Opel Rekord (1953-1986)

Ήταν ένα σημαντικό αυτοκίνητο για την Opel, που χρειάζονταν έναν αξιόπιστο αντιπρόσωπο για να εδραιωθεί στη δύσκολη μεσαία κατηγορία. Και πέτυχε ακριβώς αυτό - δεν έχετε παρά να ρωτήσετε τους παλαιότερους οδηγούς taxi.

  • -
  • -

Μπορεί να πέρασε σχεδόν απαρατήρητο, όμως ήταν ένα σημαντικό αυτοκίνητο και ειδικά για την Opel, που την διατήρησε στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό γιατί από το καλοκαίρι του 1953, έως το 1986 κατάφερε να πουλήσει σχεδόν δέκα εκατομμύρια αυτοκίνητα.

 

1953-1957

Ξεκίνησε σαν παρακλάδι του Olympia τον Μάρτιο του 1953 και ουσιαστικά το αντικατέστησε. Το Olympia είχε ξεκινήσει να διατίθεται προπολεμικά, είχε πρωτοεμφανιστεί το 1935 και συνέχισε να παράγεται μέχρι το 1957, έχοντας πουλήσει 580.000 αντίτυπα.

Το Olympia Rekord του 1953 διέθετε κινητήρα 1.488 κ.εκατ. και 39 ίππων και αρχικά παράγονταν με μόνο δύο πόρτες.

Το 1955 θα επανασχεδιαστεί ελαφρά και ο κινητήρας θα φτάσει τους 40 ίππους με τις πιο φτηνές εκδόσεις να συνεχίζουν να φέρουν το όνομα Olympia, ενώ το 1956 ο κινητήρας αναβαθμίζετε σε 45 ίππους. Το μήκος του έφτανε τα 4,239 μ., άρα ήταν ένα μικρό-μεσαίο για τα σημερινά δεδομένα, αλλά μεσαίο-μεγάλο για εκείνα τα χρόνια, με συμβατική πάντα τεχνολογία που ήθελε τον κινητήρα εμπρός και τη κίνηση πίσω, μαζί με άκαμπτο άξονα να στηρίζεται σε ημιελλειπτικά φύλλα σούστας. Το βάρος πάντως ήταν χαμηλό στα 920 κιλά και η τελική ταχύτητά του ακουμπούσε τα 120 χλμ./ώρα.

 

1957-1960

Το πρώτο πραγματικό Rekord εμφανίζεται το 1957 με τον κωδικό P1 (project 1), αν και οι πιο φτηνές εκδόσεις ονομάζονταν και πάλι Olympia, αυτή τη φορά με πιο μοντέρνες γραμμές, λιγότερες καμπύλες, με μεγάλη οβάλ εισαγωγή αέρα εμπρός και με τέσσερις πόρτες έφτανε τα 4,442 μ. χωρίς όμως ουσιαστικές αλλαγές στο βάρος και στις επιδόσεις. Επίσης παράλληλα εμφανίστηκε και μια ακόμα πιο βασική έκδοση με κινητήρα 1.200 κ.εκατ. που ονομάστηκε Opel 1200 με 40 ίππους που αντικατέστησε το Olympia. Έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1962.

Για το Rekord παρέμεινε ο κινητήρας των 45 ίππων ενώ προστέθηκε και μεγαλύτερος 1.680 κ.εκατ. που απέδιδε 55 ίππους. Αντικαταστάθηκε από το PII το 1960.

 

1960-1963

Το PII μεγάλωσε και πάλι σε διαστάσεις και συγκεκριμένα στα 4,540 μέτρα με τον κινητήρα των 1.488 κ.εκατ. να αποδίδει πλέον 50 ίππους και να ξεπερνά τα χίλια κιλά. Αλλά αυτή τη φορά απέκτησε και γρήγορο κινητήρα «στην top of the line» έκδοση 1700S, με 60 ίππους.

Εμφανίστηκε με αμερικάνικης έμπνευσης σχεδίαση με δύο και τέσσερις πόρτες μαζί με Caravan τριών θυρών. Μάλιστα για τον γρήγορο κινητήρα υπήρξε και παραλλαγή με κεκλιμένο το πίσω τζάμι, ώστε να προσποιείται το coupe.

