Παντοδύναμο και επιβλητικό: Αυτό είναι το νέο Range Rover Sport [video]

Ακροβατώντας ανάμεσα σε τρεις κόσμους, αυτόν της πολυτέλειας, των επιδόσεων και των εκτός δρόμου ικανοτήτων, το Range Rover Sport οπλίζει και… εκτελεί τα premium SUV.

  • -
  • -

Η κατηγορία των πολυτελών μεγάλων SUV δημιουργήθηκε με την παρουσίαση του πρώτου Range Rover. Ασταμάτητο εκτός ασφάλτου και βελούδινο εντός, συνδύαζε δύο κόσμους που μέχρι τότε, ήταν εκ διαμέτρου αντίθετοι. Στο πέρασμα του χρόνου το Range Rover είχε τέτοιο αντίκτυπο στο κοινό που η γκάμα του πολλαπλασιάστηκε. Το Range Rover Sport ήταν το πρώτο δείγμα γραφής και σήμερα, συνεχίζει την εξαιρετική πορεία του, βάζοντας στην εξίσωση και τη δυναμική οδική συμπεριφορά.

Λίγο μετά την παρουσίαση του νέου Range Rover, η Land Rover συνεχίζει να μας εκπλήσσει και μας δείχνει το νέο Range Rover Sport. Οι επιρροές του πρώτου στη σχεδίαση του δεύτερου, είναι εμφανείς. Δυναμικό ντιζάιν, εκλεπτυσμένες γραμμές και ισορροπημένες αναλογίες έχουν σαν αποτέλεσμα μια επιβλητική, δυναμική και συνάμα πολυτελή εικόνα. Στη νέα του γενιά το Range Rover Sport καταφέρνει να δείχνει προηγμένο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο, πριν ανοίξεις την πόρτα του. Και όταν την ανοίξεις

Καλώς ορίσατε στο αύριο!

Επενδύοντας ακόμη περισσότερο σε ένα φιλόξενο περιβάλλον για οδηγό και επιβάτες, η Land Rover προίκισε το Range Rover Sport με μια εξαιρετικά καλοφτιαγμένη καμπίνα. Σύμφωνα με την εταιρεία, στόχος της ήταν η επίτευξη του συνδυασμού δυναμικής πολυτέλειας. Τι σημαίνει αυτό; Τεχνολογία και premium αίσθηση χωρίς το «βαρύ» luxury στοιχείο, για να συνάδει με τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.  Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (13,7 ίντσες) σχεδιάστηκε με ακρίβεια για να πληροφορεί άριστα τον οδηγό και το σύστημα πολυμέσων Pivi Pro ενσωματώνεται σε μια μεγάλη οθόνη αφής 13,1 ιντσών που δείχνει να αιωρείται. Στην πράξη αποτελεί μια φυσική συνέχεια της κεντρικής κονσόλας και το οπτικό αποτέλεσμα είναι ομαλό, προσφέροντας ένα τακτοποιημένο design.

Φυσικά οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι ατελείωτες. Ακούγοντας τις… σκέψεις του κόσμου σχετικά με τα συστήματα infotainment, η Land Rover φρόντισε να εξελίξει το λογισμικό της και να το εξοπλίσει με ένα σαφέστατο μενού. Σύμφωνα με τη μάρκα, το 90% των λειτουργιών μπορεί να εκτελεστεί με 2 αγγίγματα στην κεντρική οθόνη, κάτι που λύνει τα χέρια του οδηγού και δεν του αποσπά την προσοχή κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Παράλληλα, μπορεί να χειριστεί το σύστημα ακόμη και με τη φωνή του. Η Alexa, η κορυφαία ψηφιακή βοηθός της Amazon εκτελεί με πιστότητα τις εντολές που της δίνονται, απαντώντας σε ερωτήσεις, δείχνοντας στο χάρτη κοντινά σημεία εξυπηρέτησης (όπως πρατήρια καυσίμων), ενημερώνοντας για την κίνηση και για πολλά πολλά ακόμη. Για την ευκολία του υποστηρίζεται και η ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και ασύρματος φορτιστής 15W για smartphone, για να μην του τελειώνει η μπαταρία ποτέ. Το λειτουργικό σύστημα δέχεται ασύρματες (OTA-Over The Air) αναβαθμίσεις για να μένει πάντα updated και ο ήχος προέρχεται από ένα κορυφαίο ηχοσύστημα της Meridian με κρυστάλλινο ήχο.

