Δοκιμή Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC: Σοφέρ, απολύεσαι!

Λίγα αυτοκίνητα είναι σε θέση να προσφέρουν τόση πολυτέλεια, τόση άνεση και τόση τεχνολογία όσο η Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC. Σε βαθμό, που ακόμα και ο ευκατάστατος ιδιοκτήτης της, να επιθυμεί από επιβάτης να βρεθεί στη θέση του οδηγού...

  • -
  • -
Ισχύς360 PS
Ροπή800 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας20,50 kWh/100 km
με μια ματιά

Η Mercedes-Benz EQS SUV 450 4MATIC εφοδιάζεται με μπαταρία 120 kWh, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που διαθέτει στα ράφια της η γερμανική φίρμα.

Μερικές φορές η πολυτέλεια δεν είναι αρκετή. Ακόμα και όταν στο παιχνίδι των εντυπώσεων μπαίνουν κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz. Κάποια μοντέλα, όπως το κορυφαίο SUV της γερμανικής φίρμας η EQS, χρειάζεται να προσφέρει «υπερ-πολυτέλεια», τεχνολογία από το μέλλον και ένα περιβάλλον στα ενδότερά του που να σε κρατά χαλαρό, «αποξενωμένο» -με την καλή έννοια του όρου- από οτιδήποτε μπορεί να διαταράξει την ηρεμία σου, διασυνδεμένο και προπάντων… ασφαλή.

Από την S-Class, στην EQS και… εν τέλει, στην EQS SUV

Η Mercedes, προτού δημιουργήσει την EQS SUV, σχεδίασε από λευκό χαρτί την ηλεκτρική εκδοχή της S-Class. Αντιλαμβάνεστε προφανώς, το βαθμό δυσκολίας ενός τέτοιου εγχειρήματος. Να προσπαθήσεις δηλαδή να κατασκευάσεις τον ηλεκτρικό διάδοχο του πιο ολοκληρωμένου αυτοκινήτου στον κόσμο.

Οι Γερμανοί όμως, όπως αποδείχθηκε στην πράξη, τα κατάφεραν. Συνδύασαν σωστά τη γνώση και την εμπειρία που είχαν από τα τόσα χρόνια εξέλιξης της S-Class και ενσωμάτωσαν στη νέα γενιά, τα αμέτρητα τεχνολογικά καλούδια που διαθέτουν στα ράφια τους δημιουργώντας εν τέλει, την απόλυτη limo της νέας ηλεκτρικής εποχής!

Από εκεί και πέρα, ήταν piece of cake που λένε και στο χωριό μου να προχωρήσουν στο λανσάρισμα και της υπερυψωμένης εκδοχής της EQS, την EQS SUV

Το κορυφαίο SUV μέλος της οικογένειας ΕQ

Η EQS SUV ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα καθώς και την αεροδυναμική φιλοσοφία των υπολοίπων μελών της οικογένειας EQ της Mercedes. Με σαφώς βέβαια πιο macho χαρακτήρα αλλά και διαστάσεις.

Παρότι η εκλεπτυσμένη σχεδίαση καταφέρνει κατά κάποιο τρόπο να ξεγελάσει τον παρατηρητή της EQS SUV, οι διαστάσεις του μοντέλου στην πράξη, είναι τεράστιες! Για την ακρίβεια το μήκος φθάνει τα 5,12 m, το πλάτος τα 1,96 m, το ύψος τα 1,72 m, το δε μεταξόνιο ανέρχεται στα 3,21 m! Επιπλέον, σημειώστε ότι η EQS SUV στέκεται στα 17,8 cm από το έδαφος.

Επίσης, είναι πρακτικά αδύνατο, το βλέμμα να μην εστιάσει πάνω στη μεγάλη μάσκα με την γραμμή LED που ενώνει με κομψό τρόπο τα matrix LED εμπρός φώτα. Αντίστοιχα, και στο πίσω μέρος, η μεγάλη φωτεινή μπάρα εκτείνεται απ’ άκρη σ’ άκρη στο αμάξωμα ολοκληρώνοντας με τον πλέον αρμονικό τρόπο τη φινετσάτη εικόνα του οχήματος.

