Δοκιμή Long Term Nissan Qashqai 1.3T 160 PS DCT

Η συμβίωση μακράς διαρκείας με το Nissan Qashqai για περισσότερους από έξι μήνες, εύκολα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε… γάμο!

  • -
  • -
Ισχύς160 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,8 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)160,0 gr/km
Euro NCAP

Οι δοκιμές μακράς διαρκείας αποτελούν μία πρόκληση για κάθε αυτοκίνητο. Βλέπετε, δεν είναι μόνο ότι πίσω από το τιμόνι του βρίσκονται μία σειρά από οδηγούς με διαφορετικά χαρακτηριστικά, αλλά και ότι πολλές φορές θα χρειαστεί να ανταποκριθούν σε πιο ακραίες και… καθημερινές δοκιμασίες! Πολύ καλά διαβάσατε, αφού όταν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται στην κατοχή σου για μεγαλύτερο διάστημα, μπορείς να διαπιστώσεις και τις πλέον μικρές λεπτομέρειες, που –κακά τα ψέματα- μέσα σε μία εβδομάδα δεν είναι εύκολο να διακρίνεις.

Η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan μας παραχώρησε ένα Qashqai τελευταίας γενιάς, το οποίο και έμελλε να μείνει στο στόλο του site και του περιοδικού μας για περισσότερο από έξι μήνες. Δεν πρόκειται για μία απλή έκδοση, αφού ουσιαστικά είχαμε στη διάθεση μας την ισχυρότερη της σειράς, εφοδιασμένη με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.300 cc με απόδοση 160 ίππων. Μάλιστα, το ενδιαφέρον ήταν ακόμα μεγαλύτερο, αφού διέθετε το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της Nissan.

Αυτόματη επιλογή

Τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει πολύ καλά. Ή, απλώς γερνάω. Ότι και να ισχύει - προφανώς και τα δύο - γεγονός είναι πως χαίρομαι ιδιαίτερα όταν ο Ψηλός* μου δίνει το κλειδί κάποιου αυτόματου αυτοκινήτου. Που να τεντώνεις το αριστερό πόδι και να ανακατεύεις τις σχέσεις κάθε λίγο και λιγάκι… Έτσι, τις τελευταίες μέρες απόλαυσα ιδιαίτερα την ευκολία του DCT που έχει το Qashqai “μας”. Σβέλτο, άμεσο και πάντα εκεί, όταν το χρειάζεσαι. Θα το ήθελα μόνο λίγο πιο ομαλό στην αλλαγή από D σε όπισθεν και αντίστροφα.

Τι άλλο μου έκανε εντύπωση; Ότι το Qashqai συμπληρώνει σχεδόν 20.000 km στο κοντέρ και παρόλα αυτά δεν τρίζει ούτε κοπανάει τίποτε απολύτως. Ακόμη και η ανάρτηση συμπεριφέρεται πολύ καλά. Και πριν βιαστείτε να πείτε, “σιγά το πράγμα, 20.000 km είναι μόνο…”, αναλογιστείτε πόσοι διαφορετικοί οδηγοί περνούν από το κάθισμά του, με πόσο διαφορετικά στυλ οδήγησης, και πόσα μαρτύρια περνάει στα χέρια μας…_Γιάννης Λημναίος

*Ψηλός: ο φοβερός και τρομερός Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης που φροντίζει για το συντονισμό όλων των δοκιμών του GOCAR.

