Νέο Range Rover: Ήμασταν στην πρώτη παγκόσμια επίσημη αποκάλυψη

Η Range Rover αποκάλυψε τη ναυαρχίδα της και το GOCAR ήταν εκεί. Η επιτομή του στυλ, της πολυτέλειας, της άνεσης αλλά και της ασυμβίβαστης εκτός δρόμου ικανότητας, σε τέσσερις τροχούς.

  • -
  • -

Από την πραγματική ζούγκλα, στη ζούγκλα των πόλεων. Αυτό είναι η ιστορική διαδρομή του Range Rover. Και το νέο μοντέλο, με υβριδικούς κινητήρες και έτοιμο για την ηλεκτροκίνηση, με την πλέον σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, διατηρεί τον ασυμβίβαστο χαρακτήρα του ως προς τις off-road δυνατότητες. Αλλά και το εκλεπτυσμένο στυλ, την πολυτέλεια και την άνεση που ανέκαθεν χαρακτήριζαν το Range Rover. Τουλάχιστον αυτό υπόσχονται οι προδιαγραφές και η πρώτη εντύπωση που σου αφήνει το αυτοκίνητο εξ’ όψεως, αφού η συγκεριμένη παρουσίαση ήταν στατική. Ελάχιστα Μέσα από όλο τον κόσμο είχαν το προνόμιο αυτής της πρώτης αποκάλυψης. Και το GOCAR ήταν ένα από αυτά.

 

Έμπνευση

Με την πρώτη ματιά, το αυτοκίνητο μοιάζει οικείο αλλά ταυτόχρονα διαφορετικό. Πιο μοντέρνο, πιο «ελαφρύ» οπτικά. Με ίσιες, σαφείς γραμμές, μεγάλες καθαρές επιφάνειες και αυστηρά γεωμετρικά μοτίβα εμπνευσμένα από την αρχιτεκτονική. Έχουν περιορίσει τις λεπτομέρειες, τις σχεδιαστικές εξάρσεις. Και έχουν επιμείνει στην ουσία, δημιουργώντα ένα σύνολο που εκφράζει διακριτικά τον αριστοκρατικό και ταυτόχρονα δυναμικό χαρακτήρα του.

Στο εμπρός μέρος, η γρίλια ξεχωρίζει πιο έντονα από την υπόλοιπη μάσκα, τα φώτα είναι λεπτότερα, πιο αιχμηρά, κρύβοντας στο εσωτερικό τους 1,2 εκατομμύρια μικροκαθρέπτες, οι οποίοι ελέγχουν με ακρίβεια δεκάτου της μοίρας τη δέσμη φωτισμού ώστε να μην τυφλώνει τους οδηγούς των αντιθέτως διερχόμενων οχημάτων. Μιλώντας για την τεχνολογία των εμπρός φώτων, να πούμε ότι αναγνωρίζουν στο περιβάλλον ως και 16 διαφορετικές πηγές φωτισμού ταυτόχρονα, ώστε να προσαρμόσουν ανάλογα το εύρος και την ένταση της δέσμης που εκπέμπουν.

Ο αρμονικός συνδυασμός των τριών βασικών γραμμών που ορίζουν το προφίλ, τα μαύρα μαρσπιέ και η ενιαία πλαϊνή κρυστάλλινη επιφάνεια, η οποία κάνει την οροφή να δείχνει αιωρούμενη, κρύβουν τον όγκο. Η ακμή που διατρέχει το αμάξωμα είναι προέκταση της γραμμής που σχηματίζεται στο σημείο που το καπό σφραγίζει πάνω στα φτερά. Μια επιφάνεια από την οποία έχουν αφαιρεθεί αρκετά εκατοστά ύψους, και πάλι προς την κατεύθυνση της πιο «ανάλαφρης» οπτικής εντύπωσης. Και της αεροδυναμικής απόδοσης, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να φτάνει στο 0,30.

Δυσδιάκριτη με την πρώτη ματιά, αλλά καθοριστικής σημασίας για την τελική οπτική εντύπωση είναι η αφαίρεση της τσιμούχας από τη βάση των πλαϊνών κρυστάλλινων επιφανειών προκειμένου να πετύχουν μια πιο καθαρή και στιβαρή εικόνα στη μεσαία κολώνα όταν οι πόρτες είναι ανοιχτές. Μοιάζει απλό αλλά αν κρίνουμε από το χρόνο που αφιερώθηκε ακριβώς σε αυτό το σημείο κατά την παρουσίαση, πρέπει να είναι κάτι για το οποίο ξοδεύτηκε πολύς χρόνος.

Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο σαφείς. Τα νέα πολύ λεπτά κάθετα φώτα είναι στην ουσία μια νέα σχεδιαστική υπογραφή για το μοντέλο. Η αφαίρεση κάθε άλλου στοιχείου από το χώρο περιμετρικά της πινακίδας είναι απόλυτα συμβατή με τη λογική “less is more” που χαρακτηρίζει την αισθητική του μοντέλου.

