Dante Giacosa (1905-1996)

Εμβληματική προσωπικότητα που πραγματικά άλλαξε τον τρόπο και την ιδέα σχεδίασης του αυτοκινήτου γενικότερα

  • -
  • -

Ο Dante Giacosa άλλαξε τον τρόπο και την ιδέα σχεδίασης του αυτοκινήτου όχι τόσο λόγω των Topolino, 600 και 500, παρά το γεγονός ότι τα δύο τελευταία διέθεταν αυτοφερόμενο πλαίσιο και ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, αλλά του 128 (ναι και αυτό δικό του σχέδιο) το οποίο αποτέλεσε το αρχέτυπο αυτοκίνητο, όπως το ξέρουμε σήμερα. Ήταν υπεύθυνος για το τμήμα σχεδίασης της Fiat από το 1937 και διευθυντής ολόκληρου του engineering από το 1950. Αποστρατεύτηκε το 1970, αλλά παρέμεινε πάντα κοντά στη διεύθυνση ως σύμβουλος.

Γεννήθηκε στη Ρώμη, οι οικογενειακοί του δεσμοί προέρχονται από το Πιεμόντε, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο και το 1928 προσελήφθη από την Fiat. Αρχικά εργάστηκε πάνω σε στρατιωτικά οχήματα, αλλά γρήγορα μετακόμισε στην αεροναυπηγική πτέρυγα της Fiat η οποία ήταν υπεύθυνη και για τα αυτοκίνητα Grand Prix. Μάλιστα όταν αποφασίστηκε η σχεδίαση του 500 ο Giacosa ήταν αυτός που ανέλαβε την σχεδίασή του. Μετά από αυτή την επιτυχία το επόμενο project ήταν το Millecento (αντικαταστάτης του Balilla), που κατάφερε να κερδίσει την κατηγορία του στον αγώνα του Mile Miglia του 1938, ντυμένο με ένα από τα κομψότερα αεροδυναμικά σχήματα που έχετε δει! Στη συνέχεια θα προχωρήσει στη σχεδίαση του 1100-103 για να ανατρέψει και πάλι τα δεδομένα με τη σχεδίαση του 600, φέρνοντας τον κινητήρα και τη κίνηση πίσω, για να συνεχίσει πάνω στην ίδια λογική, το 1957, με το «Νέο 500».  

Όμως το ανήσυχο πνεύμα του τον οδήγησε σε μια ακόμα στροφή και το 1964 παρουσιάζει το Autobianchi Primula με κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο εμπρός παράκεντρα, ώστε να δημιουργηθεί χώρος και για το κιβώτιο ταχυτήτων που ακολουθούσε. Ήταν μια επιτυχημένη δοκιμή και η Fiat πείστηκε να προχωρήσει στο 128. Αν σήμερα όλα τα αυτοκίνητα είναι έτσι όπως τα βιώνουμε, αυτό οφείλεται στον Dante Giacosa.

FIAT_500