Το Qashqai στα καλύτερά του

Χωρίς περιστροφές και χωρίς να πλατειάζω, σε αυτή τη γενιά ξεπέρασε τον εαυτό του. Γιατί εξάλλου τα τελευταία χρόνια παίζει μπάλα μόνο του στην κατηγορία των SUV, ακόμα και αν αυτή είναι η δημοφιλέστερη και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Το “αυτοκίνητό μας” με το οποίο ζήσαμε πολλούς μήνες μαζί, φοράει τον εξαιρετικό τούρμπο βενζίνης των 1,3 λίτρων, στην ισχυρότερή μορφή του, με τους 160 ίππους. Ταξιδιάρικος, καταπίνει τα χιλιόμετρα με ευκολία και χωρίς να κάνει φασαρία. Η περίσσια δύναμη σε συνεργασία με το νέο, γρήγορο και άμεσο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT, κάνει το Qashqai να επιταχύνει με τη σκέψη. Θα μπορούσε –αν θέλουμε να βρούμε κάτι να γκρινιάξουμε- να είναι πιο ομαλό στην εκκίνηση, που δείχνει πιο νευρικό απ’ όσο θα ήθελες. Σίγουρα αντιπαρέρχεται με την ταχύτητα που κάνει τις αλλαγές σχέσεων, τόσο προς τα πάνω, όσο και στο κατέβασμα. Η ανάρτηση σε αυτή τη γενιά είναι ρυθμισμένη ξανά, με γνώμονα την αμεσότητα στις αντιδράσεις, αφού η άνεση δεν έλειπε ποτέ από το Qashqai και σίγουρα ανήκει στα “μου αρέσει”. Όπως εξάλλου εκεί τοποθετώ και το νέο σύστημα πολυμέσων, που είναι πιο εύκολο, πιο όμορφο και με περισσότερες δυνατότητες. Απολαυστική είναι επίσης και η θέση οδήγησης, με την άνεση, αλλά και την ορατότητα που προσφέρει._Γιάννης Καλογερόπουλος

Στα χέρια του… social manager

Το Qashqai μοιάζει ιδανικό σε αυτή την έκδοση, ούτε μικρός κινητήρας για να πεις ότι κρεμάει από το βάρος, ούτε «υπερβολικά πιεσμένος» όπως παραπονιούνται συχνά αρκετοί για τους νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Έχει επιπλέον και αυτόματο κιβώτιο που το κάνει να φαντάζει θείο δώρο όταν καλείσαι να το χρησιμοποιήσεις στο σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινής μετακίνησης. Παρόλα αυτά δεν είναι απαραίτητα έτσι. Η υστέρηση απόκρισης που εμφανίζει το κιβώτιο συχνά ενοχλεί στους λεπτούς χειρισμούς που απαιτούνται μέσα στις στενωπούς της πόλης, ενώ σίγουρα «τσιμπάει» και ένα κλικ στην κατανάλωση. Αυτά όμως. Αυτά έχω να αναφέρω για το best seller όνομα των τελευταίων χρόνων, που συνολικά έχει όλα εκείνα τα καλά που μπορεί να χρειάζεται μια σύγχρονη οικογένεια για το ένα και μοναδικό της αυτοκίνητο, που καταφέρνει να είναι ωραίο, γρήγορο, οικονομικό, ευρύχωρο, άνετο, καλά εξοπλισμένο και μπορεί να πάει και ένα βήμα πέρα από τη στρωμένη άσφαλτο._Αχιλλέας Αναστασόπουλος


Τώρα καταλαβαίνω...

Δεν είναι υπερβολή ότι το Qashqai αποτελεί best-seller για τη Nissan, ενώ έχει καθιερωθεί ως ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας. Από το 2006, όταν και παρουσιάστηκε, κέρδισε το αγοραστικό κοινό με την πρακτικότητα και την άνεση που το χαρακτηρίζει, η οποία και συνδυάζεται με την υψηλή αξιοπιστία που προσφέρει η ιαπωνική εταιρεία. Η βασική του φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει, με τη δεύτερη γενιά να βρίσκεται στο προσκήνιο από το 2013, έχοντας υποστεί ένα διακριτικό φρεσκάρισμα πριν από αρκετούς μήνες. Δεν είναι μυστικό πως ο χρόνος έχει αφήσει τα σημάδια επάνω στο αμάξωμα του Qashqai, χωρίς όμως να θεωρείται παλιομοδίτικο. Περισσότερο θα το χαρακτήριζε κανείς συντηρητικό, αν και η νέα μάσκα έχει ανανεώσει την εικόνα του.

