Toyota Yaris GR: Με την αύρα του WRC

Η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε και επίσημα το νέο Yaris GR! Μία homologation special έκδοση του ιαπωνικού χάτσμπακ με φιλοσοφία παλαιοτέρων ετών…

  • -
  • -

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ εκτός από συναρπαστικές μάχες και θέαμα, μας έχει προσφέρει μερικές μοναδικές κατασκευές που έχουν μείνει στην ιστορία της την αυτοκίνησης. Μέχρι και το 1996 για να μπορέσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο να πάρει δελτίο έγκρισης (ομολογκασιόν), χρειαζόταν να παραχθεί μία παρόμοια έκδοση σε συγκεκριμένο αριθμό αντιτύπων. Κάπως έτσι προέκυψαν θρυλικά μοντέλα όπως η Lancia Delta HF Integrale, το Ford Escort Cosworth, αλλά και μετέπειτα τα Subaru Impreza STi και Mitsubishi Lancer EVO.

Σήμερα, η Toyota ακολουθεί τη συγκεκριμένη φιλοσοφία παρουσιάζοντας ένα Yaris βγαλμένο από τις ειδικές διαδρομές του WRC, το οποίο και εξελίχθηκε από την Gazoo Racing σε συνεργασία με την Tommi Makinen Racing. Το εντυπωσιακό τετρακίνητο Yaris διαθέτει στοιχεία που απαιτούνταν για την ομολογκασιόν της επόμενος γενιάς του αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC το 2022, ενώ με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις θα μπορεί να συμμετέχει και σε εθνικά Πρωταθλήματα σε όλο τον κόσμο. Την ίδια ώρα, δεν είναι μυστικό ότι θα αποτελέσει τη βάση για το Yaris προδιαγραφών R5, το οποίο θα αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα για την ιαπωνική εταιρία μέσα στα επόμενα χρόνια.

Τα σημεία που οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές της Tommi Makinen Racing έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή ήταν η αεροδυναμική, η κατανομή του βάρους και το ελαφρύ αμάξωμα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.600 κ.εκ. είναι αρκετά πίσω τοποθετημένος, την ώρα που η μπαταρία βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών προσφέροντας ιδανικό ζύγισμα. Για την κατασκευή του τρίθυρου αμαξώματος έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά όπως κάρμπον και αλουμίνιο, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να διαθέτει εξαιρετική αναλογία κιλών ανά ίππο. Με βάρος που δεν ξεπερνάει τα 1.280 κιλά και ισχύ της τάξεως των 261 ίππων, το… μαγικό νούμερο αγγίζει τα 4,9 κιλά ανά ίππο! Κάτι που μεταφράζεται σε εκρηκτικές επιδόσεις, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται μόλις σε 5,5 δευτερόλεπτα.

Ο κινητήρας των 1.600 κ.εκ. είναι τελείως καινούργιος! Υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος με έμφαση στη ροπή που ξεπερνάει τα 380 Nm και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Βέβαια, η μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα του Yaris GR είναι το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο σχεδιάστηκε με γνώμονα την καλύτερη κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους τροχούς. Αυτή πραγματοποιείται μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη, ενώ στην κορυφαία έκδοση Circuit-Pack τη διαχείριση της ροπής αναλαμβάνουν δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen. Σε αυτή την περίπτωση, το 100% της ισχύος μπορεί να μεταφερθεί θεωρητικά μπροστά και πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες. Ενώ πρέπει να σημειώσουμε, πως ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου συστήματος τετρακίνησης της Toyota είναι και το χαμηλό βάρος. Μάλιστα, κάτι που συγκεντρώνει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η λειτουργία της μπορεί να ρυθμιστεί από εσωτερικό του Yaris. Στο Normal mode η κατανομή είναι 60:40 εμπρός πίσω, ενώ στο Sport μετατρέπεται σε  30:70. Στο Track mode, το οποίο και προτείνεται για οδήγηση στην πίστα, η κατανομή είναι στο 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι το γεγονός ότι το Yaris GR αποτελεί ουσιαστικά ένα «υβρίδιο» αναφορικά με το πάτωμα που χρησιμοποιεί. Συγκεκριμένα, το μπροστινό μέρος ανήκει στην πλατφόρμα GA-B (όπως και το νέο Yaris), ενώ το πίσω στην GA-C. Αυτό επέτρεψε στους τεχνικούς της Gazoo να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης, επιλέγοντας γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα. Τελείως διαφοροποιημένη είναι και η σχεδίαση του, με τα φαρδύτερα μετατρόχια να του προσφέρουν μία πληθωρική εικόνα, την ώρα που η κατά 91 χλστ. χαμηλωμένη οροφή του χαρίζει ενός είδους κουπέ σιλουέτα. Τέλος, οι τροχοί των 18 ιντσών ολοκληρώνουν το άγριο «look» του Yaris GR.

Το homologation special μοντέλο της Toyota αποτελεί μία μοναδική και ιδιαίτερη κατασκευή, με αποτέλεσμα η ιαπωνική εταιρία να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό τμήμα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της στο Motomachi. Βλέπετε, μεγάλο μέρος των μηχανικών μερών και της συναρμολόγησης τους απαιτούν ανθρώπινο δυναμικό το οποίο κάνει τις εργασίες χειροκίνητα.

Η Toyota επενδύει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και σήμερα προσφέρει μία ιδιαίτερη κατασκευή, η οποία έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει συλλεκτικό κομμάτι στο μέλλον. Εξάλλου, δεν είναι μυστικό πως κάθε αυτοκίνητο που έχει εξελιχθεί στις ειδικές διαδρομές του WRC διαθέτει μία μοναδική αύρα που καταφέρνει ακόμα και σήμερα να ξεσηκώνει τους λάτρεις της αυτοκίνησης.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...