Νίκος Πρέζας: “Προτεραιότητά είναι η υγεία. Αλλά τα σχέδιά μας θα προχωρήσουν”

Ο Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing της Volkswagen μιλάει στο GOCAR για τις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα που φέρνει στην αγορά αυτοκινήτου ο κορονοϊός

  • -
  • -
Νίκος Πρέζας: “Προτεραιότητά είναι η υγεία. Αλλά τα σχέδιά μας θα προχωρήσουν”
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο κ. Νικόλαος Πρέζας ανέλαβε πρόσφατα καθήκοντα Διευθυντή Πωλήσεων και Marketing Volkswagen και κλήθηκε να αντιμετωπίσει από την πρώτη σχεδόν στιγμή τις προκλήσεις που έφερε η πανδημία.


Ποιες ήταν οι προτεραιότητές σας στην αντιμετώπιση αυτής της πρωτόγνωρης για όλους μας κατάστασης;

Για εμάς προτεραιότητα είναι η υγεία του προσωπικού και των πελατών μας. Τίποτα δεν είναι πάνω από αυτό. Εν συνεχεία έχουμε να σκεφτούμε τη ρευστότητα της εταιρείας και βέβαια, την επόμενη μέρα. Η οποία ίσως και να περιλαμβάνει εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και προσέγγισης των πελατών μας. Αυτό είναι κάτι που μελετάμε, το δουλεύουμε εντατικά.

Αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει σύντομα; Και τι σημαίνει στη πράξη για τον πελάτη;
Σίγουρα η όλη διαδικασία θα επιταχυνθεί. Θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση και η απλοποίηση των διαδικασιών σε επίπεδο γραφειοκρατίας, θα μειωθεί έτσι κι αλλιώς ο αριθμός των επισκέψεων του πελάτη στην έκθεση, για διαδικαστικά θέματα. Και ο πελάτης θα εξοικειωθεί περισσότερο με τα ψηφιακά εργαλεία (configurators, online test drive booking, κ.λπ) που ήδη υπάρχουν και αυτά που εξελίσσονται και θα προστεθούν. Η διαμόρφωση μιας απλοποιημένης πανευρωπαϊκής γκάμας (με λιγότερες εκδόσεις κινητήρων/μετάδοσης) αλλά και μια νέα μορφή εκθέσεων, διαφορετικής φιλοσοφίας, είναι στοιχεία που θα βοηθήσουν στη διεύρυνση της ψηφιακής διαδρομής του πελάτη.

Θα αλλάξει εντελώς ο τρόπος που θα αγοράζουμε αυτοκίνητα στο μέλλον; Θα γίνονται όλες οι διαδικασίες online;
Το αυτοκίνητο είναι ένα ακριβό προϊόν. Και μια αγορά που έχει να κάνει πολύ με το συναίσθημα. Δύσκολα κάποιος θα προχωρήσει και θα την ολοκληρώσει χωρίς προσωπική επαφή. Απέχουμε ακόμη από την εξ’ ολοκλήρου ψηφιακή επιλογή και αγορά αυτοκινήτου. Η διαδικασία κάθε πώλησης περιλαμβάνει περισσότερα από 150 βήματα. Χρειάζεται χρόνος για να γίνουν όλα αυτά ψηφιακά. Πάντως ο δικός μας στόχος ως το τέλος του 2021 είναι να έχουμε ένα online store.

Πόσο πιστεύετε ότι θα επηρεαστεί η αγορά αυτοκινήτου, αλλά και η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης;
Η κατάσταση αυτή σίγουρα οδηγεί τη χώρα και την αγορά αυτοκινήτου αρκετά βήματα πίσω. Η δική μας εκτίμηση για τις συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2020 κυμαίνεται στις 70.000 - 75.000 μονάδες. Όσο αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, αν και αναμένεται η ΕΕ να χαλαρώσει τις πιέσεις σχετικά με τις εκπομπές CO2 ώστε να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία, τα δικά μας σχέδια για το electrification θα προχωρήσουν κανονικά. Είναι στρατηγική επιλογή μας.