BMW ActiveHybrid 5

Υβριδική 5άρα με 340 PS και εκπομπές CO2 149 g/km

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
  • Το ισχυρότερο και αποδοτικότερο πλήρως υβριδικό μοντέλο στην κατηγορία του
  • Ισχύς 340 PS, ροπή 450 Nm και εκπομπές CO2 149 g/km
  • Κίνηση μόνο με ηλεκτροκινητήρα: αυτονομία 4 km, τελική ταχύτητα 60 km/h
  • Coasting mode: ο κινητήρας σβήνει στο ρολάρισμα, μέχρι τα 160 km/h
  • Λειτουργία E-boost για έμφαση στην επιτάχυνση

Η BMW αναπτύσσει τη γκάμα των υβριδικών της με τη δική της, ξεχωριστή φιλοσοφία: αυτοκίνητα εστιασμένα στην οδηγική απόλαυση. Η ολοκαίνουργια ActiveHybrid 5, που πρωτοείδαμε ως πρωτότυπο το 2010, δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα: ο εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το - για πρώτη φορά - οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας, της απόδοσης αλλά και της οδηγικής ευχαρίστησης. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 340 ίππους, η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,9 sec. Εντυπωσιακά είναι όμως και τα στοιχεία της αποδοτικότητας: μέση κατανάλωση 6,4 έως 7,0 lt/100 km και εκπομπές CO2 149 - 163 g/km.

green tech

Είναι η πρώτη φορά που ένας εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας περιλαμβάνεται στο σύστημα BMW ActiveHybrid. Ο βενζινοκινητήρας BMW TwinPower Turbo των 3 λίτρων αποδίδει ισχύ 306 PS και μέγιστη ροπή 400 Nm, υιοθετεί υπερσυμπιεστή twin-scroll, ψεκασμό High Precision Direct Injection και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ενσωματώνεται στο κέλυφος του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, εξοικονομώντας χώρο. Τη σύνδεση του ηλεκτροκινητήρα με το κιβώτιο ελέγχει ένας συμπλέκτης, ενώ η θερμοκρασία λειτουργίας ρυθμίζεται από το σύστημα ψύξης του κινητήρα καύσης. Το σύστημα ηλεκτροκίνησης αποδίδει ισχύ 55 PS και ροπή 210 Nm που είναι διαθέσιμη από στάση. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με την ενέργεια μιας πολύ αποδοτικής μπαταρίας ιόντων λιθίου, που σχεδιάστηκε ειδικά για τη BMW ActiveHybrid 5. Η μπαταρία είναι αποθηκευμένη σε μία ανθεκτική θήκη μεταξύ των θόλων των τροχών στο χώρο αποσκευών, για μέγιστη προστασία. Αποτελείται από 96 κυψέλες, έχει το δικό της σύστημα ψύξης και προσφέρει ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 675 Wh. Η BMW ActiveHybrid 5 έχει συμβατική παροχή ισχύος 14-volt και μία παροχή υψηλής τάσης 317 volt. Αυτές συνδέονται με έναν μετασχηματιστή που διασφαλίζει την επάρκεια της ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε χρήση σε οποιαδήποτε φάση λειτουργίας.

Το gocar λέει...

Η BMW ActiveHybrid 5 διαθέτει καινοτόμες λειτουργίες που υπόσχονται τόσο βελτιωμένη αποδοτικότητα, όσο και οδηγική απόλαυση. Δεν είναι ένα ακόμη υβριδικό μεγάλο σεντάν. Αντίθετα, συνδυάζει ιδανικά επιδόσεις και green χαρακτήρα, ενώ την ίδια στιγμή πάει την έννοια της υβριδικής μετακίνησης στο επόμενο στάδιο, εκμεταλλευόμενη τα εξελιγμένα συστήματα πλοήγησης και συνδεσιμότητας του πακέτου Connected Drive. Απέναντι στο τωρινό Lexus GS 450h δεν έχει κανένα πρόβλημα επικράτησης. Μένει να δούμε αν θα ισχύει το ίδιο με το νέο GS 450h που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης 2011.

Αισθητικά, θα ξεχωρίσετε την ActiveHybrid 5 από τις υπόλοιπες BMW 5 Sedan από το λογότυπο “ActiveHybrid 5” στις πίσω κολόνες, τη μάσκα με τις γαλβανισμένες γρίλιες και τις απολήξεις εξάτμισης σε ματ χρώμιο. Προαιρετικά, διατίθενται ζάντες ελαφρού κράματος 18-ιντσών που συμβάλλουν στην αεροδυναμική απόδοση, ενώ ειδικό για την περίσταση είναι και το Bluewater metallic χρώμα του αμαξώματος. Στο εσωτερικό, τέλος, υπάρχουν λωρίδες στα μαρσπιέ και μία αλουμινένια πλάκα στην κεντρική κονσόλα με με το λογότυπο “ActiveHybrid 5”.

