Mazda CX7 Face Lift

Αλλαγές στα σημεία

  • -
  • -

Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Άποψη που μάλλον ενστερνίζονται απόλυτα στην Mazda καθώς όταν ήρθε η ώρα για το Face Lift του CX7 αποφάσισαν ότι στην παρούσα φάση χρήσιμο θα ήταν να μείνουν πιστοί στην πετυχημένη του συνταγή αλλάζοντας από λίγα έως ελάχιστα.

 

Το CX-7, ως ένα καλοδουλεμένο σύνολο με σεβαστή "προϋπηρεσία" στις αγορές της Βορείου Αμερικής, όχι μόνο κέρδισε το "ευρωπαϊκό" στοίχημα αλλά και ανέδειξε πλήθος ανταγωνιστικών χαρακτηριστικών.  Ξεκινώντας από το δυναμικό παρουσιαστικό του επιβλητικού, σε διαστάσεις, αμαξώματος και φτάνοντας μέχρι την οδηγοκεντρική συμπεριφορά του, το ιαπωνικό SUV με τις ασφάλτινες προδιαγραφές και τα προκλητικά αποθέματα ισχύος δεν δίστασε -από νωρίς- να αμφισβητήσει πολύ πιο ώριμες, κατασκευαστικά, προτάσεις. Αυτό άλλωστε αποδεικνύουν και οι αριθμοί, μιας και σε λιγότερο από δύο χρόνια παρουσίας του στη Γηραιά Ήπειρο το CX-7 κατάφερε με σχετική ευκολία να ξεπεράσει τις 30.000 πωλήσεις.

Ακόμη και στη χώρα μας, όπου τα 2,3 λίτρα του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του "διώκονται" -κατά παράδοση- φορολογικά, το τετρακίνητο Mazda "έκλεψε" τις εντυπώσεις και ταυτόχρονα ένα σημαντικό μερίδιο στην ευρύτερη κατηγορία των SUV. Φτάνοντας, λοιπόν, από το 2007 μέχρι και σήμερα, στην ανανεωμένη εκδοχή του, το CX-7 δεν έχει να παρουσιάσει κάτι το εξαιρετικά νέο. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος διατήρησε τα προγενέστερα χαρακτηριστικά του, αν και σε πολλά σημεία η προσθήκη χρωμίου έχει προσδώσει ένα νέο, πολυτελέστερο προφίλ. Τις ισορροπίες αναλαμβάνει να επαναφέρει ο ανασχεδιασμός του μπροστινού προφυλακτήρα, όπως άλλωστε και οι νέες ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, τονίζοντας τον υπαρκτό δυναμισμό ενός SUV 260 ίππων.

Αισθητικού περιεχομένου είναι και οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών. Σε αυτήν την περίπτωση οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στην κορυφή του ταμπλό και συγκεκριμένα στο τμήμα που φιλοξενεί την ψηφιακή οθόνη πληροφοριών. Η αντικατάσταση των επενδύσεων στις χειρολαβές των θυρών και στο κεντρικό υποβραχιόνιο φιλοδοξεί να αναβαθμίσει την ποιότητα του εσωτερικού, ωστόσο, τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά του ταμπλό οριοθετούν τις δυνατότητες εξέλιξης του συνόλου που σε γενικές γραμμές ακολουθεί τα ιαπωνικά πρότυπα κατασκευής. Το πληθωρικό προφίλ του αυτοκινήτου μας υπενθυμίζει ο πληρέστατος εξοπλισμός της μοναδικής βενζινοκίνητης έκδοσης, ο οποίος περιλαμβάνει έξι αερόσακους, Traction Control, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορίας και δερμάτινα καθίσματα.

Στην προσπάθεια, βέβαια, να δικαιολογήσεις τα 41.990 ευρώ του βενζινοκίνητου CX-7, ο πλούσιος εξοπλισμός, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, ίσως να μην σταθεί αρκετός. Κατά συνέπεια αργά ή γρήγορα θα κληθείς να καταφύγεις στο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 2,3 λίτρων που για πολλοστή φορά διεκδικεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια πρόταση επιδόσεων της Mazda. Έχοντας αποφύγει κάθε συνειδητή προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια των εκπομπών ρύπων, το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ άμεσου ψεκασμού έχει διατηρήσει σταθερή την ισχύ των 260 ίππων και τη μέγιστη ροπή των 380 Nm. Από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου προέρχεται το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, όπως άλλωστε και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, το οποίο μεταφέρει μέχρι το 50% της παραγόμενης ροπής στον πίσω άξονα.

Βελτιωτικές επεμβάσεις, αντίθετα, έχει δεχτεί το σύστημα πέδησης, με την προσθήκη μεγαλύτερων δίσκων στο μπροστινό άξονα και οι αναρτήσεις, με την αντικατάσταση των αμορτισέρ.

Η αυξημένη -κατά 5%- ακαμψία του πλαισίου αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο ενίσχυσης του οδηγοκεντρικού προφίλ του CX-7, εξασφαλίζοντας ένα σαφές σημείο διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστες προτάσεις της κατηγορίας καταφέρνουν να συνδυάσουν την ισχύ των 260 ίππων και τις εξαιρετικές επιδόσεις με τα χαρακτηριστικά κίνησης του CX-7.  Μπορεί οι αναρτήσεις να κουράζουν με τις σφικτές ρυθμίσεις τους και το σύστημα τετρακίνησης να μην εξασφαλίζει ανυπέρβλητες εκτός δρόμου ικανότητες, παρόλα αυτά οι αντιδράσεις του πλαισίου στην άσφαλτο θυμίζουν περισσότερο ένα "hot hatch" παρά μια τετράτροχη πρόταση που στέκεται 20,8 εκατοστά ψηλότερα από το έδαφος.

Μοναδικό μειονέκτημα εξακολουθεί να αποτελεί η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας με δυσκολία περιορίζεται κάτω από τα 15 λίτρα/100 χλμ. από τη στιγμή, μάλιστα, που θα αποφασίσει κανείς να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του συνδυασμού κινητήρα-πλαισίου.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...