BYD Dolphin & Seal: Οι νέοι ανταγωνιστές των VW ID.3 & Tesla Model 3

Δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα ετοιμάζει η κινεζική BYD για την ευρωπαϊκή αγορά με αυτονομία έως και 570 km.

  • -
  • -

Η BYD, μία από τις δημοφιλέστερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, έχει βάλει στόχο να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά. Έχοντας κάνει μάλιστα ήδη την είσοδο της και στην ελληνική αγορά με τα ηλεκτρικά van της και έχοντας στα σκαριά το πρώτο της supercar, τώρα ετοιμάζει και δύο πιο mainstream μοντέλα για το ευρύ κοινό της Ευρώπης.

Πρόκειται για τα BYD Dolphin και Seal, δύο μέλη της γκάμας της που κυκλοφορούν ήδη στην κινεζική αγορά και τώρα ετοιμάζονται για απόβαση και στην Γηραιά Ήπειρο. Το Dolphin έρχεται για να μπει στην κατηγορία των μικρομεσαίων ηλεκτρικών (βλέπε VW ID.3), με τιμή που υπολογίζεται γύρω στις 35.000 €, ενώ το Seal βρίσκεται στη μεσαία κατηγορία, εκεί όπου συναντάμε μοντέλα όπως το Tesla Model 3. Και τα δύο αναμένεται πως θα γίνουν διαθέσιμα για παραγγελία στην Ευρώπη μέσα στο καλοκαίρι του 2023.

Με 204 ίππους και μπαταρία 60 kWh ο ανταγωνιστής του ID.3

BYD-Dolphin

Με μήκος 4,29 m, το BYD Dolphin θα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων ο οποίος θα βρίσκεται στον εμπρός άξονα, με μία μπαταρία 60 kWh. Αυτό σημαίνει πως θα πρόκειται για μία καλύτερα εξοπλισμένη έκδοση από αυτή που βρίσκεται ήδη στην κινεζική αγορά, καθώς εκείνη χρησιμοποιεί μία μικρότερη μπαταρία 44,9 kWh. Πίσω όμως στο ευρωπαϊκό «δελφίνι», με τον κατασκευαστή να υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 427 km σε κύκλο WLTP και ταχυφόρτιση έως 88 kW. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 29 λεπτά φόρτισης για να ολοκληρωθεί το 30-80%. Η διαθεσιμότητα του μοντέλου θα ξεκινήσει μέσα στον Ιούνιο.

Με έως 531 ίππους, 0-100km/h σε 3,8 sec και αυτονομία έως 570 km

BYD-Seal

Περνώντας τώρα στο μεγαλύτερο και ισχυρότερο εκ των δύο, εδώ η BYD φαίνεται πως δεν παίζει παιχνίδια και θέλει να χτυπήσει κατευθείαν στην καρδιά του ανταγωνισμού. Αρχικά να πούμε πως το κινεζικό sedan θα είναι διαθέσιμο με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα την έκδοση.

Η βασική πισωκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 313 ίππων και μία μπαταρία 82 kWh για να προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 570 km, στον κύκλο WLTP. Εάν πάλι οι επιδόσεις είναι το ζήτημα τότε υπάρχει και η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση, η οποία χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- καταφέρνει να αποδίδει 531 ίππους και να χαρίζει επιτάχυνση της τάξης των 3,8 sec για το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 km/h. Το μόνο κακό σε σχέση με την απλή έκδοση είναι ότι εδώ θυσιάζονται μερικές δεκάδες χιλιόμετρα αυτονομίας στον βωμό των επιδόσεων, με το ισχυρότερο Seal να φτάνει έως τα 520 km με μία φόρτιση.

Δείτε ακόμη: Οι Κινέζοι έφτιαξαν ηλεκτρικό cabrio 536 ίππων! Θα το αγόραζες;

Ο ανταγωνιστής των Tesla Model 3 και BMW i4 έχει μήκος 4,8 μέτρα, ενώ η εξαιρετική του αεροδυναμική του χαρίζει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,219. Χρησιμοποιεί μία αρχιτεκτονική που ουσιαστικά κάνει την μπαταρία δομικό μέρος του σασί, λογική που έχει τα εξής δύο πλεονεκτήματα. Βελτιώνεται η ακαμψία του συνόλου, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται και το βάρος. Το ηλεκτρικό sedan θα έρθει λίγο αργότερα στην ευρωπαϊκή αγορά σε σχέση με το Dolphin, καταφθάνοντας στα τέλη καλοκαιριού ή αρχές φθινοπώρου, με τις τιμές να μην έχουν γίνει ακόμα γνωστές.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...