 

Υβριδική τεχνολογία αλά BMW

Το υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από τον 3λιτρο σε σειρά εξακύλινδρο BMW TwinPower Turbo των 306 PS και 400 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα 55 PS και 210 Nm που τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η τελευταία είναι ενσωματωμένη στο χώρο αποσκευών, μειώνοντας τη χωρητικότητά του στα 375 λίτρα, δηλαδή 145 lt λιγότερα συγκριτικά με μία συμβατική BMW Σειρά 5 Sedan. Η συνδυασμένη απόδοση των 340 PS και 450 Nm μεταφέρεται στους πίσω τροχούς ενός μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Είναι ενδεικτικό πως, συγκριτικά με την BMW 535i που χρησιμοποιεί τον ίδιο βενζινοκινητήρα, η ActiveHybrid 5 είναι το ίδιο γρήγορη στις επιταχύνσεις και μειώνει δραματικά μέση κατανάλωση και εκπομπές ρύπων CO2. Σύμφωνα με τη BMW, η ActiveHybrid 5 είναι το ισχυρότερο και αποδοτικότερο πλήρως υβριδικό μοντέλο στην κατηγορία του.

Όπως σε κάθε υβριδικό, η μπαταρία ιόντων λιθίου φορτίζεται όταν το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς γκάζι ή φρενάρει, με τον ηλεκτροκινητήρα να εκτελεί χρέη γεννήτριας που τροφοδοτεί με ενέργεια τη μπαταρία, ενώ στις διασταυρώσεις, στα φανάρια ή στο μποτιλιάρισμα το σύστημα start-stop σβήνει κι εκκινεί αυτόματα τον κινητήρα. Ένα νέο στοιχείο που συναντάμε στην ActiveHybrid 5 είναι η λειτουργία boost του ηλεκτροκινητήρα, που ενεργοποιείται στην επιτάχυνση και ενισχύει το βενζινοκινητήρα, παράγοντας μία στιγμιαία ‘έκρηξη’ ισχύος για σπορ οδηγική αίσθηση. Η ActiveHybrid 5 έχει ακόμη τη δυνατότητα να κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για αποστάσεις έως και 4 km με μέση ταχύτητα 35 km/h, για κίνηση μηδενικών ρύπων στην πόλη, με την τελική σε αυτή την περίπτωση να περιορίζεται στα 60 km/h. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του συστήματος είναι πως, ρολάροντας με ταχύτητες μέχρι 160 km/h στο ECO PRO mode, ο βενζινοκινητήρας μπορεί να σβήνει και να αποσυνδέεται εντελώς (coasting mode), μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, γίνεται βέλτιστη αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας που έχει ήδη παραχθεί. Τέλος, όταν ο βενζινοκινητήρας δεν λειτουργεί, για παράδειγμα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, ο συμπιεστής του κλιματισμού τροφοδοτείται από τη μπαταρία ιόντων λιθίου αποκλειστικά μέσω της παροχής υψηλής τάσης. Επιπλέον, η στατική λειτουργία ελέγχου κλιματισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ψύξη της καμπίνας πριν τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας.

 

Η συνδεσιμότητα στην υπηρεσία της υβριδικής τεχνολογίας

Η μονάδα ελέγχου του συστήματος κίνησης της BMW ActiveHybrid 5 είναι συνδεδεμένη με το στάνταρ σύστημα πλοήγησης Professional. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γίνεται πρόβλεψη της κυκλοφοριακής κατάστασης, ώστε το σύστημα κίνησης να προετοιμάζεται για μέγιστη απόδοση. Έτσι, τα προηγμένα ηλεκτρονικά του υβριδικού συστήματος συντονίζουν τη λειτουργία των δύο κινητήρων σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες, στοχεύοντας στην αποδοτικότερη διαχείριση ενέργειας.

