START: Hybrid Now

Οδεύουμε ολοταχώς προς ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον. Αλλά το όχημά μας είναι υβριδικό

  • -
  • -

Μπορεί αυτή τη στιγμή το μεγάλο θέμα συζήτησης στην αυτοκίνηση να είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο τα επόμενα χρόνια η αγορά θα κατακλυστεί από υβριδικά. Υβριδικά κάθε κατηγορίας και τεχνολογίας. Από mild hybrid μέχρι plug-in, σε συνδυασμό με βενζίνη ή και diesel, από αυτοκίνητα πόλης μέχρι SUV. Η τελευταία άλλωστε είναι η κατηγορία της ελληνικής αγοράς στην οποία ήδη έχουμε αφίξεις νέων υβριδικών μοντέλων, όπως το Honda CR-V Hybrid ή το Hyundai Tucson 48V Hybrid που είναι και Cover Story στο νέο τεύχος του GOCAR Magazine.

Το Tucson - και το Kia Sportage που θα ακολουθήσει σύντομα - είναι ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς συνδυάζει το 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα με πετρελαιοκινητήρα μόλις 1.600 κυβικών, με δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου και τετρακίνησης. Δηλαδή, μπορεί κάποιος να αγοράσει σήμερα ένα υβριδικό, τετρακίνητο, αυτόματο, 1.600άρι diesel SUV 136 ίππων! Σε τιμή χαμηλότερη από το συμβατικό μοντέλο, καθώς το υβριδικό έχει μειωμένο τέλος ταξινόμησης. Αν αυτό δεν αποτελέσει εμπορική επιτυχία, τότε τι;

Όπως άλλωστε ισχύει ήδη με μια άλλη μοναδική περίπτωση: Το Suzuki Ignis Hybrid 4WD που συνδυάζει το μικρό μέγεθος για ευελιξία στην πόλη με τετρακίνηση για περισσότερη ασφάλεια και περιπέτεια και σύστημα mild hybrid που ενισχύει την οικονομία του σπιρτόζου 1.200άρη βενζινοκινητήρα. Δείτε περισσότερα στο πολύ ωραίο video που δημιούργησε η ομάδα του GOCAR.

Τι σημαίνει όμως ήπιο υβριδικό; Μήπως είναι μια μεσοβέζικη λύση; Ξεκάθαρα όχι. Σε σχέση με τα κλασικά υβριδικά, τα mild Hybrid προσφέρουν περίπου το 60-70% του οφέλους σε κατανάλωση, στο 30% του κόστους. Επιπλέον, για κάποιον που συνηθίζει να κάνει ταξίδια με το mild Hybrid SUV του, η πραγματική κατανάλωση με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα θα είναι πολύ πιο κοντά στην τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Αντίθετα, με ένα κλασικό υβριδικό που έχει μεγαλύτερη μπαταρία - άρα και περισσότερο βάρος - η κατανάλωση αυξάνεται αισθητά καθώς η μπαταρία δεν φορτίζεται στην κίνηση (δεν υπάρχουν μεγάλα διαστήματα που το αυτοκίνητο απλώς ρολάρει ή φρενάρει), οπότε δεν συμβάλλει ιδιαίτερα στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά στην αύξησή της λόγω του επιπλέον βάρους. Καταλήγεις δηλαδή να κουβαλάς μια άδεια και βαριά μπαταρία.


Η καλύτερη επιλογή είναι φυσικά τα plug-in Hybrid που φορτίζουν στην πρίζα και έχουν δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για κάποιες δεκάδες χιλιόμετρα. Φυσικά, το κόστος αγοράς σε αυτή την περίπτωση είναι μεγαλύτερο. Θα δούμε πάντως αρκετά τέτοια μοντέλα μέσα στο 2019.

Ωραία όλα αυτά, αλλά ο απλός οδηγός - υποψήφιος αγοραστής από που να τα ξέρει και πώς να επιλέξει αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του; Μην αγχώνεσαι… Τις απαντήσεις έχει ο Hybrid Expert του GOCAR. Σε περιμένει στο gocar.gr για να σου λύσει οποιαδήποτε απορία έχεις και να σε ενημερώσει με όλα τα τελευταία νέα για τα υβριδικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς.

Αυτός άλλωστε δεν είναι ο ρόλος μας; Να ενημερώνουμε και να ψυχαγωγούμε τον λάτρη αλλά και τον απλό χρήστη του Αυτοκινήτου. Είτε μέσω του website, είτε με το GOCAR Magazine, είτε με τα mobile apps και τα social media, είτε ακόμη από την GOCAR TV που είναι προεγκατεστημένη σε όλες τις LG Smart TV. Είμαστε παντού, και είμαστε μαζί σου.

 

ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ "START ENGINE"