- MERCEDES-BENZ
- SLR (2003)
Τιμές - Εκδόσεις
(PS)Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)Μέση κατανάλωση
(lt/100km)Εκπομπές CO2
(gr/km)Βάρος
(kg)

Ταυτότητα
Σε ανοιχτή και κλειστή έκδοση το supercar της Mercedes αποτελεί μια τεχνολογική επίδειξη των Γερμανών απέναντι στον ανταγωνισμό.
Εξωπραγματική και ειδική αν αναλογιστεί κανείς και το εξωφρενικό κόστος της (πάνω από μισό εκατ. ευρώ) η SLR σε αφήνει άφωνο όταν την πρωτοαντικρίσεις. Η συμπαραγωγή της McLaren και της Mercedes δεν θα μπορούσε να αποφέρει άλλο αποτέλεσμα από την εκπληκτική SLR, η οποία κατασκευάζεται στο χέρι στο Woking της Αγγλίας από την McLaren.
Σχεδίαση-Χώροι
Η SLR είναι πραγματικά μοναδική. Ωστόσο, ορισμένες λεπτομέρειες, όπως τα βράγχια στις πλευρές για την απαγωγή αέρα, το μακρύ καπό και οι "Gullwing" πόρτες, αποτελούν ζωντανή αναπόληση της 300 SL της δεκαετίας του '50. Με μήκος 4.656 mm παράγεται τόσο σε coupe, όσο και σε roadster έκδοση, με υφασμάτινη κουκούλα. Με γονίδια προερχόμενη κατευθείαν από το σχεδιαστικό και μηχανολογικό της McLaren η SLR δεν περνά από πουθενά απαρατήρητη.
Το εντυπωσιακό παρουσιαστικό με το μακρύ ρύγχος, τα φουσκωμένα φτερά και την εμπρός μάσκα που παραπέμπει απευθείας σε F1, απλώς υπογραμμίζουν τον μοναδικό χαρακτήρα του μοντέλου. Το εσωτερικό είναι αντάξιο του όρου supercar με πλούσιο εξοπλισμό αλλά λιτές γραμμές και περιορισμένους διακόπτες. Η ποιότητα κατασκευής και η σχεδίαση είναι ανάλογες του ειδικού βάρους της SLR, εντυπωσιάζοντας τους δύο επιβάτες σε κάθε τους μετακίνηση.
Τα δύο μονοκόμματα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από carbon fibre, ρυθμίζονται ηλεκτρικά, ενώ κατασκευάζονται σε πέντε διαφορετικά μεγέθη, ανάλογα με το σωματότυπο του κάθε ιδιοκτήτη. Η SLR προσφέρει όλες τις ανέσεις για τις καθημερινές σας μετακινήσεις κι ένα άκρως ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού, άνεσης και παθητικής ασφάλειας. Ο χώρος αποσκευών της coupe φτάνει τα 272 lt, με αυτόν της roadster να περιορίζεται στα 204 lt.
Τεχνολογία
Πηγή δύναμης για την SLR είναι ο μηχανικά υπερτροφοδοτούμενος (Kompressor) V8 κινητήρας των 5.5 lt της AMG. Η απόδοση του φτάνει τους 626 PS και τα 780 Nm ροπής. Παράλληλα για την coupe SLR υπάρχει η έκδοση 722 Edition η οποία παράγει από τον ίδιο V8 650 PS και 820 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων, με τρία προγράμματα λειτουργίας «Sport», «Supersport» και «Race». Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω από τον εμπρός άξονα, στο εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα αμάξωμα, βοηθάει στην κατανομή του βάρους που φτάνει το 49-51% εμπρός πίσω. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς. Τα φρένα της SLR είναι κεραμικά, εξασφαλίζοντας μεγάλη διάρκεια ζωής (μέχρι 300.000 km) και κορυφαία απόδοση. Η πίσω αεροδυναμική πτέρυγα της SLR δρα σαν αερόφρενο, συνεισφέροντας στην αεροδυναμική άντωση όταν ο οδηγός πατήσει απότομα φρένο. Το βάρος της SLR κρατιέται κάτω από τους 2 tn.
Στο δρόμο
Στο δρόμο οι καταιγιστικές επιδόσεις της SLR από την συνεχή παροχή δύναμης του κινητήρα εντυπωσιάζουν. Το εντελώς επίπεδο δάπεδο μαζί με την εξαιρετικά μελετημένη αεροδυναμική προσφέρουν σταθερότητα σε υπερβολικά μεγάλες ταχύτητες. Εκπληκτικές ρεπρίζ και μια τελική ταχύτητα που φτάνει λίγο πάνω από τα 330 km/h σίγουρα θα συναρπάσουν κάθε οδηγό. Οι μεγάλοι τροχοί με τα ελαστικά διαστάσεων 245/40 ZR 18 εμπρός, 295/35 ZR 18 πίσω, προσφέρουν πρόσφυση, αρκεί η άσφαλτος να διαθέτει καλή ποιότητα. Προαιρετικά διατίθενται και ζάντες 19 ιντσών, με ακόμη μεγαλύτερα φρένα, αντί ενός σεβαστού κόστους. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP, προσπαθεί να τιθασεύσει την θηριώδη ροπή σε πιο γλιστερά κομμάτια. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει βαριά αίσθηση, αλλά αποδεικνύεται γρήγορο με μόλις 2 στροφές από άκρη σε άκρη.
Συμπέρασμα
Με συλλεκτική κυρίως αξία, λόγο του απαγορευτικού κόστους της, η SLR αποτελεί ένα καθημερινό supercar. Οι τεχνολογικές καινοτομίες που κουβαλάει, σίγουρα της χαρίζουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο αίσθησης και απόδοσης. Χωρίς κανένα οικολογικό προφίλ, πρόκειται για μια καθαρόαιμη κατασκευής μιας εποχής που αρχίζει σιγά σιγά να μας αποχαιρετά.
Χρηματοδότηση
• Προκαταβολή: 0% Δόσεις: έως 72 Επιτόκιο: 9,2%
Δοκιμές

