Toyota sports cars: 2000GT

  • -
  • -

Ήταντο αυτοκίνητο που απέδειξε ότι οι Ιάπωνες μπορούν να κατασκευάζουν σπορ αυτοκίνητα. Με κινητήρα εμπρός και κίνηση πίσω ήταν το πρώτο ιαπωνικό supercar  και κατασκευάστηκε από το 1967 έως το 1970. Παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show του 1965 και το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης είχε γίνει από τη Yamaha, η οποία τότε συνήθιζε να αναλαμβάνει τέτοια project από τους υπόλοιπους ιάπωνες κατασκευαστές, λόγο της μεγάλης πείρας της ειδικά στη σχεδίαση γρήγορων κινητήρων (δύο τροχοί γαρ), κάτι που δεν αναλάμβανε η αντίπαλος Honda, αφού είχε και η ίδια ήταν εμπλεκόμενη στη τετράτροχη παραγωγή.

Η σχεδίαση έγινε από τον Γερμανο-Αμερικάνο Albrecht Goertz, ο οποίος βρισκόταν στην Ιαπωνία από το1960, όταν έφτασε εκεί προσκεκλημένος της Yamaha για την εξέλιξη ενός αντίστοιχου project, αυτή τη φορά κατόπιν παραγγελίας της Datsun. Κατασκευάστηκε μάλιστα ένα πρωτότυπο, αλλά η Datsun τελικά αποφάσισε να μην το συνεχίσει και έτσι η Yamaha το πρότεινε στην Toyota, που τότε θεωρείτο σαν ο πιο συντηρητικός από τους ιάπωνες κατασκευαστές. Η Toyota το είδε σαν μια ευκαιρία να αλλάξει την εικόνα της, αλλά έδωσε τη σχεδίαση στον δικό της Satoru Nozaki.

Η σχεδίαση θεωρείται σήμερα κλασική με τα διπλά φώτα εμπρός, με τα επάνω να ανοιγοκλείνουν, ενώ κατά κάποιο τρόπο παρέπεμπε και στο S800 με τα κάτω φώτα αριστερά και δεξιά της μάσκας. Το μήκος του έφτανε τα 4,175μ., αλλά ήταν ιδιαίτερα χαμηλό στα 1,160 μ. με το βάρος του στα 1.120 κιλά.

Αλλά εάν η εμφάνισή του τη βρήκατε ενδιαφέρουσα, ο κινητήρας του σίγουρα θα σας εντυπωσιάσει αφού ήταν εξακύλινδρος εν σειρά, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους αποδίδοντας 150 ίππους. Το μπλοκ προέρχονταν από το Crown και η κεφαλή ήταν ολοκαίνουργια,  της Yamaha φυσικά με την τροφοδοσία να γίνεται μέσα από τρία διπλά καρμπυρατέρ της Solex. Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσα από ένα ελεγχόμενο διαφορικό (το πρώτο που τοποθετήθηκε σε ιαπωνικό αυτοκίνητο) και δισκόφρενα πλέον εύρισκες και στους τέσσερις τροχούς.

Πρωταγωνίστησε και σε ταινία του James Bond («Ζεις μονάχα δύο φορές»), σε ανοιχτή όμως πρωτότυπη έκδοση, με δύο μόλις αυτοκίνητα να κατασκευάζονται για τις ανάγκες της ταινίας. Και αυτό γιατί ο Sean Connery, λόγο τους ύψους του απλά δεν χωρούσε στο αυτοκίνητο.  Αν θυμάστε η ταινία ήταν σχεδόν εξολοκλήρου γυρισμένη στην Ιαπωνία και το 2000GT το οδηγούσε η συμπρωταγωνίστρια (τότε δεν είχε ακόμα εφευρεθεί ο τίτλος bond girl) του «shaken but not stirred», Akiko Wakabayashi.

Συνολικά κατασκευάστηκαν μόνο 351 αυτοκίνητα.