Οι προδιαγραφές και ο εξοπλισμός του, καθιστούσαν το λευκό Qashqai ιδανικό. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας ήταν η Acenta των 28.000 ευρώ και ουσιαστικά δεν αισθάνεσαι πως σου λείπει κάτι. Η νέα οθόνη αφής είναι εύχρηστη και σχεδόν όλες οι λειτουργίες της δεν θα δυσκολέψουν ακόμα και το λιγότερο μυημένο. Βέβαια, στη σύγχρονη εποχή του ψηφιακού πίνακα οργάνων και των διαφόρων… gadget, το Qashqai είναι φανερό ότι χρειάζεται μία ισχυρή ανανέωση. Σίγουρα, το εσωτερικό είναι φιλόξενο, και το σημαντικότερο; Εξαιρετικά άνετο. Μπορεί τα 430 λίτρα να μην αποτελούν κορυφαία τιμή στην κατηγορία, αλλά κάνοντας χρήση των αναδιπλούμενων καθισμάτων μπορούν να φτάσουν έως τα 1.598 lt.

Τι μας άρεσε στο Qashqai; Κατά κοινή ομολογία ο πολυδιάστατος χαρακτήρας του. Το επίπεδο άνεσης που προσφέρει. Είτε στη διαδρομή σπίτι-γραφείο, είτε στο ταξίδι, προσφέρει απροβλημάτιστη και χαλαρή μετακίνηση. Την ίδια ώρα, ο συνδυασμός της άνεσης με τους χώρους που προσφέρει, το κατέστησε ιδανικό αυτοκίνητο υποστήριξης στις παραγωγές. Σαν να μην έφτανε αυτό, όταν πλησίαζε το Σαββατοκύριακο, όποιος ετοιμαζόταν για εξόρμηση εκτός Αττικής, ρωτούσε συνωμοτικά: «Θα πάρει κανείς το Qashqai»; Βλέπετε, εκτός από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το ιαπωνικό SUV μόνο άχρωμο και άοσμο δεν είναι στον επαρχιακό δρόμο, διατηρώντας σπορτίφ χαρακτηριστικά. Τα οποία μάλιστα στην περίπτωση μας ενισχύονται από τον κινητήρα των 160 ίππων, που προσφέρει καλές επιδόσεις στο ιαπωνικό SUV.

Ο κινητήρας είναι σαφώς καλύτερος από αυτόν των 1.600 κ.εκ. που αντικατέστησε και διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, με κύριο χαρακτηριστικό τη ροπή των 270 Nm, χωρίς μάλιστα να υστερεί σε δύναμη. Σε αυτή την εικόνα συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο λειτουργεί προοδευτικά. Σίγουρα, όπως διαπιστώσαμε οι περισσότεροι θα θέλαμε να έχει μικρότερη υστέρηση στις χαμηλές στροφές, αλλά αν συνηθίσεις το πεντάλ της βενζίνης μπορείς να εξαλείψεις το συγκεκριμένο φαινόμενο. Βέβαια, στη χειροκίνητη λειτουργία διαπιστώνεις τις περισσότερες από τις… παθογένειες των αυτόματων κιβωτίων, τα οποία δεν συνεργάζονται απόλυτα και δεν δείχνουν απόλυτη σύμπνοια με τις επιλογές του οδηγού._Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης

Κάτι θυμάμαι…

Nissan Qashqai; Long Term Test κιόλας; Α ναι! Κάτι θυμάμαι, ένα λευκό δεν είχαμε πάρει; Αν ήταν δικό μου θα είχα σίγουρα ξεχάσει που το έχω παρκάρει, άσε που θα έπρεπε να το συναντήσω με φρέσκια μπαταρία ανά χείρας. Πάει καιρός που συναντηθήκαμε και δεν έχει να κάνει με παρεξήγηση από τότε. Απλά, είναι από τα αυτοκίνητα με μανδύα φαντομά, από αυτά που τα κλειδιά τους δεν επιστρέφουν καθημερινά στην παρέα με τα άλλα και συνήθως βρίσκουν πολυήμερη μοναξιά στην τσέπη του ευκαιριακού κατόχου. Και ο χρόνος περνάει και εσύ με κάποιο άλλο θα αναλωθείς, γιατί το γράφεις. Και μετά έρχεται το επόμενο και πάει λέγοντας. Μέχρι που μια ωραία πρωία σκάει εσωτερικό email ενημέρωσης που αφορά τους χειριστές Qashqai του γραφείου Α14, στην πτέρυγα μάχης Gocar, να καταθέσουν ψυχή για το προκείμενο. Ο διαλογισμός ξεκινάει. Τα μάτια κλείνουν και ένας φανταστικός κόσμος λειτουργεί ως χρονοκάψουλα. Αποκαλύπτει στιγμές από το πρόσφατο παρελθόν, άλλοτε θολές και άλλοτε διαυγέστατες. Α, να! Είμαι μέσα, κάπου στα τέλη Γενάρη και ανηφορίζω την Πάρνηθα. Το καλό μικρό τουρμπιστό μοτέρ απλώνει τους 160 ίππους του και το 7αρι αυτόματο κάνει τη δουλειά, χωρίς να βγάλω χέρι από το τιμόνι. Α ναι, το επιβεβαιώνω, είναι και λευκό!_Γιάννης Τσιγκρής

