Χάρης Δάνδουρας: “Ολόκληρη η SEAT εργάζεται για να σωθούν ζωές. Όλα τα άλλα μπορούν να περιμένουν”

Ο Εμπορικός Διευθυντής της SEAT μιλάει στο GOCAR για τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που φέρνει στην αγορά αυτοκινήτου ο κορονοϊός

  • -
  • -
Χάρης Δάνδουρας: “Ολόκληρη η SEAT εργάζεται για να σωθούν ζωές. Όλα τα άλλα μπορούν να περιμένουν”
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο κ. Χάρης Δάνδουρας εκπροσωπεί μια εταιρεία που προέρχεται από μια χώρα που πλήττεται βαρύτατα. Είναι απολύτως κατανοητό όλοι οι μηχανισμοί της SEAT να έχουν εστιάσει στην προστασία της ανθρώπινης ζωής. Τα αυτοκίνητα με τα οποία η μάρκα πάντα φρόντιζε να ικανοποιεί ανάγκες και επιθυμίες των πελατών της μπορούν να περιμένουν.


Ποια είναι η δική σας εκτίμηση για την έξοδο από αυτή την κρίση;

Είναι δύσκολο να προβλέψουμε με ακρίβεια το πότε θα βγούμε από την κρίση. Στον δικό μας προγραμματισμό ο Απρίλιος είναι «παγωμένος». Ίσως ο Μάϊος να δείξει κάποια πρώτα σημάδια επιστροφής στην κανονικότητα. Κλειδί για την πορεία της αγοράς είναι η τουριστική σεζόν. Πολύ δύσκολα φαίνεται ότι θα μπορούμε να διασώσουμε ένα μέρος της. Η μόνη περιοχή της Ελλάδας που δεν έχει ακυρώσει τις παραγγελίες των αυτοκινήτων που προορίζονται για rent-a-car επιχειρήσεις είναι η Κρήτη.

Μάλλον λόγω της μεγαλύτερης χρονικά σεζόν που έχει το νησί έτσι κι αλλιώς. Αλλά έχουν εισαχθεί αυτοκίνητα για παραγγελίες που δεν θα εκτελεστούν. Λίγο πολύ ισχύει για τις περισσότερες εταιρείες. Αυτό επηρεάζει τη ρευστότητα. Εμείς, όπως και η SEAT στο εξωτερικό, πατάμε σε γερές βάσεις και έχουμε την αντοχή να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Η μείωση στην Ευρώπη υπολογίζεται στο 20% ενώ η αίσθησή μου για τις συνολικές πωλήσεις στην εγχώρια αγορά κυμαίνεται από 75.000 ως 80.000 αυτοκίνητα. Μια μείωση 35-38% σε σχέση με τις προσδοκίες για το 2020.

Τόσο στο κομμάτι της αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης όσο και της οικονομίας, γίνονται κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Είναι σημαντικό να στηριχθεί η οικονομία, να μη συρρικνωθεί το εισόδημα των πολιτών. Πρόβλημα που έτσι κι αλλιώς θα αντιμετωπίσουμε από την απώλεια των θέσεων εργασίας που σχετίζονται με τον Τουρισμό.

Στη μεγάλη εικόνα, βλέπετε να αλλάζει ο τρόπος που θα αγοράζουμε αυτοκίνητο στο μέλλον;
Κάνοντας περισσότερες online συναλλαγές αυτές τις μέρες, ο κόσμος εξοικειώνεται, ενώ ταυτόχρονα εξελίσσεται και το κράτος σε αυτό τον τομέα. Είναι σίγουρο ότι η χρήση αυτών των εργαλείων στο μέλλον θα γίνει πιο διαδεδομένη. Ο πελάτης θα κάνει περισσότερα βήματα στο internet, αλλά πιστεύω ότι σύντομα ο φόβος της προσωπικής επαφής θα ξεπεραστεί και ο κόσμος θα συνεχίσει να έρχεται στις εκθέσεις. Θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα όπως την ξέρουμε.

Τα μελλοντικά σας σχέδια πόσο επηρεάζονται από την κατάσταση που βιώνουμε;
Όπως είναι λογικό όλα τα λανσαρίσματα πηγαίνουν πιο πίσω. Για παράδειγμα το Leon, θα πάει μετά το καλοκαίρι. Λογικά και η ΕΕ θα πρέπει να χαλαρώσει τους περιορισμούς και τα πρόστιμα που αφορούν τις εκπομπές CO2. Αυτό που αντιμετωπίζουμε είναι ένα πρόβλημα επιβίωσης.

Αυτές τις μέρες, πως είναι τα πράγματα;
Το ενδιαφέρον του κόσμου είναι φυσιολογικά πολύ χαμηλό. Παρόλα αυτά, εμείς είμαστε σε θέση να το υποστηρίξουμε. Τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα ασφάλειας, τα συνεργεία είναι ανοιχτά και εξυπηρετούμε κατόπιν ραντεβού. Έχουμε επαρκές στοκ αυτοκινήτων για να καλύψουμε τη ζήτηση ακόμη και όταν αρχίσει να ξυπνά η αγορά. Αλλά αυτή τη στιγμή η εταιρεία εστιάζει στα σημαντικά. Το εργοστάσιο έχει διακόψει τη λειτουργία του και φτιάχνει αναπνευστήρες και υλικό που θα βοηθήσει να αντιμετωπιστεί η κρίση. Η SEAT αυτή την εποχή δεν ενδιαφέρεται περισσότερο για τίποτα άλλο εκτός από την ανθρώπινη ζωή.