Σεισμός στην Ιαπωνία – Update 1

Οι επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο σεισμός και το τσουνάμι της 11ης Μαρτίου στην Ιαπωνία είχε ως συνέπεια όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να σταματήσουν την παραγωγή για να μετρήσουν ζημιές και απώλειες, να διαφυλαχθεί η ασφάλεια των υπαλλήλων και των οικογενειών τους και για να διευκολυνθούν οι προσπάθειες διάσωσης σε όλη την χώρα. Ακόμη και εργοστάσια που δεν υπέστησαν ζημιές, δεν μπορούν να συνεχίσουν κανονικά τη λειτουργία τους για δύο λόγους: επειδή γίνονται συχνές διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος - είναι χαρακτηριστικό ότι οι περισσότερες εκθέσεις αυτοκινήτων παραμένουν όλη σχεδόν τη μέρα στο σκοτάδι - και διότι πολλοί προμηθευτές έχουν πληγεί από τη φυσική καταστροφή. Τα περισσότερα εργοστάσια στην Ιαπωνία λειτουργούν με τη μέθοδο Just-In-Time. Αυτό σημαίνει πως τα ανταλλακτικά παραδίδονται από τους εξωτερικούς προμηθευτές ακριβώς στη γραμμή παραγωγής, οπότε με αυτό τον τρόπο δεν υπάρχει η ανάγκη χώρου και το κόστος της αποθήκευσης. Έτσι, ακόμη κι αν ένα εργοστάσιο μπορεί να λειτουργήσει, δεν είναι σε θέση να παράγει οχήματα αν δεν παραλαμβάνει ανταλλακτικά από κάποιον προμηθευτή. Οι εξαγωγές αναμένεται να μειωθούν σημαντικά τους επόμενους μήνες, λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή, της έλλειψης ενέργειας και των καταστροφών στο οδικό δίκτυο και σε λιμάνια. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε και το πρόβλημα της ισοτιμίας, με το γεν να μην καταλαβαίνει από σεισμούς και τσουνάμι και να συνεχίζει ακάθεκτο την άνοδό του, δημιουργώντας άλλον ένα πονοκέφαλο στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Εξαιρετικά σοβαρή αλλά υπό έλεγχο παραμένει η κατάσταση στο πηρυνικό εργοστάσιο της Fukushima, ενώ έχει ήδη ανιχνευθεί ραδιενέργεια σε τρόφιμα. Οι νεκροί στις πληγείσες περιοχές έχουν ξεπεράσει τους 6.000 ως τώρα (18/3) και οι αγνοούμενοι υπολογίζονται σε 20.000. Περισσότεροι από 550.000 κάτοικοι έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους με 80.000 κτίρια να έχουν καταρρεύσει ή να είναι ακατάλληλα να κατοικηθούν. Οι προσφορές των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών για τις προσπάθειες διάσωσης ανέρχονται μέχρι στιγμής στα 18 εκατομμύρια δολάρια σχεδόν. Ακολουθεί η ενημέρωση που έχουμε μέχρι και τις 21/3 από κάθε εταιρεία.

 

HONDA

Η παραγωγή σταμάτησε σε έξι εργοστάσια της Honda μέχρι τις 20 Μαρτίου, ενώ τρία από αυτά (2 συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ένα μοτοσυκλετών) θα παραμείνουν κλειστά μέχρι και τις 27 του μήνα. Κλειστές παραμένουν και οι εγκαταστάσεις R&D στο Tochigi. Η εταιρεία διέθεσε 300.000.000 γιεν και 1.000 γενήτριες για τις προσπάθειες διάσωσης.

 

ISUZU

Σταμάτησε την παραγωγή οχημάτων για μια ολόκληρη εβδομάδα – μέχρι τις 18 Μαρτίου.

 

MAZDA

Η Mazda διέκοψε έως τις 21 Μαρτίου την παραγωγή στα εργοστάσια της Hiroshima και της Hofu, τα οποία βρίσκονται περίπου 1.000 km μακριά από τις πληγείσες περιοχές και συγκεκριμένα στο νοτιοδυτικό άκρο της χώρας. Στις 22/3 ξεκινά προσωρινά η παραγωγή κάποιων ανταλλακτικών στα εργοστάσια αυτά. Σαν πρώτο βήμα, η Mazda προχώρησε σε δωρεά 30 εκατομμύρια γιεν για να υποστηρίξει τις προσπάθειες διάσωσης στην περιοχή. Βάσει της έως τώρα ενημέρωσης, κανένας από τους υπαλλήλους της εταιρείας δεν έχει πληγεί άμεσα από την καταστροφή. Τα διοικητικά κέντρα της Mazda στο Τόκυο καθώς και το Κέντρο Εξέλιξης στην Yokohama δεν υπέστησαν ζημιές. Η εξαγωγή αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή αγορά δεν αναμένεται να επηρεαστεί.