Μακράς διαρκείας…

Ανοίγει ο καιρός, ανοίγουν οι μετακινήσεις από νομό σε νομό, ώρα για εκδρομή. Αν έχεις δύο μικρά παιδιά, όσες βαλίτσες και να πάρεις δεν είναι ποτέ αρκετές. Χρειάζεσαι λοιπόν ένα αυτοκίνητο με ευρύχωρο εσωτερικό και μεγάλο χώρο αποσκευών. Το Nissan Qashqai τα προσφέρει απλόχερα, ενώ παράλληλα ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισης και την άνεσή του. Στην έκδοση με τον δυνατό και ελαστικό 1.3 DIG-T των 160 ίππων πραγματικά απολαμβάνεις το ταξίδι. Έχεις ισχύ και ροπή σε μεγάλα αποθέματα, κάθε φορά που θέλεις να προσπεράσεις γρήγορα και με ασφάλεια, χωρίς να χρειάζεται να κρατάς ψηλά τις στροφές του κινητήρα. Κερδίζεις λοιπόν τόσο σε κατανάλωση όσο και σε θόρυβο. Και αν θέλεις να κρατήσεις τις… αποστάσεις, φθάνοντας στην απομακρυσμένη παραλία που λίγοι γνωρίζουν την ύπαρξή της, το Qashqai δεν θα το σκεφτεί: θα αφήσει πίσω του την άσφαλτο και θα πατήσει με άνεση στο χωμάτινο δρόμο με τις φυτευτές πέτρες._Κώστας Μπιτσικώκος

Παράλληλα, ο κινητήρας των 1.300 cc αποδεικνύεται αποδοτικός. Ανάλογα, βέβαια, με τις διαθέσεις του οδηγού και το πόσο προσεκτικός είναι με το πεντάλ της βενζίνης… Τα 5,4 lt/100 km που υπόσχεται το εργοστάσιο μπορούν να επιτευχθούν, αλλά με κόπο και ιδρώτα. Με συντηρητική οδήγηση και χωρίς υπερβολές μπορείς να πέσεις κάτω από 7 lt. Τα 7,5 lt/100 km να είναι μία τιμή που μπορεί εύκολα να σημειώσει κάποιος χωρίς να έχει στο μυαλό του την κατανάλωση. Αντίθετα, αν το δεξί πόδι είναι βαρύ, το Qashqai θα απαντήσει με διψήφια νούμερα…

Μετά από έξι μήνες συμβίωσης, καταλαβαίνουμε απολύτως τους ακριβείς λόγους που το Nissan Qashqai εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές του αγοραστικού κοινού. Best value for money, αφού με ένα σημαντικό ποσό μεν, μπορεί να αποκτήσει κανείς ένα αποδοτικό SUV με πολύπλευρο χαρακτήρα και υψηλή αξιοπιστία δε. Η πραγματικότητα είναι ότι ο ανταγωνισμός έχει εκσυγχρονιστεί, αλλά σύντομα το ιαπωνικό SUV θα αναβαθμιστεί πλήρως. Και το μοντέλο που θα το αντικαταστήσει, θα πρέπει να ανταπεξέλθει σε πολύ υψηλές προσδοκίες.

 

VIDEOS

NISSAN QASHQAI TECH THAT MOVES

Nissan Qashqai With ProPILOT 2018

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...