Πως είναι το νέο Ford Fiesta από κοντά;

Πετάξαμε στην Κολωνία για να δούμε LIVE την αποκάλυψη του ολοκαίνουργιου Ford Fiesta και αναφέρουμε

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Το Ford Fiesta σε αριθμούς

1976: Η χρονιά που πρωτοπαρουσιάστηκε.

8: Οι γενιές του μοντέλου μαζί με τη νέα.

18.000.000: Οι πωλήσεις του περίπου μέχρι το 2016.

Νο 1 σε πωλήσεις μικρό αυτοκίνητο στην Ευρώπη για 4 συνεχόμενες χρονιές.

Νο 2 σε πωλήσεις μοντέλο ανεξαρτήτως κατηγορίας στην Ευρώπη τα 6 από τα τελευταία 7 χρόνια.

30%: η μείωση του αρμού μεταξύ οροφής και πορτμπαγκάζ.

7%: η μείωση θορύβων από το δρόμο.

10% βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές.

8% μείωση αποστάσεων φρεναρίσματος.

48%: το ποσοστό των εκδόσεων Titanium από τις συνολικές πωλήσεις του Fiesta το 2016.

60.000: Οι κύκλοι δοκιμών στους οποίους υποβάλλονται τα μαξιλάρια των καθισμάτων για να διασφαλιστεί η αντοχή τους.

36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές του αμαξώματος, όπως το πάνω τμήμα των νέων κολόνων Β.

97: Τα g CO2 /km που εκπέμπει ο ανανεωμένος 1.0 EcoBoost με αρχιτεκτονική μειωμένων τριβών.

82: Τα g CO2 /km που εκπέμπει ο 1.5 TDCi diesel των 85 ίππων.

29 Νοεμβρίου, 8 το βράδυ, με -3 βαθμούς Κελσίου έξω και πάνω από 4.000 δημοσιογράφους, εργαζόμενους και dealers στις ζεστές εγκαταστάσεις της Ford... Βρισκόμαστε στην Κολωνία, στην πανευρωπαϊκή εκδήλωση Go Further και περιμένουμε με αγωνία την αποκάλυψη του ολοκαίνουργιου Fiesta. Τη νέα γενιά ενός μοντέλου που πρωτοπαρουσιάστηκε 40 χρόνια πριν (1976), έχει φτάσει σχεδόν τις 18 εκατομμύρια πωλήσεις και παρότι ανανεώθηκε τελευταία φορά το 2013 παραμένει ακόμη και σήμερα ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας.

Αφού ακούσαμε πολλά κι ενδιαφέροντα για τη φιλοσοφία της Ford και γνωρίσαμε τον 13χρονο Eddy που έστειλε επιστολή στον Jim Farley (Πρόεδρο της εταιρίας στην Ευρώπη) με τις ιδέες του για το μέλλον της μάρκας, έφτασε η ώρα. Τα φώτα χαμηλώνουν και πίσω απο το Segway του καμεραμάν ακολουθούν δυο ολοκαίνουργια Fiesta, διαφορετικά μεταξύ τους. Στο μικρό κομβόι προστίθενται αλλά δυο αυτοκίνητα. Το χορό σέρνει το τρίθυρο Vignale έχοντας ξοπίσω του το σπορ ST-Line, το 5θυρο Titanium και το Active με λουκ crossover. Τέσσερα Fiesta, τέσσερις εκδόσεις με εμφανείς διαφορές στη σχεδίαση αλλά και στο χαρακτήρα. Που το πάει τελικά η Ford με το νέο της supermini;


Τις λεπτομέρειες για τις αλλαγές, τους κινητήρες και τις εκδόσεις τις γνωρίζετε ήδη - και αν όχι, πατήστε εδώ για να τις δείτε. Εδώ θα μου επιτρέψετε μια πιο προσωπική άποψη, μιας και είχα την ευκαιρία να δω το νέο Fiesta από κοντά. Καταρχήν, η σχεδίαση. Δεν έχουμε να κάνουμε με ρηξικέλευθη αλλαγή, αλλά για μια λογική εξέλιξη. Εξωτερικά έχει αλλάξει περισσότερο στο πίσω μέρος συγκριτικά με το εμπρός που θυμίζει λίγο το Focus, αλλά και στο πλάι που η βασική φόρμα παραμένει Fiesta. Ειδικά μπροστά, το νέο μοντέλο δείχνει πιο κομψό με τη χαρακτηριστική μάσκα της Ford να είναι πλέον πιο αρμονικά προσαρμοσμένη στο μούτρο του Fiesta. Οι διαστάσεις αυξήθηκαν συνολικά αλλά σε λογικά πλαίσια, με το μήκος να φτάνει τα 4.040 mm (+71), το πλάτος τα 1.730 mm (+10) και το ύψος τα 1.483 mm (-12). Γενικά, βλέποντάς το αντιλαμβάνεσαι άμεσα πως πρόκειται για το νέο Fiesta, χωρίς όμως να το μπερδεύεις με το μοντέλο που αντικαθιστά.



