MQB: Επαναστατική πλατφόρμα από τη VW

Ευελιξία και χαμηλό κόστος για τον όμιλο

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η πιο σημαντική αλλαγή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θεωρείται η τεχνολογία του κοινού πλαισίου που παρουσίασε ο όμιλος της Volkswagen πριν από μερικά χρόνια. Όλοι οι κατασκευαστές ακολούθησαν τα βήματα που πρώτος περπάτησε ο πολύς κος Ferdinand Piech, ωστόσο η επανάσταση στη μείωση του κόστους έρχεται πάλι από τον εγγονό του Porsche με τη νέα πλατφόρμα-δάπεδο MQB.

Το πάτωμα MQB που οφείλει το όνομα του στις γερμανικές λέξεις "Modularer Querbaukasten", είναι αυτό που θα χρησιμοποιηθεί στη νέα γενιά Audi A3 που θα παρουσιαστεί στις αρχές Μαρτίου στη Γενεύη αλλά και στην επόμενη γενιά Golf. Πρόκειται για ένα πάτωμα μπαλαντέρ που θα χρησιμοποιείται σε μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, μετάδοσης, διαστάσεων και θα μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε γραμμή παραγωγής εργοστασίου του ομίλου της VW.

Σκεφτείτε ότι είναι ένα κοινό πάτωμα που θα χρησιμοποιείται τόσο για την κατασκευή του Α1 αλλά και του Passat, θα μπορεί να «φοράει» κινητήρα βενζίνης, diesel ή να είναι υβριδικής διάταξης. Παράλληλα η ίδια γραμμή παραγωγής χωρίς καμία μετατροπή θα μπορεί να παράγει όλα τα μοντέλα που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο πάτωμα είτε είναι στο Wolfsburg, είτε στη Βαρκελώνη ή στην Τσεχία. Το μεγάλο όφελος είναι η τεράστια οικονομία που προσφέρει καθώς το κόστος εξέλιξης επιμερίζεται στα μοντέλα που θα χρησιμοποιηθεί και το σημαντικότερο, κάνει ιδιαίτερα ευέλικτα τα εργοστάσια παραγωγής.

Αν αθροίσετε όλα τα μοντέλα και στις τέσσερις μάρκες (VW, Audi, Skoda και SEAT) που θα επωφεληθούν από το κοινό πλαίσιο προκύπτει λίστα με τουλάχιστον 60 κύριες εκδόσεις μοντέλων από την κατηγορία των supermini μέχρι τη μεσαία! Ένα χειροπιαστό παράδειγμα αφορά την επόμενη γενιά Golf η οποία πάνω στο ίδιο πάτωμα θα εφοδιάζεται με γκάμα κινητήρων: βενζίνης TSI, diesel TDI, φυσικού αερίου (CNG), υγραερίου (BiFuel ), βιοαιθανόλης (FlexFuel), αλλά θα μπορεί χωρίς καμία μετατροπή να φιλοξενήσει τη υβριδική διάταξη τύπου plug-in και τη αμιγώς ηλεκτρική e-Drive. Φανταστείτε ότι ακριβώς η ίδια γκάμα θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε κάποιο μοντέλο της Audi, ή της Skoda ή της SEAT που μπορεί να είναι της μεσαίας κατηγορίας ή αυτής των supermini.

Ένα δευτερεύον όφελος που προκύπτει από την υιοθέτηση του νέου πατώματος ΜQB σχετίζεται με την εξοικονόμηση βάρους που είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς ελαττώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Κι όλα αυτά από μια ιδέα του ευφυή Αυστριακού μηχανολόγου με τα δεκατέσσερα παιδιά από τέσσερις διαφορετικές γυναίκες που εκτός των άλλων είναι και δυσλεκτικός.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...