Συνέντευξη: Ο Jean-Christophe Kugler μας μιλάει για τη Dacia, το Groupe Renault και την ηλεκτροκίνηση

Συζητάμε με τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο του Groupe Renault σχετικά με το ρόλο της Dacia στο ραγδαία μεταβαλλόμενο μέλλον της αυτοκίνησης, για τα ηλεκτρικά Renault και για το πώς το car sharing μπορεί να είναι η λύση σε μια Ελλάδα που έχει μείνει πίσω στην ηλεκτροκίνηση

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ



Ο κ. Jean-Christophe Kugler εργάζεται στη Renault από το 1984. Από τότε έχει περάσει από διάφορες θέσεις ευθύνης και το 2016 έγινε Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Groupe Renault και Πρόεδρος για την Ευρωπαϊκή αγορά, ενώ είναι και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Renault. Συναντήσαμε τον κ. Jean-Christophe Kugler στην έκθεση του Παρισιού και συζητήσαμε για το ρόλο της Dacia στο ραγδαία μεταβαλλόμενο μέλλον της αυτοκίνησης, για τον ηγετικό ρόλο της Renault στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για το πώς το car sharing μπορεί να είναι η λύση σε αγορές όπως η Ελλάδα που έχουν μείνει πίσω στην ηλεκτροκίνηση.

 

GOCAR: Η Dacia είναι ένα μεγάλο success story για το Groupe Renault. Πώς σκοπεύει να αναπτυχθεί την επόμενη δεκαετία;

JC Kugler: Με τη Dacia ανακαλύψαμε μια πολύ καλή περιοχή της αγοράς όπου δεν υπάρχουν πολλοί παίκτες και την οποία πρέπει να προστατέψουμε σαν διαμάντι. Η πρόθεσή μας λοιπόν είναι να ενισχύσουμε τη γκάμα μοντέλων μας - έχουμε ακόμη περιθώριο σε αυτό τον τομέα – καθώς και να βελτιώσουμε τα σημεία όπου σήμερα υστερούμε. Ένα ευχάριστο πρόβλημα σήμερα είναι πως η παραγωγή μας δεν προλαβαίνει να καλύψει την τεράστια ζήτηση για τα αυτοκίνητα της Dacia, παρότι όλες οι παραγωγικές μονάδες λειτουργούν στο 100%. Επίσης σημαντικό: τα μοντέλα μας απευθύνονται στους ιδιώτες και όχι σε εταιρικούς στόλους. Δείτε για παράδειγμα το Sandero που είναι πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη στην αγορά λιανικής, όπως αντίστοιχα το Duster στην κατηγορία των SUV. Έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ τις προσδοκίες μας και δεν γνωρίζουμε πού μπορεί να φτάσει αυτό. Δεν είναι τυχαίο που στην ευρωπαϊκή αγορά η Dacia βρίσκεται ανάμεσα στις Kia και Hyundai, κάτι που είναι εντυπωσιακό. Οπότε, έχουμε ένα πετυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο που πρέπει να προστατέψουμε και να ενισχύσουμε βελτιώνοντας πρώτα από όλα την κάλυψη της ζήτησης.

Διάβασες το Αφιέρωμα του GOCAR για τα 50 XΡONIA DACIA;

Η αυτοκίνηση αλλάζει. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνδεσιμότητα, car sharing. Το Groupe Renault είναι πρωτοπόρος. Ποιος όμως είναι ο ρόλος της Dacia σε ένα τέτοιο μέλλον;

Για το Groupe Renault τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ σημαντικά και με το Zoe έχουμε καταφέρει πολλά. Το εντυπωσιακό είναι πως τυχαίνει ευρείας αναγνώρισης. Έρχονται οι ίδιες οι εταιρίες car sharing και μας λένε «το Zoe είναι ιδανικό για εμάς, θα θέλαμε να συνεργαστούμε»! Έτσι, έχουμε φτάσει να είμαστε ηγέτες στον τομέα αυτό έχοντας αυτή τη στιγμή διαθέσει περίπου 5.000 Zoe σε εταιρίες car sharing. Η Dacia είναι μια νέα μάρκα που έχει την τύχη να βρίσκεται στο Groupe Renault, γιατί μελλοντικά θα επωφεληθεί από όλη αυτή την εξέλιξη της τεχνολογίας που αφορά την μελλοντική αυτοκίνηση, εκμεταλλευόμενη και μια μεγάλη οικονομία κλίμακας. Δηλαδή, όσο οι τεχνολογίες αυτές γίνονται πιο προσιτές και δοκιμασμένες, σταδιακά θα περνούν και στα αυτοκίνητα της Dacia.