Παράγοντες που μπορεί να αλλάξουν τη στρατηγική λειτουργίας των κινητήρων είναι η τοπογραφία του δρόμου και τα όρια ταχύτητας. Για παράδειγμα, αν το σύστημα γνωρίζει ότι μπροστά βρίσκεται μία ανηφορική ευθεία, η ActiveHybrid 5 μπορεί να επενδύσει όλη την ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας στην παροχή πρόσθετης κινητήριας ισχύος, αφού η μπαταρία θα επαναφορτιστεί στην κατηφόρα που ακολουθεί. Σε μεγαλύτερες κατηφόρες, ο ηλεκτροκινητήρας θα λειτουργεί σαν γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας χωρίς απώλεια ταχύτητας. Με την κατάλληλη διαχείριση της στρατηγικής λειτουργίας, μπορεί να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή φόρτιση της μπαταρίας όταν το ταξίδι πλησιάζει στο τέλος του, αυξάνοντας επομένως την ηλεκτρική αυτονομία στα τελευταία χιλιόμετρα.

Η λειτουργική κατάσταση των συστημάτων των κινητήρων προβάλλεται στο ταμπλό και στην Οθόνη Ελέγχου (Control Display) της BMW ActiveHybrid 5. Πέρα από την ένδειξη ροής και ανάκτησης ενέργειας, δίπλα στο στροφόμετρο απεικονίζεται επίσης η πρόσθετη ισχύς (‘boost’) που παράγει ο ηλεκτροκινητήρας κατά την επιτάχυνση. Επιπλέον, μία οθόνη στη διεπαφή του iDrive προβάλλει ποικίλες πληροφορίες, όπως το τρέχον επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και τα ποσοστό συμμετοχής του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα στην παραγωγή ισχύος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

 

Απόλαυση και ασφάλεια πάνε μαζί

Όπως κάθε 5άρα, έτσι και η ActiveHybrid 5 διαθέτει πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας που περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα DSC (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας), Cornering Brake Control (CBC) και Dynamic Brake Control (DBC), εμπρός και πλευρικοί αερόσακοι, αερόσακοι οροφής και για τους εμπρός και πίσω επιβάτες και βάσεις παιδικών καθισμάτων ISOFIX πίσω. Σε περίπτωση σύγκρουσης, υψηλής αντοχής δομικά εξαρτήματα και εκτενείς ζώνες παραμόρφωσης προστατεύουν τον κλωβό επιβατών και τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος από τις δυνάμεις που αναπτύσσονται.

Για την οδηγική απόλαυση, πέραν της υψηλής ισχύος, φροντίζουν η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία υποβοήθησης ανάλογη της ταχύτητας (Servotronic) και ο στάνταρ διακόπτης Driving Experience Control, ο οποίος προσφέρει εκτός από τις επιλογές Sport+, Sport και Comfort (και Comfort+ με το προαιρετικό Dynamic Damper Control), και το ECO PRO mode. Το τελευταίο συμβάλλει σε ένα χαλαρωτικό και οικονομικό στυλ οδήγησης, με συχνή χρήση της ηλεκτροκίνησης. Προαιρετικά, αντί του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου, διατίθεται ένα σπορ αυτόματο με ταχύτερους χρόνους αλλαγών.

 

BMW ActiveHybrid 5 – Τεχνικά στοιχεία

Βενζινοκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.) 2.979
Ισχύς (PS) 306
Ροπή (Nm) 400
Ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς (PS) 55
Ροπή (Nm) 210
Συνδυαστική ισχύς (PS) 340
Συνδυαστική ροπή (Nm) 450
Μπαταρία Ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα 1350 Wh
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
0-100 km/h (sec) 5,9
Τελική ταχύτητα (km/h) 250
Kατανάλωση (lt/100 km) 6,4-7,0*
Εκπομπές CO2 (g/km) 149-163*

* ανάλογα με τις διαστάσεις τροχών


green μοντέλα της BMW

BMW 320d EfficientDynamics

Το πιο green μοντέλο της BMW για το 2011. Ο 2λιτρος diesel των 163 PS εκπέμπει μόλις 109 g CO2/km, χάρη στις green τεχνολογίες του πακέτου EfficientDynamics. Η μέση κατανάλωση είναι 4,1 lt/100 km.

 

BMW ActiveHybrid 7

Το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής της BMW συνδυάζει έναν θηριώδη V8 με ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 465 ίππους και δίνει εξαιρετικές επιδόσεις. Αρκετά green για πολυτελές βενζινοκίνητο (εκπομπές CO2 219 g/km), αν και όχι όσο η diesel 730d (178 g CO2 /km).

 

BMW ActiveHybrid Χ6

Ισχύει ότι και στην ActiveHybrid 7: υψηλή ισχύς (485 PS) και χαμηλές εκπομπές CO2 (231 g/km), αλλά όχι όσο της xDrive30d (195 g/km). Επιλογή για αυτόν που θέλει να συνδυάσει μόστρα και γκάζια με οικολογικό προφίλ.

BMW ActiveHybrid 5

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
76
GOCAR Magazine #76

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...