Formula 1 GP Μονακό: Πρόγραμμα και preview του αγώνα

Στο λαμπερό Πριγκιπάτο της Κυανής Ακτής, αναμένεται να δοθεί η πιο συναρπαστική μάχη του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.

  • -
  • -

Στους δρόμους του Μονακό θα χτυπά αυτό το τριήμερο (26-28/5), η «καρδιά» του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο Μόντε Κάρλο θα διεξαχθεί ο έκτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 μετά την ακύρωση της Imola, με τις ομάδες και τους οδηγούς να έχουν λάβει ήδη θέσεις στα box.

gp

Για το θρυλικότερο GP, η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες ελαστικών (C3 P Zero λευκή - C4 P Zero κίτρινη - C5 P Zero κόκκινη), ενώ έφερε και τα καινούρια βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue τα οποία δεν χρειάζονται προθέρμανση με ηλεκτρικές κουβέρτες.

Η πιο δύσκολη πίστα στο καλεντάρι

Όπως δήλωσε ο Mario Isola, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, το Μονακό είναι ένας αγώνας, όπου παραδοσιακά γράφεται ιστορία. «Πάμε στο Grand Prix του Μονακό κάπως διαφορετικά απ’ ότι περιμέναμε. Θα ήταν κανονικά ο μεσαίος αγώνας σε μια τριπλέτα Ευρωπαϊκών αλλά από τη στιγμή που ακυρώθηκε η Ίμολα, είναι ο πρώτος.

Το Μονακό έχει ένα δικό του ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία της Formula 1. Τα χαρακτηριστικά αυτής της μοναδικής διαδρομής που δεν έχει αλλάξει πολύ, εδώ και 60 χρόνια την καθιστούν ανεπανάληπτη καθώς συχνά κρύβει τρανταχτές εκπλήξεις. Καμία άλλη πίστα δεν επιτρέπει στους οδηγούς να αντισταθμίσουν τις αδυναμίες των μονοθεσίων τους με τέτοιο τρόπο. Ένα μικρό συμβάν μπορεί ν’ αλλάξει δραματικά τις ισορροπίες. Η δυσκολία του προσπεράσματος μερικές φορές στερεί θέαμα στον αγώνα. Όμως αυτό καθιστά τις κατατακτήριες δοκιμές πιο συναρπαστικές καθώς η θέση εκκίνησης παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα την Κυριακή.

gp

Όπως συχνά συμβαίνει σε αγώνες δρόμου, η Pirelli διάλεξε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας. Μια από τις ιδιαιτερότητες στο Μονακό είναι πως η πίστα δίδεται στην κυκλοφορία κάθε βράδυ. Έτσι είναι πολύ δύσκολο να στρωθεί με γόμα το οδόστρωμα στην αγωνιστική γραμμή. Η επιφάνεια είναι πολύ γλιστερή. Καθώς η Ίμολα ακυρώθηκε, τα νέα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue που δεν χρειάζονται ηλεκτρικές κουβέρτες για προθέρμανση, ίσως κάνουν ντεμπούτο στο Μονακό. Αυτό εξαρτάται από τον καιρό: Ένας ακόμη άγνωστος και συνάμα καθοριστικός παράγοντας αυτό το Σαββατοκύριακο».

Βασικά στοιχεία του GP του Μονακό

Το συνολικό μήκος αυτής της ιστορικής διαδρομής είναι μόλις 3.337 μέτρα. Στο Μονακό έχουν πραγματοποιηθεί 68 αγώνες και πολυνίκης είναι ο Ayrton Senna. Ο θρυλικός Βραζιλιάνος οδηγός κέρδιζε συνεχώς από το 1987 – 1993 με εξαίρεση το 1988 – τότε εγκατέλειψε στον 66ο γύρο ενώ ήταν επικεφαλής.

Το Μονακό ως διαδρομή έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα, απ’ όλες τις πίστες, περίπου στα 150 km/h.

gp

H πρόσφυση είναι πολύ χαμηλή και η φθορά περιορισμένη. Οι πιο μαλακές γόμες προσφέρουν πρόσφυση αλλά μηχανικά αυτή είναι περιορισμένη. Δεν αποκλείονται τα γλιστρήματα που παραμορφώνουν την επιφάνεια των ελαστικών.

Πέρυσι λόγω των μεικτών συνθηκών είχαν χρησιμοποιηθεί όλα τα ελαστικά που ήταν διαθέσιμα για το grand prix: Βρόχινα Cinturato Blue, ενδιάμεσα Cinturato Green και οι τρεις γόμες των σλικ ελαστικών. Αν η διαδρομή είναι στεγνή, οι οδηγοί κάνουν μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα, αλλά πέρυσι, οι περισσότεροι σταμάτησαν 3 φορές για να αλλάξουν λάστιχα.

Δείτε ακόμη: GP Μονακό: Πώς μια ολόκληρη πόλη γίνεται πίστα Formula 1

gp

Το πρόγραμμα του αγώνα

Παρασκευή 26 Μαΐου

  • Ελεύθερες δοκιμές FP1: 14:30-15:30
  • Ελεύθερες δοκιμές FP2: 18:00-19:00

Σάββατο 27 Μαΐου

  • Ελεύθερες δοκιμές FP3: 13:30-14:30
  • Κατατακτήριες: 17:00-18:00

Κυριακή 28 Μαΐου

  • Αγώνας: 16:00

Όλο το Grand Prix θα καλυφθεί τηλεοπτικά από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1 Plus και F1 TV Pro.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...