Νέο Fiat Panda Cross στη Γενεύη

Μικρό SUV με τετρακίνηση και χωμάτινες προδιαγραφές

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στην έκθεση Γενεύης 2014 έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα της κορυφαίας έκδοσης του Panda, η οποία υιοθετεί «χωμάτινο» στυλ για πιο απαιτητικές εξορμήσεις. Προσφέρει τα πλεονεκτήματα των μεγαλύτερων SUV με μήκος μικρότερο κατά 370 εκατοστά. Κινείται με ευκολία στο χώμα λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (16 εκατοστά για το MultiJet II και 15 εκατοστά για το TwinAir Turbo), αλλά και από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με  γωνία προσέγγισης 24°, αυξημένη κατά 3° σε σχέση με το Panda 4x4, γωνία αναχώρησης  33° και γωνία ράμπας 20°, ενώ μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίσεις 31,5° (70%). Από πλευράς εμφάνισης η τεράστια διάτρητη ποδιά σε χρωματισμό τιτανίου και οι γάντζοι ρυμούλκησης δίνουν το στίγμα της Fiat για το μικρό SUV. Την εικόνα συμπληρώνουν οι τονισμένοι θόλοι και οι μεγάλες μπάρες οροφής.

Το νέο Panda Cross μπαίνει σε μία από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες κατηγορίες στην Ευρώπη, μια ειδική κατηγορία κορυφαίων μίνι SUV, που το ίδιο το Panda δημιούργησε το 1983 και ανέπτυξε ακόμα περισσότερο με τη δεύτερη γενιά του το 2004 με την έκδοση 4x4 και το 2006 με την έκδοση Cross. Περισσότερα από 30.000 Panda Cross ταξινομήθηκαν σε έξι χρόνια.

 

Torque on demand

Το νέο Panda Cross χρησιμοποιεί το σύστημα μετάδοσης Torque on demand το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα και μεταφέρει ροπή στον άξονα που διαθέτει πρόσφυση. Παράλληλα το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC (Control) διαθέτει λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ELD) βοηθώντας στην οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες.

 

Terrain Control

Όσοι αγαπούν τις χωμάτινες διαδρομές έχουν τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής χρήσης του συστήματος τετρακίνησης, ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα, το "Terrain Control" επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών:

• AUTO - Αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δυο αξόνων ανάλογα με την πρόσφυση που προσφέρει το έδαφος

• LOCK - το σύστημα τετρακίνησης είναι μόνιμα ενεργοποιημένο με κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς, φρενάροντας τους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (ή γλιστρούν περισσότερο από τους άλλους) και μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς με την μεγαλύτερη πρόσφυση.

• HILL DESCENT – για βέλτιστο έλεγχο σε απότομες κατωφέρειες ή κατά την κίνηση σε κατηφορικές διαδρομές με πολύ μεγάλες ανωμαλίες.

 

Βενζίνη ή diesel;

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες δυο σύνολα είναι διαθέσιμα και τα δύο με στάνταρ το σύστημα Start&Stop και καλύτερες επιδόσεις από το Panda 4x4. Ο tubrodiesel 1.3 MultiJet II έχει απόδοση 80 ίππους και ο 0.9 TwinAir Turbo των 90 ίππων συνδυάζεται με 6ταχυτο κιβώτιο με κοντή πρώτη σχέση. Το Fiat Panda Cross θα είναι στις εκθέσεις το φθινόπωρο του 2014.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...