 

1963-1965

Πλέον το Rekord αποφασίζεται να αποκτήσει αυτόνομη υπόσταση κα το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 1963 δεν έχει πλέον τον κωδικό «P», αλλά πλέον ονομάζεται «Rekord A». Οι παραλλαγές είναι πάλι οι γνωστές με το μεταξόνιο να μεγαλώνει στα 2,639 μ. και οι παλαιότεροι σίγουρα θα το θυμούνται καλά λόγο των εκατοντάδων taxi που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας και ειδικά λόγο της «χρωμέ» μάσκας εμπρός.

Τεχνικά παραμένει χωρίς βελτιώσεις αλλά πλέον υπάρχουν δισκόφρενα εμπρός και το 1964 προστίθεται και ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του Kapitan των 2,6 λίτρων και των 100 ίππων που πλέον του επιτρέπουν η τελική του ταχύτητα να φλερτάρει τα 170 χλμ./ώρα.

 

1965-1966

Μια πολύ σημαντική χρονιά γιατί πλέον το Rekord B όχι μόνο αποκτά πιο όμορφο και απλά σώμα, αλλά και τη νέα γενιά των κινητήρων της Opel, τους CIH  που διαθέτουν υπερτετράγωνη σχεδίαση, εκκεντροφόρο επικεφαλής (!) και πλέον είναι πιο εύστροφοι. Ο πιο μικρός κινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει τώρα 60 ίππους, ο 1,7 ανεβαίνει στους 75 και αυτός των 1,9 λίτρων διαθέτει πλέον 90 γεμάτους ίππους.

 

1967-1971

Έχουμε νέα μεγάλη καρότσα στα 4,572 μ. και τώρα εκτός από τις εκδόσεις των δύο και τεσσάρων θυρών, η παραλλαγή Caravan αποκτά και αυτή τέσσερις πόρτες.

Θα περάσει στην ιστορία για την ποιότητα κατασκευής του, αλλά και για την ποιότητα κύλισης που πρόσφερε η νέα πίσω ανάρτηση που μπορεί να συνέχιζε να διαθέτει άκαμπτο άξονα, αλλά που τώρα ήταν καλά στηριγμένος με διαμήκεις βραχίονες πάνω σε κυλινδρικά ελατήρια. Μπροστά συνέχισαν να υπάρχουν τα διπλά ψαλίδια, αλλά και αυτά ήταν πολύ βελτιωμένα.

Οι κινητήρες ήταν 1500, 1700 και 1900 κυβικών μέχρι το 1968, οπότε εμφανίστηκε και ο εξακύλινδρος 2200 και μάλιστα στην έκδοση Sprint (κάτι σαν coupe) πάνω στη καρότσα με τις δύο πόρτες φορέθηκε ο κινητήρα 1900 H, με δύο διπλά καρμπυρατέρ που ανέβασε τους ίππους στους 106. Επίσης η πλούσια έκδοση με τον μεγάλο κινητήρα απέκτησε νέο όνομα και πωλείτο πλέον ως Commodore. Και ακόμα μια παρένθεση, γιατί και πάλι θα δείτε να εμφανίζετε το όνομα Olympia, όμως αυτή τα φορά βασίζονταν πάνω στο μικρότερο Kadett. Επίσης το 1970 εμφανίζετε το Ascona που αργότερα θα μπερδευτεί και αυτό με το Rekord σε κάποιες αγορές.

 

1972-1977

Περίπου 1.100.000 Rekord D κατασκευάστηκαν, αλλά για να μην μπερδεύεται με τις εκδόσεις diesel συχνά αναφέρεται και ως Rekord II. Οι σχεδιαστικές του βελτιώσεις ήταν σημαντικές με πιο απλές γραμμές, με τη νέα χαρακτηριστική μάσκα της Opel εμπρός και με το μεταξόνιο να ανεβαίνει στα 2,700 μ. Διαβάστε περισσότερα για το Record D εδώ.

 

1977-1986

Για να είμαστε πιο ακριβείς θα έπρεπε να χωρίσουμε το Rekord E, σε Ε1 (1977-1982) και σε Ε2 (1982-1986), λόγο των σημαντικών σχεδιαστικών επεμβάσεων που είχε υποστεί. Συνολικά πούλησε 1.400.000 αντίτυπα και το face-lift του 1982 άλλαξε σημαντικά με αναβαθμισμένους κινητήρες και πιο φρέσκια σχεδίαση.

 

Αντικαταστάθηκε

Από το Opel Omega, που όμως δεν κατάφερε να μακροημερεύσει.