Formula 1: GP Μονακό - 5 πράγματα που ίσως δεν ήξερες

Μάθε τα πάντα πριν τον αγώνα στο Πριγκιπάτο αυτή την Κυριακή 23 Μαΐου

  • -
  • -
Formula 1: GP Μονακό - 5 πράγματα που ίσως δεν ήξερες

Ο αγώνας του Μονακό κρίνεται συνήθως στα αυτοκίνητα ασφαλείας και στην πρώτη στροφή. Εάν περάσεις από περίφημη Ste Devote τότε πρέπει να αισθάνεσαι σίγουρος. Άλλωστε, η μόνη πραγματική ευκαιρία, αν και πολύ περιορισμένη, είναι στο σικείν μετά από την έξοδο του τούνελ. Αυτά είναι μερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν κάθε αγώνα στην πατρίδα του Μονεγάσκου, Charles Leclerc. Πάμε να δούμε όμως 5 πράγματα που ίσως δεν ήξερες για τον 5ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1:

  • Η πιο μαλακή γόμα στην γκάμα της Pirelli (ονομάζεται ‘C5’, αυτό παραπέμπει στο ‘compound/γόμα 5’) εμφανίζεται για πρώτη φορά σε grand prix το 2021. Έτσι για πρώτη φορά φέτος θα είναι διαθέσιμες οι τρεις πιο μαλακές γόμες. Σε ρόλο σκληρής στο Μονακό θα είναι η P Zero λευκή με κωδικό C3, μέση γόμα θα είναι η P Zero κίτρινη με κωδικό C4 και μαλακή γόμα θα είναι η P Zero κόκκινη με κωδικό C5.

pirelli tyres

  • Στο Μονακό συναντάμε τον πιο μικρό σε μήκος γύρο απ’ όλες τις πίστες, τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα αλλά και την πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος. Για να τα αντιμετωπίσουν όλα αυτά οι ομάδες χρησιμοποιούν μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές για υψηλό αεροδυναμικό φορτίο με ειδικές πτέρυγες εμπρός και πίσω ώστε να ισορροπήσουν τα επίπεδα κάθετης δύναμης. Χρησιμοποιούνται εξεζητημένα αεροδυναμικά βοηθήματα ενώ γίνονται και ειδικές ρυθμίσεις στο τιμόνι ώστε να στρίβει αρκετά, πράγμα απαραίτητο για το πέταλο του Fairmont.

turn

  • Καθώς πρόκειται για διαδρομή μέσα στην πόλη, η πίστα δεν έχει γόμα και γλιστράει στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, αλλά γρήγορα βελτιώνεται. Καθώς υπάρχει η ασυνήθιστη διαμόρφωση με ελεύθερες δοκιμές την Πέμπτη και κενό την Παρασκευή και παράλληλα η πίστα είναι ανοικτή στην κυκλοφορία τα βράδια και το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας την Παρασκευή, η κατάσταση αλλάζει ξανά πριν το Σάββατο. Η μια στροφή διαδέχεται την άλλη στο Μονακό, οπότε είναι σχετικά εύκολο να ζεσταθούν τα ελαστικά. Ειδικά οι πιο μαλακές γόμες διατηρούνται εύκολα στο ιδεατό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας. Το Μονακό έχει έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές τραχύτητας οδοστρώματος, όλης της χρονιάς.
  • Λόγω των χαμηλών ενεργειακών φορτίων που μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών, παραδοσιακά βλέπουμε μια αλλαγή ελαστικών, στο Μονακό. Το παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών είναι ευρύ.
  • Το 2019, ο Lewis Hamilton κέρδισε με στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας αφού έκανε την αλλαγή νωρίς στον 11ο γύρο λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας. Μετά διαχειρίστηκε με μαεστρία τα ελαστικά ως το τέλος. Οι υπόλοιποι οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο το 2019, επίσης άλλαξαν στον 11ο γύρο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά έβαλαν τη σκληρή γόμα.

Πηγή: Pirelli

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...