Εκτελεστής

Έχοντας τη λέξη “Sport” στο όνομά του, το Range Rover Sport έρχεται με κινητήρες υψηλής απόδοσης. Στη βάση από πλευράς ισχύος, τοποθετείται η έκδοση D250 με έναν εξακύλινδρο τούρμπο πετρελαιοκινητήρα των 3.0 λίτρων. Αποδίδει 249 ίππους και 600 Nm ροπής, κάνει 0-100 km/h σε 8 δευτερόλεπτα και αγγίζει τα 206 km/h. Στη συνέχεια υπάρχει η D300 με το ίδιο μοτέρ στους 300 ίππους και τα 650 Nm ροπής. Εδώ τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική ανεβαίνει στα 218 km/h. Τέλος, υπάρχει και ισχυρότερη πρόταση του πετρελαιοκινητήρα των 3.0 λίτρων, στην έκδοση D350. Αποδίδει 350 ίππους, 700 Nm ροπής, έχει 0-100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τα 234 km/h.

Στο «στρατόπεδο» της βενζίνης, έχουμε δύο mild hybrid συστήματα με εξακύλινδρους τούρμπο κινητήρες των 3.0 λίτρων. Το P360 έχει 360 ίππους και 500 Nm ροπής, φτάνει στα 100 km/h σε 6 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι τα 225 km/h. Η ισχυρότερη πρόταση P400 έρχεται με 400 ίππους και 550 Nm ροπής. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 242 km/h. Ψηλότερα, οι προτάσεις συνεχίζονται με Plug-In Hybrid υβριδικά συστήματα. Υπάρχουν δύο επιλογές, αμφότερες με μπαταρία των 38,2 kWh (31,8 kWh αξιοποιήσιμη) που φορτίζει σε 5 ώρες σε wallbox των 7,2 kW, σε 15 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW) ή σε 40 λεπτά σε DC ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος των 50 kW μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της. Μιλάμε για ένα από τα λίγα Plug-In υβριδικά που υποστηρίζουν ταχυφόρτιση DC.

Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα αποτελούνται από τον εξακύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 3.0 λίτρων και έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε την έκδοση P440e με 440 ίππους και 560 Nm ροπής, που ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική στα 225 km/h. Η ισχυρότερη παραλλαγή είναι η P510e με 510 ίππους, 560 Nm ροπής, 0-100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα και τελική 242 km/h. Η κατανάλωσή τους με φορτισμένη την μπαταρία ξεκινά από τα μόλις 0,8 λίτρα ανά 100 km και οι εκπομπές ρύπων, από τα 18 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ.

Αφήνοντας στην άκρη το ρεύμα, φτάνουμε στην κορυφαία έκδοση της γκάμας που δεν είναι άλλη από την P530. Πρόκειται για ένα τούρμπο V8 σύνολο των 4.4 λίτρων χωρίς κανέναν εξηλεκτρισμό. Αποδίδει 530 ίππους, 750 Nm ροπής και φτάνει στα 100 km/h μέσα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 250 km/h