 

MITSUBISHI

Τα τρία εργοστάσια της εταιρείας στις περιοχές Aichi, Gifu και Okayama δεν υπέστησαν ζημιές, οπότε η παραγωγή οχημάτων ξεκίνησε την Τρίτη 15/3 μέχρι και το Σάββατο 19/3. Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία υπολογίζει τις συνέπειες της φυσικής καταστροφής στους προμηθευτές της και κατά πόσο αυτό θα την επηρεάσει. Η συναρμολόγηση οχημάτων ξεκινά πάλι στις 22 Μαρτίου. Η εταιρεία πρόκειται να διαθέσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα i-MiEV (καθότι υπάρχει έλλειψη καυσίμων) και τετρακίνητα pick-up Triton για τις ανάγκες διάσωσης.

 

NISSAN

Η Nissan βρίσκεται στη φάση επισκευών των εγκαταστάσεων που υπέστησαν ζημιές. Μάλιστα ξεκίνησε την παραγωγή σε κάποια εργοστάσιά της, ωστόσο αντιμετωπίζει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραλαβές ανταλλακτικών από τους προμηθευτές της. Το εργοστάσιο κινητήρων Iwaki που βρίσκεται νότια της Fukushima, είναι αυτό που έχει τις μεγαλύτερες ζημιές. Περί τα 2.300 οχήματα Nissan και Infiniti που προορίζονταν για ακτοπλοϊκή μεταφορά στις ΗΠΑ, καταστράφηκαν στο λιμάνι του Ηitachi από το τσουνάμι. Ευτυχώς, ένα φορτίο με περισσότερα από 600 ηλεκτρικά Leaf απέπλευσε σώο για τις ΗΠΑ μια μέρα πριν τον σεισμό. Η παραγωγή στα ευρωπαϊκά και αμερικανικά εργοστάσια συνεχίζεται προς το παρόν κανονικά.

Η Nissan ανακοίνωσε ακόμη πως θα διαθέσει στο κράτος περισσότερα από 400.000.000 γιεν και 50 οχήματα, ενώ δεσμεύτηκε πως θα ελέγξει όλα τα αυτοκίνητα που παράγονται στα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία, για να διασφαλίσει ότι δεν έχουν μολυνθεί, μετά την διαρροή ραδιενέργειας από το πυρηνικό εργοστάσιο της Fukushima.

 

SUZUKI

Αν και δεν αντιμετωπίζει προβλήματα στις εγκαταστάσεις της, οι οποίες βρίσκονται νοτιοδυτικά της χώρας και σε απόσταση 400 περίπου χιλιομέτρων από το επίκεντρο του σεισμού, η Suzuki διέκοψε την παραγωγή μέχρι τις 21/3. Οι παραγωγικές δραστηριότητες σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο συνεχίζονται κανονικά, οπότε δεν τίθεται ζήτημα διαθεσιμότητας των προϊόντων της. Τέλος, η Suzuki αποφάσισε, σαν μια πρώτη ενέργεια αλληλεγγύης, να συνδράμει την οργάνωση του Ερυθρού Σταυρού της Ιαπωνίας με το ποσό των 30 εκατομμυρίων γιεν, για την αποκατάσταση των προβλημάτων των αστέγων και των τραυματιών, στις περιοχές που χτυπήθηκαν από το τσουνάμι.

 

SUBARU

Επέκτεινε την διακοπή της παραγωγής στα εργοστασιά της στην περιοχή Gunma κατά δύο ημέρες, μέχρι τις 16 Μαρτίου. Η εταιρεία ανακοίνωσε μικρές ζημιές σε κτίρια και εξοπλισμό, αλλά όχι κάτι το σοβαρό.

 

TOYOTA

Η Toyota άρχισε από την Πέμπτη 17/3 την παραγωγή ορισμένων ανταλλακτικών αυτοκινήτων για εγχώρια χρήση. Ήταν το πρώτο εργοστάσιο που επαναλειτούργησε στην Ιαπωνία μετά τον καταστροφικό σεισμό της Παρασκευής 11/3. Ωστόσο, δεν έχει ακόμα αποφασιστεί πότε θα αρχίσουν να λειτουργούν τα 12 εργοστάσια συναρμολόγησης, με τις απώλειες να ξεπερνούν τα 95.000 οχήματα μέχρι στιγμής. Επιπλέον, βάρδιες (νυχτερινές και Σαββατοκύριακα) σταμάτησαν στα εργοστάσια της εταιρείας στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική για τουλάχιστον 2 εβδομάδες, καθώς δεν επαρκεί η προμήθεια εξαρτημάτων από την Ιαπωνία. Όπως ανακοινώθηκε, στις 21 Μαρτίου αναμένεται να αρχίσει η κατασκευή ανταλλακτικών για τα εργοστάσια συναρμολόγησης στο εξωτερικό. Τέλος, το κυριότερο λιμάνι από όπου μεταφέρονται εξαρτήματα και αυτοκίνητα της Toyota στο εξωτερικό δεν έχει πάθει ζημιές από το τσουνάμι.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...