Ισχυρότερο από ποτέ

Το νέο Range Rover βασίζεται στη νέα προσαρμόσιμη πλατφόρμα MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture). Κατασκευασμένη σε ποσοστό 80% από αλουμίνιο, είναι ενισχυμένη κατά 50% σε ό,τι έχει να κάνει με την στρεπτική ακαμψία, διαθέσιμη και σε έκδοση με επιμηκυμένο μεταξόνιο και έτοιμη να δεχτεί μια ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων υβριδικών κινητήρων αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την άνεση αλλά και την ασφάλεια. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο διαθέτει πάνω από 70 μονάδες ECU αλλά και μπορεί να δέχεται over-the-air αναβαθμίσεις.

Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 75 mm στην «κοντή» έκδοση (και κατά 200 mm στο «μακρύ»). Αντίστοιχα έχει μεγαλώσει ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν πλέον +72 mm για τα πόδια. Το νέο Range Rover διατίθεται με 5θέσια ή 7θέσια διαμόρφωση καθισμάτων και χώρο αποσκευών που κυμαίνεται από τα 1.061 lt ως τα 2.061 αν μιλάμε για το αμάξωμα με το μακρύ μεταξόνιο και 2θέσια διαμόρφωση καθισμάτων. Η διπλή πίσω πόρτα διαθέτει ειδική διαμόρφωση ώστε όταν ανοίγει να γίνεται... καναπές, με φωτισμό και ήχο, ελεγχόμενα από το σύστημα πολυμέσεων PiVi Pro. Γενικότερα, το Range Rover δεν ξεχνά τον περιπετειώδη και πρακτικό χαρακτήρα του, παρότι ένα όχημα συβαρίτικης πολυτέλειας. Όχι μία, ούτε δύο, αλλά 14 είναι οι θύρες φόρτισης και μεταφοράς δεδομένων USB. Διατίθεται ασύρματος φορτισής smart συσκευών, 60w USB Type C θύρα, παροχές 12V & 230V και WiFi hotspot.

Ανεση και πολυτέλεια παντός εδάφους

Το εσωτερικό είναι ένας χώρος υψηλής πολυτέλειας, φτιαγμένο με πανάκριβα υλικά και την απόλυτη προσοχή στο φινίρισμα. Βγάζει την αίσθηση του χειροποίητου και συνδυάζει υπέροχα την αύρα του κλασικού με την πλέον σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία ασφάλειας, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Η οθόνη του PiVi Pro έχει διαγώνιο 13.1 ίντσες και το μενού είναι απλοποιημένο ώστε πάνω από το 90% των λειτουργιών να εκτελούνται με δύο κινήσεις από την κεντρική οθόνη.

Το Νέο Range Rover προσφέρει την υπηρεσία Amazon Alexa. Η χρήση φωνητικών εντολών στη καθομιλουμένη προσφέρει μια αίσθηση αβίαστης, σύγχρονης ψηφιακής πολυτέλειας, και βέλτιστης εργονομίας. Οι πελάτες μπορούν να διαχειρίζονται τα πάντα, από τις αγαπημένες τους λειτουργίες infotainment μέχρι την επιλογή μουσικού κομματιού και την πλοήγηση ή τηλεφωνικές επαφές – και όλα αυτά, με τα χέρια στο τιμόνι και το βλέμμα στο δρόμο. Ενημερώσεις για τις ειδήσεις, τον καιρό και τις όποιες προγραμματισμένες συναντήσεις επίσης εκτελούνται με απλές φωνητικές εντολές. Το σύστημα μπορεί ακόμα και να ανάβει τα φώτα του σπιτιού σας και να συνδέεται με άλλες συσκευές που υποστηρίζονται από την Alexa.

Εκτός από το αφράτο δέρμα, το καλοδουλεμένο ξύλο και το αλουμίνιο, χρησιμοποιούνται και εναλλακτικά οικολογικά υλικά, με την ίδια άριστη υφή, την ίδια αίσθηση κορυφαίας ποιότητας αλλά το ελάχιστο, αν όχι μηδενικό, περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Αισθητική με ηθική», είναι η φιλοσοφία της μάρκας. Κάποια εξαρτήματα στο εσωτερικό, όπως για παράδειγμα το μπράτσο του πτυσσόμενου στην κεντρική κονσόλα τραπεζιού που προσφέρει για τους πίσω επιβάτες το τμήμα SV, είναι κατασκευασμένα με τις πλέον εξελιγμένες μεθόδους 3D printing.

Πιστό στις ρίζες του

Στο δρόμο το νέο Range Rover υπόσχεται μια δυναμική οδηγική εμπειρία, με έμφαση στην άνεση, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό στις off-road δυνατότητες. Αλλά και με χαρακτήρα φιλικό για την πόλη. Παρά τις γενναίες διαστάσεις ο κύκλος στροφής είναι 10,95 m. Η τετραδιεύθυνση, με τους πίσω τροχούς να στρίβουν ως 7 μοίρες, είναι το κλειδί για την ευελιξία, τόσο στην πόλη όσο και σε δρόμους με στροφές.

