Υβριδικό και τετρακίνητο Yaris Cross: Πότε το περιμένουμε στην Ελλάδα

Έντονο ενδιαφέρον για το μικρό SUV της Toyota

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πατώντας πάνω στη δημοφιλία του Yaris, η περιπετειώδης εκδοχή του σουπερμίνι της Toyota αναμένεται να αποτελέσει μία ακόμη εμπορική επιτυχία για την ιαπωνική εταιρεία επί ευρωπαϊκού εδάφους. Άλλωστε το Yaris Cross σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για την Ευρώπη, ενώ θα κατασκευάζεται στη Γαλλία.

Βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B, ίδια με αυτή του νέου Yaris. Οι ομοιότητές τους όμως μάλλον σταματούν εδώ, καθώς δεν πρόκειται απλά για ένα υπερυψωμένο σουπερμίνι. Το Yaris Cross έχει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, που τονίζει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το μεταξόνιο είναι ίδιο με αυτό του Yaris (2,56 μ), όμως είναι αρκετά πιο μακρύ (+24 εκατ., στα 4,18 μ.), πιο φαρδύ (+ 2 εκατ.) και πιο ψηλό (+9 εκατ.). Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 3 εκατ., στοιχείο που σε συνδυασμό με τα πλαστικά προστατευτικά και την (προαιρετική) τετρακίνηση AWD-i, εξασφαλίζουν στο Yaris Cross δυνατότητες κίνησης και εκεί όπου η άσφαλτος τελειώνει.

Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του 2021, εντός δηλαδή του καλοκαιριού.



Το σύστημα τετρακίνησης του Yaris Cross είναι ηλεκτρικό, για περιορισμό του χώρου που καταλαμβάνει και του βάρους που προσθέτει στο αυτοκίνητο. Κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, μέρος της ροπής περνά στους πίσω τροχούς. Υπό νορμάλ συνθήκες, το Yaris Cross είναι προσθιοκίνητο, για περιορισμό της κατανάλωσης. Όταν όμως ανιχνευθεί χαμηλή πρόσφυση, το σύστημα 4x4 ενεργοποιείται αυτόματα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris

Η τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota είναι αυτή που αναλαμβάνει την αποστολή να κινεί το Yaris Cross. Περιλαμβάνει το νέο, τρικύλινδρο, 1.5 βενζίνης κύκλου Atkinson, απόδοσης 116 ίππων. Στον κύκλο δοκιμών WLTP, η προσθιοκίνητη έκδοση εκπέμπει 120 g. CO2 ανά km, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός του δεν θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (στην τετρακίνητη έκδοση οι εκπομπές CO2 υπολογίζονται στα 135 g/km).

Το εσωτερικό παραπέμπει στο νέο Yaris, όμως είναι πιο ευρύχωρο και με περισσότερες πρακτικές λύσεις. Μάλιστα, η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά, όταν π.χ. πλησιάζεις το Yaris Cross κρατώντας τις τσάντες από το σούπερ μάρκετ. Επίσης, ο χώρος αποσκευών διαθέτει ράφι, ώστε να χωρίζεται σε δύο μέρη.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...