Top 5: Οι σημαντικότερες τεχνολογίες της Porsche

Έχοντας παρουσιάσει κορυφαίες τεχνολογίες στα μοντέλα της, η Porsche δικαίως θεωρείται μια από τις εταιρείες που δείχνουν τον δρόμο στην εξέλιξη της αυτοκίνησης.

  • -
  • -

Η Porsche ανήκει στους κατασκευαστές με… ανήσυχο πνεύμα, εκείνους που ψάχνουν συνεχώς νέους τρόπους προκειμένου να εξελίξουν τα μοντέλα τους και να εκμηδενίσουν τις αδυναμίες τους. Μετρώντας 75 χρόνια ιστορίας, η γερμανική φίρμα έχει παρουσιάσει πολλές τεχνολογίες οι οποίες δεν υπήρχαν ή δεν χρησιμοποιούνταν σε ευρεία παραγωγή. Παράλληλα, άλλαξε τον δρόμο της αυτοκίνησης καθώς στη συνέχεια πέρασαν και σε μοντέλα άλλων εταιρειών.

Πρόκειται για καινοτομίες που εντάσσονται στο κομμάτι της ασφάλειας, της απόδοσης ή και της αποτελεσματικότητας στη χρήση. Παρακάτω, συγκεντρώνουμε 5 κορυφαίες τεχνολογίες που έχουμε δει σε αυτοκίνητα της Porsche μέχρι σήμερα. Φυσικά, υπάρχουν πολλές και διαφορετικές που αξίζει να αναφερθούν, εμείς όμως προσπαθήσαμε να ξεχωρίσουμε τις πιο σημαντικές, εκείνες που προκάλεσαν αίσθηση την περίοδο που παρουσιάστηκαν.

Σύστημα τετρακίνησης στην Porsche 959

Για ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο επιδόσεων όπως η 959, οι μηχανικοί της Porsche έπρεπε να βρουν έναν τρόπο ώστε η δύναμη να περνάει με αποτελεσματικό τρόπο στον δρόμο. Η τεράστια ισχύς των 450 ίππων από τον turbo flat-six κινητήρα των 2.85 λίτρων δεν ήταν… απλή υπόθεση για την εποχή, ενώ τα συστήματα τετρακίνησης δεν ήταν συνηθισμένη υπόθεση στα μοντέλα επιδόσεων. Η Porsche, ενσωμάτωσε ένα τέτοιο στην 959, το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής εκείνη την περίοδο. Μάλιστα, υπήρχε όργανο στο εσωτερικό που έδειχνε το ποσοστό ροπής που κατέληγε σε κάθε άξονα, αλλά και το ποσοστό κλειδώματος του πίσω μπλοκέ διαφορικού.

Ενεργή ανάρτηση PASM στην Porsche 911 Turbo (996)

Η Porsche 911 πάντα ήταν ένα κορυφαίο αυτοκίνητο επιδόσεων που εντυπωσίαζε με την οδική συμπεριφορά του, αλλά και τον τρόπο που επιτάχυνε. Ωστόσο, η 911 ήταν γνωστή για την ευκολία με την οποία αντιμετώπιζε την καθημερινότητα. Μπορεί να ήταν καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, όμως ήταν φιλική στη χρήση, αρκετά άνετη και φυσικά, αξιόπιστη. Η 911 996 ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε την ενεργή ανάρτηση PASM. Ανάλογα με την επιλογή του οδηγού, η ανάρτηση είχε τη δυνατότητα να γίνεται πιο μαλακή για καθημερινή χρήση ή σκληρότερη, για καλύτερη συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση.

Τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας στην Porsche 911 Turbo (997)

Η Porsche υιοθέτησε από νωρίς την turbo τεχνολογία στα αυτοκίνητά της. Τα περισσότερα πολύ γρήγορα μοντέλα της είχαν turbo κινητήρες, ενώ οι προσπάθειες για την εξάλειψη του turbo-lag ήταν πολλές. Η Porsche 959 για παράδειγμα, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με δύο turbo σε σειριακή διάταξη, ένα μικρότερο για να αποδίδει από τις χαμηλές στροφές και ένα μεγαλύτερο για περισσότερη δύναμη ψηλά. Μερικά χρόνια μετά, την 911 Turbo (997), έφερε την τεχνολογία VTG (Variable Turbine Geometry) ή αλλιώς, turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Χάρη στην ειδική σχεδίαση στα πτερύγια, το turbo είχε τη δυνατότητα να «μεταβάλλει» τη διάμετρο της φτερωτής για να γυρνάει ευκολότερα στις χαμηλές στροφές, αλλά και να αποδίδει περισσότερο στις υψηλότερες.

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στην Porsche 911 (997.2)

Για πολλά χρόνια, τα περισσότερα μοντέλα της Porsche ήταν διαθέσιμα, προαιρετικά, με το αυτόματο κιβώτιο Tiptronic / Tiptronic S της μάρκας. Πρόκειται για ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο συμβατικής τεχνολογίας με προφανές όφελος στην άνεση οδήγησης, αλλά με ειδικές ρυθμίσεις ώστε να ανταποκρίνεται στον σπορ χαρακτήρα των μοντέλων της Porsche. Στην ανανεωμένη εκδοχή της Porsche 911 997.2, όμως, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το κιβώτιο PDK, ένα σασμάν διπλού συμπλέκτη με ασυναγώνιστα γρήγορες αλλαγές και πολύ πιο άμεσες αντιδράσεις σε όλα τα επίπεδα. Το συγκεκριμένο κιβώτιο σχεδόν… κυριάρχησε από εκεί και ύστερα, καθώς ενσωματώθηκε στα περισσότερα μοντέλα της εταιρείας στη συνέχεια. Μιλάμε για μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της Porsche, αναφορικά με το κομμάτι του κιβωτίου ταχυτήτων!

Ηλεκτρικό σύστημα 800V στην Porsche Taycan

Βλέποντας τα… απειλητικά σύννεφα της ηλεκτροκίνησης να καλύπτουν τον κόσμο των τεσσάρων τροχών, η Porsche θέλησε να αντιδράσει γρήγορα και να φτιάξει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Επειδή όμως μιλάμε για την Porsche, η εταιρεία δεν θέλησε να πατήσει πάνω στην ήδη υπάρχουσα τεχνολογία. Για αυτό και εξέλιξε την κορυφαία Taycan με αρχιτεκτονική 800V στο ηλεκτρικό της κύκλωμα, το οποίο έχει προφανή οφέλη στο κομμάτι της ταχύτητας φόρτισης, αλλά και στην αποδοτικότητα της μπαταρίας. Προσφέρει εξαιρετική διαχείριση της ενέργειας από τους ηλεκτροκινητήρες, ενώ δημιουργεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να υποστηριχθούν ακόμη και οι ισχυρότεροι ταχυφορτιστές. Επιπροσθέτως, η Porsche Taycan διαθέτει δύο θύρες φόρτισης, μια σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου, για να βολεύει ιδανικά ανάλογα με τη θέση του εκάστοτε φορτιστή.