Βλέποντας ως ανταγωνισμό όχι μόνο τα κορυφαία SUV του είδους, αλλά και τις πολυτελείς λιμουζίνες, όπως ας πούμε η S-Class της Mercedes-Benz, η Range Rover έχει εξελίξει για τη ναυαρχίδα της ένα ενεργό σύστημα εξουδετέρωσης των ενοχλητικών συχνοτήτων, με μικρόφωνα μέσα στους θόλους των τροχών και ένα σήμα ακύρωσης να εκπέμπεται από 35 ηχεία.

Η νέας γενιάς ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση της Bilstein συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές. Το 48V κύκλωμα που ελέγχει το σύστημα Dynamic Response Pro ασκεί ως και 1.400 Nm στις αντιστρεπτικές για να για τον βέλτιστο έλεγχο του βάρους και της κλίσης του αμαξώματος, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Το αυτοκίνητο «διαβάζει» το δρόμο εμπρός ως και 3 km και αναλόγως προσαρμόζει το set up, ρυθμίζοντας σε πραγματικό χρόνο την ανάρτηση, τη μετάδοση και το σύστημα διευθυνσης.

Όταν δεν είναι απαραίτητος για να περάσει η δύναμη στο δρόμο, ο εμπρός άξονας απεμπλέκεται εξοικονομώντας ως και 5% CO2. Η κορυφαία τετρακίνηση ελέγχεται από τα έξι διαφορετικά (και ρυθμιζόμενα) προγράμματα λειτουργίας του Terrain Response 2. Με 295 mm απόσταση από το έδαφος και δυνατότητα διαφοροποίησης του ύψους ως και 145 mm ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, το Range Rover, δύσκολα θα βρεθεί εμπόδιο να κόψει την πορεία του Range Rover σε off-road διαδρομή. Η γωνία προσέγγισης είναι 14 μοίρες και αυτή της διαφυγής 29, ενώ περνά ακόμη και από βάθους 90 cm νερό, με το μοτέρ να αναπνέει κανονικά και με ασφάλεια.

Στην ηλεκτρική εποχή

Το Νέο Range Rover προσφέρει εξηλεκτρισμένες επιδόσεις με νέους υβριδικούς κινητήρες Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) και συγκεκριμένα τα P440e και P510e. Αλλά και τους τελευταίας γενιάς κινητήρες MHEV P360 και P400 Ingenium βενζίνης και D250, D300 & D350 ντίζελ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο ισχυρός βενζινοκινητήρας P530 Twin Turbo V8 που προσφέρει εμφανώς βελτιωμένες επιδόσεις και είναι 17% πιο αποδοτικός από τον προηγούμενο Range Rover V8.

Οι κινητήρες PHEV συνδυάζουν την πολιτισμένη λειτουργία του εν σειρά εξακύλινδρου βενζινοκινητήρα Ingenium με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 38.2kWh – με ωφέλιμη χωρητικότητα 31.8kWh – και έναν ηλεκτροκινητήρα 105kW που ενσωματώνεται στο κιβώτιο μετάδοσης. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 100km. Παράγοντας άμεση ηλεκτρική ροπή, το νέο P510e έχει επιτάχυνση 0-100km/h σε 5,6”.

Οι κινητήρες PHEV μπορούν να επιταχύνουν μέχρι τα 140km/h επιτρέποντας την οδήγηση ως αποκλειστικά EV μοντέλο για τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές, με συνολικές εκπομπές CO2 κάτω από 30g/km. Με την έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας, κάτω από το όχημα και μέσα στο μεταξόνιο, ούτε ο χώρος αποσκευών ούτε οι off-road ικανότητές του επηρεάζονται.

Η χρήση δεδομένων του προηγμένου συστήματος πλοήγησης eHorizon επιτρέπει επίσης στο υβριδικό σύστημα να βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για μία αθόρυβη άφιξη στον προορισμό με ηλεκτροκίνηση, και για ελεύθερη κινητικότητα σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Οι εξακύλινδροι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες υιοθετούν την τελευταία τεχνολογία 48-volt MHEV που συλλέγει την ενέργεια, η οποία συνήθως χάνεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το σύστημα μίζας-γεννήτριας με κίνηση μέσω ιμάντα εξασφαλίζει ταχύτερη απόκριση και βελτιωμένη λειτουργία του συστήματος stop-start και παρέχει πρόσθετη υποστήριξη στον κινητήρα κατά την επιτάχυνση.

Μπαίνοντας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο της στρατηγικής Reimagine, η Range Rover ανακοίνωσε ότι από το 2024 το κορυφαίο μοντέλο της θα διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...