Peugeot 405 T16: Ο πρόγονος του Peugeot 508 PSE

Το Peugeot 405 T16 υπήρξε ένα από τα κορυφαία σεντάν της δεκαετίας του ‘90

  • -
  • -

Η έκδοση με τον κωδικό Τ16 αποτέλεσε τη δεκαετία του ’90 μία μοναδική  έκδοση που συνδύαζε τις κορυφαίες επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με τις αρετές ενός οικογενειακού μοντέλου. Το Peugeot 405 ήταν ο πρόγονος του Peugeot 508 Sport Engineered, το οποίο παρουσίασε η μάρκα στη 210η επέτειό της. 30 χρόνια αργότερα, την εποχή της ενεργειακής μετάβασης, αυτό το αυτοκίνητο επαναπροσδιορίζει το concept των sport σεντάν με 360 ίππους, χάρη στο συνδυασμό ενός θερμικού και δύο ηλεκτρικών κινητήρων.

Η οδηγική απόλαυση ήταν πάντα στην καρδιά του DNA της Peugeot. Μέσω του νέου σήματος της Peugeot “Sport Engineerd”, η μάρκα προσπαθεί να προσδιορίσει έναν νέο τύπο απόδοσης, μέσω της κατασκευής κινητήρων, των οποίων η ηλεκτρική ενέργεια γεννά νέες αισθήσεις και οδηγικές εμπειρίες. Με τις εκδόσεις υψηλής απόδοσης του 508 και του 508 SW, η Peugeot αποκαλύπτει το πρώτο κεφάλαιο της σειράς Peugeot Sport Engineerd. Το Peugeot 508 Sport Engineerd, η τέλεια συνεργασία μεταξύ της sport διάθεσης και της τεχνολογίας, παρουσιάζει τον κώδικα μία νέας, αξιόπιστης απόδοσης: της NEO-Performance.

Αν κοιτάξουμε πισω, το θέμα του sport σεντάν υψηλής απόδοσης δεν είναι νέο για την Peugeot. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 γεννήθηκε η πιο sport έκδοση του Peugeot 405. Απο το λανσάρισμά του το 1987, το Peugeot 405  έφερε  τα γονίδια ενός sport σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μία ριζοσπαστική έκδοση. Το 1993, λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει μία αξιοσημέιωτη ιστορική σημασία, αφού συνεπάγεται το θρύλο του Peugeot 405 Turbo 16, νικητή του Rally Dakar το 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989. Κατόπιν, διαδέχθηκε το θρυλικό Peugeot 205 Turbo 16, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή στο Group B  ράλι και νικητή του Rally Dakar το 1987 και το 1988.

Το Peugeot 405 T16 είναι εξοπλισμένο με έναν εξαιρετικά εξελιγμένο κινητήρα, ιδανικό για οδηγούς  που θέλουν να συνδυάσουν τις αρετές ενός άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου με εκείνες ενός σπορ αυτοκινήτου που προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Αυτή η sport έκδοση του 405 προσφέρει πρωτοφανή απόδοση για ένα μοντέλο αυτού του τύπου.

Εφοδιασμένο με έναν δίλιτρο 4-κύλινδρο κινητήρα με στροβιλοσυμπιεστή (turbo) της Garett, το Peugeot 405 T16 έχει απόδοση 196 ίππων (bhp), η οποία μπορεί να αυξηθεί στους 220, λόγω της υπερπίεσης. Η απόδοσή του είναι αξιοθαύμαστη, με μέγιστη ταχύτητα τα 235 χιλιόμετρα την ώρα και επιτάχυνση 0-100  σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ελέγχει την απώλεια μετάδοσης και διανέμει την ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα.

 

Αυτό σημαίνει ότι δεν διαθέτει τους φαρδείς θόλους τροχών που συναντούμε στο 205 Turbo 16, για παράδειγμα, αλλά αντιθέτως, διακρίνεται απο την εξαιρετικά κομψή σιλουέτα του. Οι μόνες διαφορές είναι οι ζάντες 16 ιντσών, 5 ακτίνων ελαφριού κράματος – αντί των συνηθισμένων 15 ιντσών - και το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών, χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στους θαυμαστές του μοντέλου αυτού, να το αναγνωρίζουν με την πρώτη ματιά. To 405 T16 κληρονόμησε τις ποδιές, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και μια επανασχεδιασμένη πιο αεροδυναμική αεροτομή από τον προκάτοχό του, το Peugeot 405 Mi16. Η ονομασία του, βρίσκεται στην πίσω θύρα του χώρου αποσκευών, αναγράφοντας το μοντέλο και το χαρακτηριστικό κόκκινο "T16".

Το Peugeot 405 T16 είναι ένα κορυφαίο μοντέλο, τεχνολογικά προηγμένο και έτοιμο να εμπνεύσει όσους το οδηγούν χωρίς να παραμερίζει τις κομψές γραμμές και την άνεση για όλους τους επιβάτες. Κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες. Γενικότερα, το Peugeot 405 έχει καταγράψει μία τεράστια εμπορική επιτυχία, κερδίζοντας τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 1988 και έχοντας εμπνέυσει διαφορετικά είδη διαγωνισμών.

Μία έκδοση του 405 Τ16 με αυξημένη ιπποδύναμη στους 660 ίππους κέρδισε τον αγώνα Pikes Peak, του 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen, το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για 5 ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα, βάσει του οποίου ο Jean-Louis Mourey δημιούργησε την ταινία μικρού μήκους «Climb Dance».

Το Peugeot 405 Turbo 16 (ολογράφως) Rally-Raid, ένα κουπέ εμπνευσμένο από το 405 σεντάν, αντικατέστησε το 205 Turbo 16 στην αφρικανική άμμο και κέρδισε δύο συναπτούς αγώνες Rally Dakar, στο Παρίσι, το 1989 και το 1990, με τον Ari Vatanen στο τιμόνι.