 

Τα επόμενα χρόνια θα δούμε σημαντική διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά. Χώρες όπως η Νορβηγία επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών, ενώ άλλες όπως η Γερμανία επενδύουν σημαντικά στις υποδομές. Στον αντίποδα, χώρες όπως η Ελλάδα μένουν πίσω. Το ενδεχόμενο να δούμε μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων, απασχολεί το Groupe Renault;

Δεν θα ήθελα να συμβεί κάτι τέτοιο. Δεν βλέπω κανένα λόγο η Ευρώπη να μην υιοθετήσει μια συμφέρουσα λύση. Ο δικός μας ρόλος είναι να προσφέρουμε το καλύτερο πακέτο ηλεκτροκίνησης, αλλά είναι αρμοδιότητα των κυβερνήσεων να δημιουργήσουν τις υποδομές αλλά και το πρόσφορο έδαφος στην αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για να μπορεί ο καταναλωτής να πει ότι «ναι, έχει νόημα να επιλέξω ένα ηλεκτρικό τόσο από οικονομικής όσο από οικολογικής άποψης». Ακόμη και σε χώρες όμως που οι υποδομές δεν είναι ακόμη έτοιμες, ίσως η λύση να είναι το car sharing. Ο οδηγός μπορεί να αφήνει το όχημα όπου τον βολεύει και η εταιρία να αναλαμβάνει την επιστροφή του στη βάση όπου θα το φορτίζει και θα το ετοιμάζει για τον επόμενο χρήστη. Οπωσδήποτε όμως χρειάζεται υποστήριξη από το κράτος με μέτρα όπως οι επιδοτήσεις, το ελεύθερο πάρκινγκ κλπ.

 

Τα σύγχρονα μοντέλα της Renault έχουν δρέψει κολακευτικά σχόλια για τη σχεδίασή τους. Τα Clio, Captur, Megane και Kadjar αποτελούν τέλεια παραδείγματα. Ποιο είναι το επόμενο σχεδιαστικό βήμα για τη μάρκα; Το μέλλον θα βασίζεται στην ίδια αισθητική φόρμα ή θα δούμε κάτι εντελώς νέο στο άμεσο μέλλον;

Ο Αρχισχεδιαστής μας, Laurens Van der Acker μπορεί να απαντήσει καλύτερα σε αυτή την ερώτηση. Όντως τα τελευταία μας μοντέλα είναι εντυπωσιακά. Μου λένε όλοι «κάτι αλλάξατε στη Renault» και τους απαντώ «ναι, αλλάξαμε σχεδιαστή!». Φυσικά πρόκειται για το αποτέλεσμα όλης της σχεδιαστικής ομάδας. Όταν ο Laurens ανέλαβε, λάνσαρε μια εντελώς νέα στρατηγική. Φανταστείτε τη σαν ένα νέο λουλούδι. Κάθε νέο μοντέλο μας δεν αποτελεί μια νέα μαργαρίτα, αλλά ένα νέο πέταλο της ίδιας μαργαρίτας.

 

Το 2017 το Groupe Renault επέλεξε την Ελλάδα για την παγκόσμια παρουσίαση του νέου Dacia Duster. Ήμουν προσκεκλημένος και πρέπει να πω ότι ήταν μια πολύ ξεχωριστή εκδήλωση, και όχι μια από τα ίδια όπως συμβαίνει συχνά στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Θα το δούμε να ξαναγίνεται στο μέλλον;

Δυστυχώς δεν ήμουν εκεί. Προέκυψε κάτι επείγον και ακύρωσα το ταξίδι μου τελευταία στιγμή. Κάθε φορά προσπαθούμε να ταιριάξουμε τον χαρακτήρα του μοντέλου με ένα ξεχωριστό μέρος. Για παράδειγμα, κάναμε την παρουσίαση του Alaskan στη Σλοβενία, μια χώρα όπου δεν συνηθίζονται παρουσιάσεις αυτοκινήτων. Το Duster ταίριαξε απόλυτα στον καιρό και το περιβάλλον της Ελλάδας. Όσο για το μέλλον, ποιος ξέρει; Πολύ θα ήθελα να επισκεφθώ την Ελλάδα.