Οικονομικό Forum Δελφών: Τι είπαν στο πάνελ «Η κινητικότητα στην Ελλάδα» του GOCAR

Το 8o Delphi Economic Forum ξεκίνησε, με το GOGAR να φιλοξενεί στο πάνελ για την κινητικότητα, κορυφαία στελέχη της πολιτικής ζωής του τόπου και της αγοράς αυτοκινήτου.

  • -
  • -

To GOCAR, το Μέσο με το μεγαλύτερο κοινό για την ηλεκτροκίνηση και τις νέες τεχνολογίες στην αυτοκίνηση, διοργάνωσε στο πλαίσιο του Οικονομικού Forum των Δελφών 2023, που φιλοξενείται στην ιστορική πόλη της Φωκίδας, το δικό του πάνελ με τίτλο Η εξέλιξη των ESG: Ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιακής ατζέντας στην κινητικότητα - The evolution of ESG: The role of Electrification and the Digital Agenda in Mobility.

Στο πάνελ συμμετείχαν σημαίνοντα πρόσωπα της ελληνικής πολιτικής σκηνής, επικεφαλείς των εισαγωγικών εταιρειών που εκπροσωπούν στην Ελλάδα κορυφαία brands αυτοκινήτου, του ελληνικού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και ψηφιακών λύσεων. Οι συμμετέχοντες μίλησαν για τις αλλαγές που συντελούνται στον χώρο των μεταφορών και της κινητικότητας, την ηλεκτροκίνηση, το δίκτυο φορτιστών και τις online αγορές αυτοκινήτων.

Πιο αναλυτικά, όσοι συμμετείχαν στο πάνελ του GOGAR:

  • Αλεξάνδρα Σδούκου: Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών
  • Δημήτρης Παπαστεργίου: Δήμαρχος Τρικκαίων και Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας
  • Αναστάσιος Μάνος: Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ
  • Γιάννης Ξιφαράς: Γενικός Γραμματέας Μεταφορών 
  • Νίκος Γιαννουσάς: Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Car Hellas
  • Μίλτος Γεωργαντζής: Διευθύνων Σύμβουλος της QUALCO ΑΕ
  • Joost Vantomme: Διευθύνων Σύμβουλος της ERTICO-ITS Europe

forum

To πρόγραμμα του 8oυ Οικονομικού Forum των Δελφών μεταδίδεται ζωντανά σε έξι ταυτόχρονα live streams. Η συζήτηση για την ενότητα Η εξέλιξη των ESG: Ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιακής ατζέντας στην κινητικότητα, πραγματοποιήθηκε στις 12:30 στην αίθουσα «Apollon» του Amalia Hotel και μεταδόθηκε LIVE.

Παρακολουθήστε όλη τη συζήτηση στο σημείο 03:48 του video:

Μιχάλης Γεωργιάδης

Στο πάνελ, το οποίο συντόνισε ο Γενικός Διευθυντής του GOCAR Μιχάλης Γεωργιάδης, συζητήθηκαν η δυναμική και οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος, αλλά και οι υποδομές που χρειάζεται να αναπτυχθούν για τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή. 

Σδούκου

Η κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, μίλησε για την ξέλιξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι έγιναν 17.000 αιτήσεις στους πρώτους 8 μήνες λειτουργίας του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, και το 30% αυτών είναι για αυτοκίνητα. «Ο κόσμος έχει ωριμάσει και έχει αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση, αλλά φυσικά έχουμε δρόμο να διανύσουμε ακόμη», είπε, ενώ αναγνώρισε ότι «το ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραμένει ακριβό και πολύς κόσμος έχει ακόμη ανασφάλειες». Επιπλέον, αποκάλυψε πώς το επόμενο βήμα είναι η επιδότηση νέων εγκαταστάσεων φόρτισης, με νέο πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, με επιδότηση που θα μπορεί να φτάσει έως το 70%.