Η πιο εντυπωσιακή ωστόσο οπτική «παραίσθηση» δεν είναι άλλη από αυτήν που βιώνεις όταν περάσεις στην καμπίνα του οχήματος. Δεν είναι τόσο από την ποιότητα, που προφανώς δεν έχει ψεγάδι αλλά από την καθηλωτική – και προαιρετική θα συμπληρώσω- Hyperscreen διάταξη των οθονών.

Πρόκειται για ένα τεχνολογικό σύστημα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και αποτελείται ουσιαστικά από τρεις οθόνες OLED συνολικής διαγωνίου 57”, που θυμίζουν κοκπιτ διαστημοπλοίου, βγαλμένο από σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας.

Εάν τώρα σε αυτό το ομολογουμένως «ψαρωτικό» και hi-tech περιβάλλον προσθέσει κανείς και τις δύο οθόνες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, το tablet χειρισμού στο υποβραχιόνιο του πίσω καθίσματος αλλά και το κορυφαίο Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, τότε γίνεται αντιληπτό ότι η Mercedes-Benz δημιούργησε έναν απόλυτα ψηφιακό και τεχνολογικό κόσμο, ίσως κάπως υπερβολικό αλλά συνάμα ταιριαστό με το κύρος, το ίματζ και το status που πρεσβεύει το κορυφαίο της SUV μοντέλο.

Από εκεί και πέρα για να κάτσει κανείς να αναφέρει όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας αλλά ψυχαγωγίας που διαθέτει η EQS SUV θα χρειάζονταν χιλιάδες λέξεων κάτι που φαντάζομαι ότι θα κούραζε ακόμα και τον πιο φανατικό αναγνώστη! Κρατήστε ως δεδομένο όμως, ότι υπάρχουν στην κυριολεξία… τα πάντα!

Γι’ αυτό άλλωστε και η Mercedes δηλώνει με κάθε επισημότητα, ότι τα τιμώμενα πρόσωπα στην καμπίνα της EQS SUV είναι οι ίδιοι οι επιβάτες της. Αστείο ή άσκοπο εάν προτιμάτε, θα ήταν επίσης να αναφερθώ στους διαθέσιμους χώρους.

Θα αναφέρω απλά, ότι η 5θεσια έκδοση προσφέρει 645 lt αποσκευών, που δύναται να αυξηθούν στα 880 lt ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων και να φθάσουν τα 2.100 lt με την πλήρη αναδίπλωση τους. Στις 7θέσιες εκδόσεις, υπολογίστε μείον 80 lt που σημαίνει 565 lt αποθηκευτικού όγκου.

Ένα μαγικό χαλί

Κάτω τώρα από αυτό το φαντεζί περιτύλιγμα της EQS SUV, κρύβεται στο δάπεδο του αυτοκινήτου συγκεκριμένα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου από τις μεγαλύτερες που υπάρχουν στην αγορά, ενεργειακής χωρητικότητας 120 kWh (107,8 kWh net), η οποία προσφέρει -σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα πάντα- αυτονομία της τάξεως των 603 km.

Στην έκδοση 4MATIC, όπως αυτή της δοκιμής μας, υπάρχουν επίσης δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη στους αντίστοιχους άξονες, οι οποίοι προσφέρουν συνδυαστική απόδοση 360 PS.

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Αυτονομία
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Χώροι
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος πέδησης
  • Βάρος

Παρότι η ισχύς για τα ηλεκτρικά δεδομένα δεν εντυπωσιάζει, τα 880 Nm της ροπής έρχονται για να αποκαταστήσουν την τάξη. Η δύναμη είναι «ωμή» και άφθονη, κάνοντας τα 2.805 kg βάρους του αμαξώματος να φαντάζουν φτερό στον άνεμο. Συγκεκριμένα, η Mercedes-Benz ανακοινώνει μόλις 6’’ για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα, ηλεκτρονικά περιορισμένη, στα 210 km/h.

