Honda HR-V: Οι κινητήρες και το CVT, αναλυτικά

Λύσεις που συνδυάζουν υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όπως ήδη γνωρίζουμε, το νέο Honda HR-V θα διατίθεται με ένα κινητήρα βενζίνης 1.5 i-VTEC και ένα diesel 1.6 i-DTEC. Και οι δύο τετρακύλιδροι κινητήρες ανήκουν στη σειρά Earth Dreams Technology της Honda και προσφέρουν άμεση απόκριση, επιδόσεις και υψηλά επίπεδα απόδοσης, ενώ πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Ας τους δούμε αναλυτικότερα.

 

Βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC

Ο i-VTEC των 1.498 cc αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 rpm και μέγιστη ροπή 155 Nm στις 4.600 rpm. Οι τεχνολογίες VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση ανεξάρτητων κουζινέτων. Με αυτό το βενζινοκινητήρα το νέο HR-V επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 10,7 sec μηχανικό κιβώτιο και σε 11,2 sec με το CVT. Η μέση κατανάλωση καυσίμου της αυτόματης έκδοσης μπορεί να φτάσει στην εντυπωσιακή τιμή των 5,2 lt/100 km (5,6 η χειροκίνητη) με εκπομπές CO2 από 120 g/km (130 η χειροκίνητη έκδοση).

 

Diesel 1.6 i-DTEC

Ο turbo diesel των 1.597cc διαθέτει ψεκασμό common rail και ενσωματώνει μία σειρά από τεχνολογίες που μειώνουν την τριβή, βελτιώνουν τις εκπομπές ρύπων και αυξάνουν την οικονομία καυσίμου. Ο κινητήρας περιλαμβάνει ένα μικρό, πολύ αποδοτικό υπερσυμπιεστή, σύστημα EGR (exhaust gas recirculation) χαμηλής πίεσης και αυλούς κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού. Ένας νέος, υψηλής αντοχής και ελαφρού βάρους λεπτός στρόφαλος και ένα αλουμινένιο, ανοιχτού τύπου, μπλοκ από χυτοσίδηρο υψηλής πίεσης μειώνουν το βάρος του κινητήρα. Με τον diesel - που αποδίδει 120 PS στις 4.000 rpm και ροπή 300 Nm στις 2.000 rpm - το νέο HR-V μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 10,0 sec, με αποτέλεσμα να είναι από τα πιο δυναμικά στην κατηγορία του. Με μηχανικό κιβώτιο, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 4,0 lt/100 km (μικτός κύκλος) με εκπομπές CO2 104 g/km.

 

Κιβώτιο CVT

Τόσο ο βενζινοκινητήρας όσο και ο diesel εφοδιάζονται στάνταρ με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. προαιρετικά, ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC μπορεί να εξοπλιστεί με το κιβώτιο CVT της Honda. Ένα νέο λογισμικό ελέγχου του CVT εξελίχθηκε ειδικά για τις Ευρωπαϊκές αγορές ώστε να προσφέρει την άμεση και γραμμική αίσθηση που αναμένεται από ένα μηχανικό κιβώτιο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ενώ οι στροφές του μοτέρ αυξάνονται αναλογικά για μία πιο γραμμική αίσθηση. Η οδηγησιμότητα του CVT αποκτά πιο φυσική αίσθηση με τη χρήση νέου λογισμικού ελέγχου που προσομοιώνει επτά σχέσεις και παρέχει βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση αλλαγών σχέσεων. Δύο νέα πρόσθετα προγράμματα προσφέρουν βελτιώσεις ειδικές για κάθε περίσταση:

  • Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να βοηθήσει τον οδηγό στο φρενάρισμα. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει μία επιβράδυνση, κατηφόρα ή στροφή μέσω του συστήματος πέδησης, το EDDB αυτόματα αυξάνει τις στροφές για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Στη συνέχεια αυτό επιτρέπει ταχεία ανάκτηση της ταχύτητας μετά την επιβράδυνση ή ταχεία επιτάχυνση μετά τη στροφή.
  • Το Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα σε αυτές τις περιπτώσεις. Αυτό το σύστημα έχει προσαρμοστεί εκτενώς στους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων και υψηλών ταχυτήτων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο όχημα, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό λόγω ενός οχήματος στη διπλανή λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει απότομα το πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα, προετοιμαζόμενο για την ολοκλήρωση του ελιγμού προσπέρασης μόλις ο οδηγός ξαναπατήσει το γκάζι.

 



Το νέο κιβώτιο CVT υπόσχεται εντυπωσιακή οικονομία, επιτρέποντας τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού. Ελεγχόμενο αυτόματα από το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το κιβώτιο CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση εντός των εικονικών επτά σχέσεων ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή του οδηγού. Η οικονομία αυξάνεται περαιτέρω από την πιο αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου και το μειωμένο βάρος, το αποτέλεσμα μιας εξορθολογισμένης σχεδίασης με μειωμένη πίεση τροχαλίας. Μειώσεις στην τριβή έχουν επιτευχθεί μέσω μιας βελτιστοποιημένης χωρητικότητας της αντλίας λαδιού, της μειωμένης αντίστασης του λαδιού, μιας πέδης όπισθεν χαμηλής τριβής, αλλά και της μείωσης των τριβών από τα περιστρεφόμενα εξαρτήματα.

 

HONDA HR-V 2015

Κινητήρας

1.5 i-VTEC

1.5 i-VTEC AUTO

1.6 i-DTEC

Καύσιμο

βενζίνη

βενζίνη

diesel

Κυβισμός

1.498 cc

1.498 cc

1.597 cc

Ιπποδύναμη

130 PS

130 PS

120 PS

Ροπή

155 Nm

155 Nm

300 Nm

Κιβώτιο

6 σχέσεων

CVT

6 σχέσεων

0-100 km/h

10,7 sec

11,2 sec

10,0 sec

Τελική ταχύτητα

192 km/h

187 km/h

192 km/h

Μέση κατανάλωση

5,6 lt/100 km

5,2 lt/100 km

4,0 lt/100 km

Εκπομπές CO2

130 g/km

120 g/km

104 g/km

Βάρος

1.241 kg

1.249 kg

1.324 kg

Ανάρτηση

Γόνατα MacPherson εμπρός - Ημιάκαμπτος άξονας πίσω

 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...