Όπως άλλωστε μου εξήγησε ο Γιώργος Σαριδάκης, υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης για το Fiesta καθώς και αλλά αυτοκίνητα της Ford, το προηγούμενο μοντέλο είχε κάνει μεγάλο άλμα στην αισθητική και το τωρινό δεν χρειαζόταν να κάνει το ίδιο. Έτσι, οι σχεδιαστές επέλεξαν να συνεχίσουν στη ίδια γραμμή εκμεταλλευόμενοι όλα τα καλά στοιχεία του τωρινού σχήματος και δίνοντας έμφαση στον εκμοντερνισμό της σχεδίασης. Ειδικά πίσω, τα νέα φωτιστικά σώματα συντελούν σε μια οριζόντια λογική που εκτός από την εμφάνιση ωφελεί και την πρακτικότητα, μεγαλώνοντας το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ. Στόχος ήταν το αυτοκίνητο να θυμίζει Fiesta αλλά και να δείχνει ξεκάθαρα καινούργιο. Και προσωπικά νομίζω πως το πέτυχαν. Με τον Γιώργο Σαριδάκη που γεννήθηκε στην Κρήτη και εργάζεται στη Ford από το 2000, θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε πιο αναλυτικά, σύντομα.


Μέσα, το Fiesta άλλαξε εντελώς. Μοντέρνα σχεδίαση, μελετημένη εργονομία, βελτιωμένη ποιότητα υλικών και συναρμογής, άνετα καθίσματα και ευχάριστος διάκοσμος είναι τα πρώτα που σε κερδίζουν μόλις μπεις στο εσωτερικό. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών που εξέχει από την κονσόλα. Μεγάλη και στο σωστό ύψος για να τη χειρίζεσαι εύκολα χωρίς να αποσπάται πολύ η προσοχή σου. Δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον νέο πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 4,2 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών, καθώς τα αυτοκίνητα ήταν με κλειστό διακόπτη. Τεχνολογίες και συστήματα έχουν έρθει από τα μεγαλύτερα μοντέλα της Ford για να αναβαθμίσουν την συνδεσιμότητα, την ψυχαγωγία και την ασφάλεια, όπως το infotainment SYNC3 από όπου ελέγχονται τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα smartphones με φωνητικές εντολές σε απλή γλώσσα.



Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στον ήχο με τη συνδρομή της B&O PLAY, ενώ η έκδοση Vignale προσφέρει απαράμιλλη για την κατηγορία πολυτέλεια. Κερδισμένοι είναι και οι χώροι που επαρκούν ακόμη και για μια τετραμελή οικογένεια χάρη στο μεταξόνιο των 2.493 mm, τα λεπτότερα εμπρός καθίσματα και το πορτμπαγκάζ των 303 λίτρων.



Στα μηχανικά, εκτός από τον πολυβραβευμένο 1.000άρη EcoBoost βενζίνης με 100, 125 και 140 ίππους θα προσφέρεται ένας ατμοσφαιρικός 1.1 με 70 και 85 PS. Σε diesel, υπάρχει ο 1.5 TDCI σε εκδόσεις των 85 και 120 ίππων. Στα του πλαισίου, η βασική δομή παραμένει ίδια αλλά κάθε εξάρτημα έχει βελτιωθεί με στόχο το καλύτερο κράτημα και την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Η Ford λέει πως το νέο supermini της παραμένει κορυφαίο σε οδηγική απόλαυση, τομέας που θα διακρίνεται ακόμη περισσότερο η έκδοση ST Line που έχει 10 mm χαμηλότερη ανάρτηση, αλλά και πως είναι το πιο προηγμένο μικρό αυτοκίνητο με τεχνολογίες όπως το σύστημα αναγνώρισης πεζού στο δρόμο, ακόμη και τη νύχτα. Η παραγωγή του νέου Fiesta θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2017, ενώ στην Ελλάδα το περιμένουμε Σεπτέμβριο με Οκτώβριο.

 

FORD FIESTA 2017

Βενζινοκινητήρες

Κιβώτιο

Εκπομπές CO2 (g/km)*

1.1 70 PS

5άρι χειροκίνητο

101

1.1 85 PS

5άρι χειροκίνητο

101

1.0 EcoBoost 100 PS

6άρι χειροκίνητο

97

1.0 EcoBoost 100 PS

6άρι αυτόματο

-

1.0 EcoBoost 125 PS

6άρι χειροκίνητο

98

1.0 EcoBoost 140 PS

6άρι χειροκίνητο

102

 

Κινητήρες Diesel

Κιβώτιο

Εκπομπές CO2 (g/km)*

1.5 TDCi 85 PS

6άρι χειροκίνητο

82

1.5 TDCi 120 PS

6άρι χειροκίνητο

89

 

Εκδόσεις Fiesta

Active

ST-Line

Titanium

Trend

Vignale

 

Τεχνολογίες Υποστήριξης Οδηγού

Active Park Assist with Perpendicular Parking

Adaptive Cruise Control

Adjustable Speed Limiter

Auto High Beam

Blind Spot Information System

Cross Traffic Alert

Distance Indication

Driver Alert

Forward Collision Warning

Front and Rear Park Aid

Hill Launch Assist

Lane Keeping Aid

Lane Keeping Alert

Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection

Traffic Sign Recognition

 

Ασφάλεια

6 αερόσακοι

Electronic Emergency Brake Assist

Electronic Stability Control

ISOFIX

 

Διαστάσεις

Μήκος (mm)

Πλάτος (mm)

Ύψος (mm)

Μεταξόνιο (mm)

5θυρο

4.040

1.734

1.483

2.493

 

 

Ford Reveals The Next Generation Fiesta at Go Further

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...