Η «πλούσια» δύναμη του ηλεκτρικού συστήματος περνάει στο δρόμο μέσω του εξίσου ηλεκτρονικού συστήματος τετρακίνησης «4MATIC eATS», το οποίο μέσω του software που διαθέτει κατανέμει ενεργά και προπάντων σε real time, την ροπή ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, με εντυπωσιακά άμεσο τρόπο.

Η Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC, δε θα δέσει κόμπο το στομάχι σου πιέζοντας βαθιά το πεντάλ του γκαζιού ούτε θα κολλήσει το κεφάλι σου στο αναπαυτικό μαξιλαράκι που βρίσκεται τοποθετημένο στο προσκέφαλο του καθίσματος.

Θα μαζέψει όμως γρήγορα πολλά χιλιόμετρα και θέλει προσοχή γιατί η άνεση, η ποιότητα κύλισης αλλά και η ηχομόνωση του αυτοκινήτου είναι… άλλου επιπέδου ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα στεγανά.

Βασικά, έχεις την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο «αιωρείται» στο δρόμο. Ακόμα και οι πολλές κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου όχι μόνο δεν ενοχλούν αλλά μοιάζουν σα να μην υπάρχουν.

Η στάνταρ αερανάρτηση συμβάλλει προς αυτήν την κατεύθυνση ενώ και το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης έρχεται για να προσθέσει το λιθαράκι του όχι μόνο στην ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου αλλά και στην κίνηση του τόσο σε αστικό περιβάλλον αλλά και κατά τη διαδικασία της στάθμευσης.

Παρόλα αυτά, είναι ηλίου φαεινότερο ότι η EQS SUV 450 4MATIC ρέπει, προς τη χαλαρή οδήγηση και τα άνετα ταξίδια. Γι αυτό δημιουργήθηκε και αυτή είναι η αποστολή που καλείται να εκπληρώσει.

Στις στροφές η κλίση του αμαξώματος είναι αισθητή και το τιμόνι παρότι «ακούει» στις εντολές του οδηγού δεν μεταφέρει την απαραίτητη πληροφορία που θα χρειαζόταν από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Ποιος όμως θα πάρει αυτό το αυτοκίνητο για να το «πιέσει»;

Αντίθετα, σε ανοικτό δίκτυο εάν με κάποιο μαγικό τρόπο δε χρειαζόταν να σταματήσεις σε κάποιο σταθμό ανεφοδιασμού θα μπορούσες να διανύσεις αμέτρητα χιλιόμετρα δίχως το παραμικρό σημάδι κόπωσης.

Βασικά θα μπορούσες να φθάσεις στον προορισμό σου όσο μακρινός κι αν είναι αυτός στην κυριολεξία… «ατσαλάκωτος». Μοναδικό ίσως «default», το σύστημα πέδησης. Όχι ως προς την απόδοση του αλλά κυρίως ως προς την αίσθηση του. Έχει μικρή διαδρομή και εντελώς τεχνητή αίσθηση.

Σε ότι αφορά το τελευταίο ζητούμενο, που δεν είναι άλλο από την αυτονομία του μοντέλου, κρατήστε ως μια μέση τιμή τις 25 με 27 kWh/100 km που πρακτικά, σημαίνει μια πραγματική αυτονομία κίνησης της τάξεως των 400 km.

Υποθέτω βέβαια ότι όσοι έχουν δώσει 139.350 € για την απόκτηση της EQS SUV 450 4MATIC ελάχιστα θα ασχοληθούν με τα κόστη φόρτισης… Αυτό όμως που πιστεύω ότι μπορεί να τους απασχολεί είναι ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας.

Σε ένα 200 kW ταχυφορτιστή λοιπόν θα αναπληρώσουν από το 0 έως το 80% της ενέργειας των μπαταριών σε μόλις 15’, με τις τελευταίες μάλιστα να καλύπτονται από εγγύηση 10 ετών ή 250.000 km για υπολειπόμενη χωρητικότητα 70%.

συμπέρασμα

Η EQS SUV δεν είναι απλώς το απόλυτο ηλεκτρικό ελευθέρου χρόνου όχημα της Mercedes-Benz αλλά η έμπρακτη απόδειξη του οράματος της γερμανικής φίρμας για το ηλεκτρικό της μέλλον.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...