Φόρτιση για αυτονομία ή για αδιαφορία;

Πολλά ηλεκτρικά πιάνουν μια θέση όχι μόνο μέχρι να γεμίσει πλήρως η μπαταρία τους, αλλά και για αρκετές ώρες παραπάνω. Είναι λογικό;

  • -
  • -

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης ορθά περιλαμβάνει προνόμια και διευκολύνσεις για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έτσι ώστε όλο και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές να μπουν στον πειρασμό να κάνουν το βήμα. Ωστόσο, θα πρέπει να εξασφαλίζεται και η ορθή χρήση αυτών των προνομίων, έτσι ώστε να επωφελούνται όλοι όσοι τα δικαιούνται, κι όχι μόνο «εγώ». Κι ενώ την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» φυσικά δεν θα τη μοιραστείς με κάποιον άλλο ιδιοκτήτη ηλεκτρικού, τους δημόσιους φορτιστές, και ειδικά όσους διατίθενται δωρεάν, θα πρέπει να μάθεις να τους μοιράζεσαι.

Στους δωρεάν φορτιστές του Δήμου Αθήνας, για παράδειγμα, βλέπουμε συχνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να παραμένουν πριζωμένα μια ολόκληρη μέρα. Καταλαμβάνουν τη θέση όχι μόνο μέχρι να γεμίσουν πλήρως τη μπαταρία τους, αλλά και για αρκετές ώρες μετά από την επίτευξη αυτού του στόχου. Αλλά αυτό, νομίζω όλοι συμφωνούμε πως δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Η δωρεάν φόρτιση δεν είναι για χόρταση. Ούτε και η δωρεάν στάθμευση, την οποία επίσης απολαμβάνουν οι οδηγοί ηλεκτρικών, σε όλες τις δημοτικές θέσεις. Είναι διευκολύνσεις που για να έχουν νόημα, πρέπει να μπορούν να τις εκμεταλλευτούν όσο γίνεται περισσότεροι. Άρα πρέπει η χρήση τους να είναι λελογισμένη.

Όταν ακόμα και για τα συμβατικά αυτοκίνητα που πληρώνουν για να παρκάρουν στην Αθήνα (0,50€ κάθε 30') υπάρχει ανώτατο όριο χρόνου 3 ώρες, έτσι ώστε να μην πιάνει κάποιος μια θέση όλη μέρα, είναι αδιανόητο να μην ισχύει το ίδιο και για τα ηλεκτρικά. Ο περιορισμός των 3 ωρών χρειάζεται για να γίνεται το απαραίτητο rotation και να εξυπηρετούνται όλοι, ανεξαρτήτως αν ο ένας πληρώνει και ο άλλος απαλλάσσεται. Θα έπρεπε να δηλώνουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην εφαρμογή myAthensPass τι ώρα πάρκαραν, για να υπολογίζεται το 3ωρο, απλώς να είναι μηδενική η χρέωση. Φυσικά αυτό θέλει δουλειά για να συμβεί, αφού θα πρέπει η εφαρμογή να συνδεθεί με την database του υπουργείου και να αναγνωρίζει ποια πινακίδα ανήκει σε όχημα μηδενικών ρύπων και απαλλάσσεται.

Δείτε ακόμη Τα φτηνότερα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Το ίδιο ακριβώς θα έπρεπε να ισχύει και στις θέσεις φόρτισης: Δωρεάν, αλλά για 3 ώρες. Είναι αρκετές ώστε ακόμα και κάποιος που δεν έχει ισχυρό on-board charger να μπορεί να πάρει αρκετή ενέργεια για να βγάλει όλες τις διαδρομές της ημέρας του δωρεάν, και παραπάνω. Αλλά όχι να είναι πιασμένη όλη μέρα μια θέση επειδή κάποιος θέλει να γεμίσει τζάμπα ολόκληρη την 70αρα ή 100άρα μπαταρία του.

Ας ελπίσουμε σύντομα να βρεθεί λύση και διορθωθεί αυτό το λάθος, για να μην ξεφτιλίζεται η έννοια της δωρεάν παροχής για όλους.