Δοκιμή Mercedes – Benz GLC Coupe 300e 4MATIC: Τα φαινόμενα απατούν!
Με έμφαση στο δυναμισμό και την πολυτέλεια, η «μικρή» plug-in εκδοχή της GLC Coupe, προσθέτει ως γαρνιτούρα την χαμηλή κατανάλωση.

Δοκιμή Mercedes-AMG C 43 4MATIC 421 PS: Εκρηκτική ύλη
Ενσωματώνοντας τεχνολογίες από την Formula 1 και έναν κινητήρα-ποίημα, η Mercedes-AMG C 43 των 421 ίππων είναι πολλά περισσότερα από μια απλή «γέφυρα» των απλών C-Class με την κορυφαία C 63.

Δοκιμή Mercedes-AMG A 35 4MATIC: Γεύση… από supercar
Μπορεί ένα μικρομεσαίο hatchback, να προσφέρει ένα «σφηνάκι» απόλαυσης, από το μαγικό κόσμο των supercar; Η Mercedes-AMG A 35 4MATIC, απαντά καταφατικά σε αυτήν την ερώτηση.

Δοκιμή - Mercedes-Benz GLB 220d 4MATIC: Σαν το παλιό καλό κρασί…
Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει και η Mercedes-Benz ανανέωσε στα σημεία την GLB χωρίς να αλλάξει τα συστατικά που της χάρισαν εμπορική επιτυχία.

Δοκιμή Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC 306 PS: Ελεύθερος σκοπευτής
Καμουφλαρισμένη, σχεδόν χάνεται στο πλήθος, αλλά εκπληκτικά αποτελεσματική στον σκοπό της. Η Mercedes-AMG GLA 35 συνδυάζει εύστοχα το πνεύμα του Affalterbach με την ουσία μιας GLA.

Δοκιμή Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV: Το αίμα νερό (δεν) γίνεται
Η EQE 43 4MATIC είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Mercedes-AMG. Αυτό που μένει να απαντηθεί είναι κατά πόσο τιμά το βαρύ λογότυπο που το συνοδεύει...

Δοκιμή Mercedes-Benz E 220 d 197 PS: Masterclass
Πλησιάζοντας επικίνδυνα στα χωράφια της κορυφαίας S-Class, η νέα E-Class αποδεικνύει ότι κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα την τέχνη των executive sedan από τη Mercedes-Benz.
