Εισαγωγή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από το εξωτερικό

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα τελευταία χρόνια είναι πολλοί οι υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αναζητούν ευκαιρίες εκτός Ελλάδος. Αντίστοιχα, πολλοί έμποροι μεταχειρισμένων εισάγουν και εμπορεύονται αυτοκίνητα, κυρίως από Γερμανία και Ιταλία. Πότε συμφέρει όμως το εισαγόμενο και ποια είναι η διαδικασία; Όλες οι απαντήσεις στο ρεπορτάζ που ακολουθεί

 

Η ιστορία

Το 2008 άλλαξε η μέθοδος υπολογισμού της παλαιότητας των εισαγόμενων αυτοκινήτων, προκειμένου η χώρα μας να εναρμονιστεί με τις διατάξεις της ΕΕ. Ωστόσο, τον Φεβρουάριο του 2009 η Κομισιόν προειδοποίησε την Ελλάδα πως θα καταδικαστεί για ακόμη μια φορά αν δεν αλλάξει την άδικη, υψηλή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Σε γενικές γραμμές αυτό που ισχύει σήμερα είναι πως τα εισαγόμενα αυτοκίνητα έως 4 ετών συμφέρουν, ενώ είναι ασύμφορη η εισαγωγή οχημάτων ηλικίας πέντε ετών και άνω.

 

Ποια είναι η διαδικασία εισαγωγής μεταχειρισμένου;

Κατ’ αρχήν θα πρέπει να βρεθεί το μεταχειρισμένο που μας ενδιαφέρει να εισάγουμε. Οι λύσεις είναι δύο. Είτε απευθυνόμαστε σε έναν έμπορο εδώ στην Ελλάδα, ο οποίος θα αναλάβει όλη τη διαδικασία (γραφειοκρατικά, μεταφορά κλπ), είτε αρχίζουμε το ψάξιμο στο internet, σε sites με μεταχειρισμένα όπως το ιδιαίτερα δημοφιλές www.mobile.de.

Από τη στιγμή που βρεθεί το αυτοκίνητο που θα εισάγουμε και φτάσει στην Ελλάδα (οδικώς ή σε νταλίκα), θα πρέπει να το δηλώσουμε στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή άμεσα.

Τα απαραίτητα έγγραφα είναι:

  • Τιμολόγιο αγοράς ή ιδιωτικό συμφωνητικό θεωρημένο από το ελληνικό προξενείο στην περίπτωση που ο πωλητής είναι ιδιώτης
  • Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου
  • Βιβλίο service
  • Δήλωση άφιξης του αυτοκινήτου στην Ελλάδα
  • Βεβαίωση αντιρρυπαντικής τεχνολογίας από το Υπουργείο Μεταφορών
  • Αντίγραφο εκκαθαριστικού ή φορολογικής δήλωσης
  • Εξουσιοδότηση στον εκτελωνιστή για την ολοκλήρωση της διαδικασίας

Όλες οι ενέργειες εξελληνισμού του αυτοκινήτου πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τις 15 του επόμενου μήνα.

 

Πως υπολογίζω το τέλος ταξινόμησης;

Το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται με τον παρακάτω τύπο:

ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ = (ΤΙΜΗ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ – ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΣΕΙ ΗΛΙΚΙΑΣ & ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ) x ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

Η τιμή χονδρικής είναι η εργοστασιακή τιμή πώλησης τη χρονιά κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στη διεθνή αγορά. Η τιμή αυτή, πριν φορολογηθεί, υπόκειται σε μείωση βάσει παλαιότητας, με βάση τα παρακάτω ποσοστά για κάθε μήνα κυκλοφορίας:

 

ΗΛΙΚΙΑ (έτη)

ΜΕΙΩΣΗ (ανά μήνα)

Έως 1

1,30%

1-2

0,70%

2-3

0,50%

3-8

0,40%

8-11

0,30%

11-13

0,20%

13 και πάνω

0,10%

 

Στη συνέχεια, στο συντελεστή παλαιότητας που προκύπτει προστίθεται ο συντελεστής απαξίωσης λόγω των διανυθέντων χιλιομέτρων, που προκύπτει από τον εξής τύπο:

(5 x διανυθέντα χιλιόμετρα/1.500)/100.

 

Ο τελικός διαμορφούμενος συντελεστής απομείωσης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος του 81%.

Το ποσό που προκύπτει από τις παραπάνω πράξεις το πολλαπλασιάζουμε με τον συντελεστή τέλους ταξινόμησης που αναλογεί στο αυτοκίνητό μας:

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (κ.εκ.)

EURO 4 & 5B

EURO 5A & 4B

EURO 4, 3, 2, 1

Συμβατικής Τεχνολογίας

Μέχρι 900

5%

14%

24%

37%

901-1400

12%

27%

49%

66%

1401-1600

20%

45%

95%

128%

1601-1800

30%

56%

129%

148%

1801-2000

40%

83%

216%

266%

2001 και πανω

50%

142%

334%

346%

 

Πρέπει εδώ να σημειώσουμε πως, όπως τα καινούργια έτσι και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρώνουν τέλος ταξινόμησης.

Αν έχει καταβληθεί στο εξωτερικό ΦΠΑ κατά την αγορά του αυτοκινήτου δεν πρέπει να τον ξαναπληρώσετε εσείς στην Ελλάδα. Τέλος, υπάρχει γενικώς η αίσθηση πως ο πλούσιος εξοπλισμός ανεβάζει το τελικό ποσό του τέλους ταξινόμησης. Ωστόσο, οι αρμόδιες υπηρεσίες διαβεβαιώνουν πως κοστολογούνται μόνο όσα αξεσουάρ δεν συμπεριλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

 

Τελικά με συμφέρει εισαγόμενο ή ντόπιο;

Σε γενικές γραμμές συμφέρει να εισάγει κανείς μόνο ακριβό αυτοκίνητο κατηγορίας ρύπων EURO 4 και με μικρή σχετική ηλικία (3-4ετίας). Ενδιαφέρον έχουν επίσης τα εισαγόμενα υβριδικά και ηλεκτρικά που δεν πληρώνουν τέλος ταξινόμησης. Σε κάθε περίπτωση, είναι προτιμότερο να απευθυνθείτε σε κάποιον έμπορο, ο οποίος θα αναλάβει τόσο την εύρεση σωστού αυτοκινήτου όσο και την πολύπλοκη διαδικασία εισαγωγής. Τέλος, εξακριβώστε αν ο ΦΠΑ έχει καταβληθεί στο εξωτερικό. Αν ναι, τότε δεν πρέπει να τον ξαναπληρώσετε εσείς στην Ελλάδα, γλιτώνοντας έτσι μια ακόμη επιβάρυνση. Μην ξεχνάτε πως ο ΦΠΑ είναι πλέον 23%.

 

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ

Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου)

Τηλεφωνικό κέντρο: 210-65.08.000

και κατά τόπους, στις περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις

 

Διεύθυνση Προσδιορισμού Αξίας Εμπορευμάτων (Δ.Ι.Π.Α.Ε) Πειραιά

Για θέματα τιμής χονδρικής πώλησης οχημάτων κατά το χρόνο κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά. Τηλέφωνα: 210-45.36.532 & 210 4534828 (Πειραιάς), 2310- 530.230 (Θεσ/νίκη)


Φορολογία Αυτοκινήτων Οχημάτων (Τέλος ταξινόμησης):

Διεύθυνση Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης - Τμήμα Δ΄ Φορολογίας Αυτοκινήτων & Λοιπών Προϊόντων. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210-32.45.486, 33.12.459, Fax: 210-32.45.460

links