Όταν η Nissan θριάμβευσε στον σκληρότερο αγώνα του κόσμου

Οι συνθήκες ήταν τόσο δύσκολες που ο αγώνας δεν ξαναέγινε ποτέ…

  • -
  • -

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ανέτρεξε η Nissan υπενθυμίζοντας στους φίλους των τεσσάρων τροχών τον θρίαμβό της σε έναν από τους σκληρότερους αγώνες που έχουν σημαδέψει ανεξίτηλα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ο λόγος για το 6o Αυστραλιανό ράλι του 1958 (20 Αυγούστου-7 Σεπτεμβρίου), στο οποίο η ιαπωνική φίρμα σκαρφάλωσε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, ούσα προηγουμένως τελείως άπειρη από διοργανώσεις διεθνούς εμβέλειας. Πρωταγωνιστής ήταν ένα Datsun 1000 Sedan (μοντέλο 210) που κέρδισε τον αγώνα στην κατηγορία του (“κλάση Α”, για οχήματα κυβισμού 1 λίτρου ή και λιγότερο).

Πέρα από την επιτυχία της Nissan, ο συγκεκριμένος αγώνας κατέχει μία ξεχωριστή θέση στην ιστορία για έναν ιδιαίτερο λόγο: Δεν ξαναέγινε ποτέ. Ποιες ήταν, όμως, οι συνθήκες που οδήγησαν τους ιθύνοντες στην απόφαση να βάλουν «λουκέτο» στον συγκεκριμένο αγώνα;


«Μάχη» αντοχής άνω των 16.000

Επρόκειτο για τον μεγαλύτερο αγώνα στον κόσμο, άνω των 16.000 km γύρω από την Αυστραλιανή Ήπειρο. Η εκκίνηση δόθηκε στο Σίδνεϊ με τους συμμετέχοντες να οφείλουν να ξαναπεράσουν από την πολυπληθή πόλη και στη συνέχεια να τερματίσουν στη Μελβούρνη.

Η διαδρομή θύμιζε «μάχη» αντοχής, αλλά οι διοργανωτές επιθυμούσαν να αυξήσουν περαιτέρω το βαθμό δυσκολίας. Για το σκοπό αυτό δόθηκε η ρητή εντολή να μην έχει κανείς πρόσβαση στις εργασίες των αυτοκινήτων (πέρα από τα πληρώματα)σφραγίζοντας όλα τα κύρια εξαρτήματα του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο θα βρισκόταν σε επικίνδυνη κατάσταση, η διοργάνωση είχε το δικαίωμα να  το αποβάλει από τον αγώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΗ LONG TERM NISSAN QASHQAI 1.3T 160 PS DCT

Ακόμη, λόγω μιας αμφιλεγόμενης παράκαμψης, οι οδηγοί δεν είχαν επιλογή παρά να διασχίσουν αμμόλοφους, βάλτους και νερόλακκους, γεγονός που έκρινε αναγκαίο τον εφοδιασμό τους με πυροσβεστήρες, κιτ πρώτων βοηθειών και προμήθειες τροφής και νερού για μια εβδομάδα.


Ένας νεκρός και πολλοί τραυματίες

Η γραμμή εκκίνησης έσφυζε από 67 αυτοκίνητα, αλλά οι αντίξοες συνθήκες δεν επέτρεψαν σε περισσότερα από 36 να τερματίσουν. Μελανό σημείο, μάλιστα, αποτελεί ο θάνατος ενός οδηγού, με πολλούς άλλους να αποκομίζουν σοβαρά τραύματα.

Όπως κρίνεται ευλογοφανές, ο τραγικός υπολογισμός δεν άφησε άλλη επιλογή στους διοργανωτές από το να βάλουν… λουκέτο.