Το νέο Honda Civic Type-R είναι ισχυρότερο από ποτέ!

Η κορυφαία έκδοση του Honda Civic παρουσιάστηκε και υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις, εντυπωσιακή εμφάνιση και ανόθευτη οδηγική εμπειρία.

  • -
  • -

Το Honda Civic Type-R ήταν πάντα ανάμεσα στα αγαπημένα αυτοκίνητα των petrolheads. Πρόκειται για κατασκευές που τιμούν τον σπορ προσανατολισμό τους, ενώ χωρίς αμφιβολία, είναι από τις καλύτερες προτάσεις στην -σχεδόν εξαφανισμένη πλέον- κατηγορία. Το νέο Type-R μόλις παρουσιάστηκε και βασίζεται στη νέα γενιά του Honda Civic. Η εξωτερική του εμφάνιση διαφοροποιείται σημαντικά από το «απλό» μοντέλο.

Εμφάνιση που αρμόζει σε Type-R

Το εμπρός μέρος έχει έναν επιθετικό προφυλακτήρα με μεγάλο άνοιγμα για την ψύξη του κινητήρα, νέα μάσκα, το χαρακτηριστικό κόκκινο σήμα των Type-R και μια γρίλια στο καπό. Πίσω, τα πράγματα είναι πιο «κραυγαλέα» χάρη στην τριπλή απόληξη της εξάτμισης και την τεράστια αεροτομή στην πέμπτη πόρτα, ενώ οι 19άρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου και τα μεγάλα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo μπροστά, ολοκληρώνουν την εικόνα. Να τονίσουμε ότι στον βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται τα εξαιρετικά ελαστικά Pilot Sport 4S της Michelin.

«Πόλεμος» στο εσωτερικό

Η καμπίνα του νέου Honda Civic Type-R έχει διαφοροποιηθεί από τα απλά μοντέλα και το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε, είναι ο χαρακτηριστικός αλουμινένιος, κοντός επιλογέας για το χειροκίνητο κιβώτιο. Τα καθίσματα, το σήμα και οι ραφές στο τιμόνι είναι όλα κόκκινα δίνοντας ένα άγριο ύφος και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, έχει κι εκείνος σαν βάση του το κόκκινο. Μάλιστα, αλλάζει και μορφή ανάλογα με το γούστο του οδηγού ή το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Πάντως, εντυπωσιακά δείχνουν τα καθίσματα τα οποία έχουν έντονο bucket σχεδιασμό και σίγουρα θα προσφέρουν κορυφαία πλευρική στήριξη στα σώματα των εμπρός επιβατών.

Ο 2.0 VTEC Turbo πιο ισχυρός από ποτέ

Η Honda λέει ότι στο νέο Civic Type-R ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας με τεχνολογία VTEC ανασχεδιάστηκε, κυρίως στο κομμάτι της τουρμπίνας. Η φτερωτή έχει μεγαλύτερο αριθμό πτερυγίων και νέο σχήμα για ταχύτερη απόκριση στις χαμηλότερες στροφές, αλλά και δυνατότητα να κρατάει υψηλότερη σταθερή πίεση υπερπλήρωσης όσο οι στροφές ανεβαίνουν. Η ροή του αέρα στην εισαγωγή έχει επίσης αναθεωρηθεί, όπως και η εξάτμιση για γρήγορη αποβολή των καυσαερίων. Κάπως έτσι, έχουμε τον ισχυρότερο VTEC Turbo κινητήρα της ιστορίας. Το τελευταίο, είναι δήλωση της ίδιας της Honda, όμως περιέργως… δεν ανακοινώνεται η ιπποδύναμη. Παράδοξο, ωστόσο ο Ιάπωνας κατασκευαστής για την ώρα κρατάει κρυφά τα χαρτιά του. Περιμένουμε πάντως να έχει περισσότερους από τους 320 ίππους της προηγούμενης γενιάς.

Hardcore μετάδοση για τους παραδοσιακούς!

Το εξάρι χειροκίνητο σασμάν συνεχίζει να βρίσκεται στο Honda Civic Type-R τιμώντας τις ρίζες του μοντέλου. Η μάρκα ανακοινώνει ότι ενισχύθηκε και πλέον έχουμε ένα εξαιρετικής αντοχής κιβώτιο, που συνεργάζεται τέλεια με τον οδηγό ακόμη και σε οριακά κατεβάσματα. Τα συγχρονιζέ, όπως και τα γρανάζια έχουν υψηλή αντοχή για να ανταποκρίνονται δίχως διαμαρτυρίες στα track days και ο στιβαρός επιλογέας έχει μικρές διαδρομές για αλλαγή σχέσεων με ελαφριές κινήσεις του καρπού.

Δείτε ακόμη: Άνοιξαν οι παραγγελίες για το νέο Honda Civic στην Ελλάδα - Τιμές

Το joystick feeling που έχουν όλα τα «καλά» Honda στον επιλογέα τους συνεχίζεται δυναμικά και η ίδια η μάρκα λέει ότι ο οδηγός απολαμβάνει εξωφρενικά ακριβείς αλλαγές που τον βοηθούν να πάρει το μέγιστο από το σύνολο. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, η αρχιτεκτονική dual axis συνεχίζει να υφίσταται για κορυφαία διαχείριση της ισχύος και «κοφτερή» αίσθηση του εμπρός συστήματος, ενώ φυσικά, υπάρχει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

Μόνο για λάτρεις της οδήγησης

Σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση προχωράει ασταμάτητα και η ίδια η Honda επενδύει περισσότερο από ποτέ στα υβριδικά συστήματα, το Civic Type-R κάνει ηχηρή την παρουσία του με μια ειδικά εξελιγμένη εξάτμιση. Η τριπλή απόληξη στο πίσω μέρος βοηθά στην διαχείριση της έντασης και του βάθους του ήχου, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα. Ήσυχη στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά… πολυβόλο όταν χρειάζεται, ξυπνά ένστικτα που μόνο ένα σπορ αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα μπορεί.

Καλούδια όπως τεχνολογία rev-matching για προσομοίωση της τεχνικής μύτη-τακούνι στα κατεβάσματα, αλλά και κορυφαία φρένα με μεγάλες, τετραπίστονες δαγκάνες από τη Brembo, φτιάχνουν ένα πραγματικά οδηγοκεντρικό σύνολο. Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, τα ελαστικά προέρχονται από τη Michelin και πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τα Pilot Sport 4S.

Πότε θα έρθει στην Ευρώπη;

Το νέο Honda Civic Type-R παρουσιάστηκε και σύντομα, θα αποκαλυφθούν όλα του τα χαρακτηριστικά με λεπτομέρειες. Στην Ευρώπη -άρα και στην Ελλάδα- το περιμένουμε από τις αρχές του 2023. Ίσως να είναι ένα από τα τελευταία πραγματικά, αναλογικά hot hatchbacks οπότε… η σημασία του νέου Type-R είναι μεγαλύτερη από ποτέ!

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...