Κορυφαίο εντός και εκτός δρόμου

To Range Rover Sport θα πρέπει να τα καταφέρνει πολύ καλά πέρα από την άσφαλτο (ως γνήσιο Range Rover) αλλά και το ίδιο καλά σε αυτή (ως γνήσιο Sport). Η βάση της πλατφόρμας MLA είναι ιδανική για αυτό το σκοπό, μαζί φυσικά με άλλα καλούδια, όπως η ενεργή αερανάρτηση Dynamic Air Suspension. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF και τετρακίνηση iAWD. Η τελευταία λειτουργεί αυτόματα. Στο ξεκίνημα η ισχύς κατανέμεται σε όλους τους τροχούς, όπως και στον κρύο καιρό ή τις ταχύτητες άνω των 160 km/h. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, το εμπρός διαφορικό απεμπλέκεται από τη διαδικασία για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Όπως είναι λογικό, η Land Rover δεν άφησε τίποτα στην τύχη και εξόπλισε το RR Sport με κάθε διαθέσιμη τεχνολογία. Το Dynamic Response Pro βασίζεται σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και παρέχει έως και 1.400 Nm ροπής στις αντιστρεπτικές δοκούς για να ισορροπεί τέλεια το αμάξωμα πάνω στους τροχούς. Με αυτό τον τρόπο περιορίζεται δραστικά το body roll κατά τη γρήγορη οδήγηση. Η Land Rover λέει ότι το επίπεδο ισορροπίας του αμαξώματος αγγίζει αυτό του Range Rover Sport SVR προηγούμενης γενιάς, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση επιτυγχάνεται με απόλυτη άνεση. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αλλάζει την κατανομή μέσα σε 10 milliseconds προσφέροντας αξιοσημείωτη ευελιξία. Το ηλεκτρικό κύκλωμα επιτρέπει την πολύ πιο γρήγορη αντίδραση (τα 900 Nm είναι διαθέσιμα σε 200 milliseconds) συγκριτικά με τα παλαιότερα συστήματα των υδραυλικών ζαμφόρ.

Συνεχίζοντας στο κομμάτι της ευελιξίας, ένα σύστημα που θα εκτιμηθεί δεόντως είναι η τετραδιεύθυνση. Ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό των κορυφαίων εκδόσεων (P510e & P530) και οι πίσω τροχοί στρίβουν μέχρι και 7,3 μοίρες στην αντίθετη κατεύθυνση με τους εμπρός και σε ταχύτητες έως τα 50 km/h. Από αυτή την ταχύτητα και πάνω οι τροχοί στρίβουν μαζί με τους εμπρός (προς την ίδια κατεύθυνση) για περισσότερη σταθερότητα.

Δείτε ακόμη: Ήρθε στην Ελλάδα το νέο Range Rover - Αυτές είναι οι τιμές του

Εγκαταλείποντας την άσφαλτο, δράση αναλαμβάνει το σύστημα Terrain Response 2. Τα προγράμματα οδήγησης επιδρούν σε κάθε μέρος του αυτοκινήτου για να το μεταμορφώσει σε ένα… άτρωτο εκτός δρόμου άρμα. Με τα μπλοκέ διαφορικά η πρόσφυση που εξασφαλίζεται είναι δεδομένη και η αερανάρτηση μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 135 χιλιοστά ακόμη, για να μπορεί να περάσει από κάθε εμπόδιο. Το Adaptive Off-Road Cruise Control είναι ένα σύστημα διατήρησης της ταχύτητας εκτός δρόμου που αναλύει τα δεδομένα από τους αισθητήρες και δίνει κίνηση εκεί ακριβώς που πρέπει και στο σωστό ποσοστό, ώστε να περάσει από το εμπόδιο.

 

Το σύστημα λειτουργεί μεθοδικά και με εξελιγμένο αλγόριθμό για να βγάλει το όχημα από τη δύσκολη κατάσταση. Ο οδηγός μπορεί απλά να… παρακολουθεί τις εξελίξεις και να διευθύνει το αυτοκίνητο από το τιμόνι. Εννοείται ότι υπάρχει και το παραδοσιακό Wade Mode για… βουτιές σε βαθιά νερά. Το Range Rover Sport μπορεί να περάσει από υδάτινο εμπόδιο βάθους έως 900 χιλιοστών και στην οθόνη του infotainment, φαίνεται καθαρά η στάθμη του νερού και πόσο αυτή απέχει από το μέγιστο όριο. Σε ο,τι αφορά τους αριθμούς, έχουμε μέγιστη απόσταση από το έδαφος στα 281 χιλιοστά, γωνία προσέγγισης 33 μοίρες, γωνία ράμπας 26,9 μοίρες και γωνία διαφυγής στις 30 μοίρες.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...