Ξιφαράς

Ο κ. Ξιφαράς περιέγραψε το δίπολο προφοράς και ζήτησης στον τομέα των φορτιστών: «Κανείς δεν θα αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όσο δεν υπάρχουν σημεία φόρτισης. Αλλά και κανείς δεν θα φτιάξει σημεία φόρτισης, όσο δεν υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Ανέφερε ότι η ουσιαστική αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών θα έρθει όταν ο κόσμος θα είναι σίγουρος ότι θα μπορεί να ταξιδέψει άνετα με αυτά, και το εμπόδιο για να γίνει αυτό είναι ένα μειονέκτημα της Ελλάδας, αλλά και άλλων ευρωπαϊκών χωρών: σε κάποιους αυτοκινητόδρομους δεν έχουμε ΣΕΑ, οπότε δεν υπάρχουν οι ασφαλείς χώροι που απαιτούνται για να μπουν φορτιστές.

Παπαστεργίου

Ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε ότι στο κομμάτι των φορτιστών έχει γίνει μεγάλη δουλειά σε όλη την Ελλάδα, αφού έχουν λυθεί τα διαδικαστικά προβλήματα που υπήρχαν για να μπουν πολλοί φορτιστές μέσα στις πόλεις, και το ενδιαφέρον του κοινού είναι πολύ μεγάλο. Άλλωστε, και ο κ. Μάνος επιβεβαίωσε ότι στην Αττική έχουμε εγκατεστημένη ισχύ 7,5 MW, η οποία είναι υπεραρκετή για την κάλυψη των αναγκών μας. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι περίπου 1,5 εκατομμύρια συνδέσεις ρεύματος μπορούν ήδη να υποστηρίξουν έναν ταχυφορτιστή.

Μάνος ΔΕΔΔΗΕ

Ο κ. Γιαννουσάς επιβεβαίωσε ότι το 2027 η Volvo θα είναι πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ελλάδα, τονίζοντας το μέγεθος των αλλαγών που πρόκειται να δούμε σε παγκόσμιο επίπεδο. «Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει πολύ πολύ γρήγορα. Οι εταιρείες επενδύουν συνεχώς σε εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών. Σήμερα στην τεχνολογία πρωταγωνιστεί η Κίνα και η Ευρώπη ακολουθεί», είπε. Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής Volvo τόνισε πόσο σημαντικό είναι «να προστατεύσουμε τη μεταπωλητική αξία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μας», αφού κανείς δεν θα εμπιστευτεί μια νέα τεχνολογία, όσο θεωρεί ότι τα χρήματά του θα χάσουν αξία.

Γιαννουσάς

Από την πλευρά του, ο κ. Γεωργαντζής τόνισε ότι το «πώς» θα αυξηθούν οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών έχει τεράστια σημασία. «Δεν αρκεί να πείσουμε τον καταναλωτή ότι πρέπει να χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ή βενζίνης. Πρέπει να του δώσουμε τα κίνητρα ώστε να αγοράσει ηλεκτρικό, να μειώσουμε το κόστος», είπε. «Εκτός από επιδοτήσεις, πρέπει να γίνει πιο εύκολη και η χρηματοδότηση, για να βρεθεί το κεφάλαιο αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο μέσω τραπέζης, αλλά και με καινούρια κεφάλαια».

Τέλος, ο κ. Vantomme αναφέρθηκε στις προοπτικές της αυτόνομης οδήγησης, εγείροντας ερωτηματικά. «Δεν ξέρουμε ποιος θέλει ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο, είναι σίγουρα ελάχιστοι. Για να γίνει εφικτή και ασφαλής η αυτόνομη οδήγηση, χρειάζεται να συνδυαστούν όλοι οι φορείς: εταιρείες αυτοκινήτου, κυβερνήσεις και εταιρείες τεχνολογίας», είπε. Ανέφερε το λαμπρό παράδειγμα της ύπαρξης αυτόνομου λεοφωρείου στα Τρίκαλα, κάτι που συμβαίνει επειδή η πόλη μπορεί πράγματι να το υποστηρίξει πλήρως.

Vantomme

Παρακολουθήστε όλη τη συζήτηση σε video εδώ (Stream 6, σημείο 03:48)