ΔΟΚΙΜΗ: Kia Rio 1.2

Ένας πετυχημένος συνδυασμός δεδομένων, που πλησιάζει απειλητικά την αφρόκρεμα της κλάσης

  • - views
  • - comments
Ισχύς84 PS
Ροπή122 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το καλοπουλημένο supermini της Kia ακολουθεί τις εξελίξεις με στόχο να διατηρείται στην επικαιρότητα. Το νέο Rio έρχεται με πνεύμα ανήσυχο να κερδίσει τις εντυπώσεις τόσο σε εικόνα, όσο σε δυναμικά χαρακτηριστικά και ολοκληρωτικές παροχές επιπέδου εξοπλισμού και τεχνολογίας. 


Με την πρώτη ματιά πείθει ότι δεν είναι απλά ένα κομψό και χαριτωμένο δημιούργημα. Δεν ήρθε απλά να εντυπωσιάζει μόνο ως περιτύλιγμα, αλλά ένα προσεγμένο στην λεπτομέρεια supermini που θα κερδίσει τις εντυπώσεις. Χρόνια τώρα η Kia έχει χτίσει το καλό της όνομα με βάση την πιστότητα και αξιοπιστία των κατασκευών της, όμως ταυτόχρονα στο πέρασμα του χρόνου κάνει πρωταθλητισμό στην εξέλιξη και πλέον έχει εναρμονιστεί με την εικόνα που αναζητά ο απαιτητικός Ευρωπαίος. Πολλά τα παραδείγματα αν ρίξεις μια ματιά στη γκάμα και φυσικά το Rio δεν μένει εκτός χορού. Σήμερα οι συνήθεις προσδοκίες του κοινού της κατηγορίας εκτός από εύπεπτη, χαριτωμένη έως δυναμική σχεδίαση, αναζητά επίσης υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, χαρακτηριστικά και αίσθηση μεγαλύτερων κατηγοριών, χώρους και αποδοτικούς κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση. Εδώ ακριβώς κουμπώνει το νέο Rio.

Mainstream supermini

 Αν ανατρέξουμε 17 χρόνια πριν το Rio εμφανίστηκε στην Γηραιά Ήπειρο σαν ένας άχρωμος, άοσμος και άγευστος Κορεάτης με sedan λογική και ευτυχώς που ήταν απλά η αρχή της ιστορίας. Σύντομα μπήκαν οι βάσεις για ευρωπαϊκή πορεία και ακολούθησε τη μανιέρα και τα χαρακτηριστικά των πετυχημένων supermini. Φόρεσε διστακτικά το hatchback κουστούμι στην 2η γενιά και πέρασε στην δημιουργική σχεδίαση δυτικής φιλοσοφίας από την 3η γενιά, που πρωτοεμφανίστηκε το 2011. Κατάφερε όχι μόνο να ανατρέψει την ιστορία, αλλά να απογειώσει τις κριτικές υπέρ του σε μια ομολογουμένως δύσκολη κλάση. Στην τέταρτη γενιά του το Kia Rio δείχνει πιο ώριμο σε όλα τα επίπεδα, με νέα τεχνολογία, εμπλουτισμένη γκάμα κινητήρων και δυναμική εμφάνιση που ακολουθεί τα πρότυπα της κορεατικής φίρμας όπως αυτά αποτυπώνονται στο εμπρός μέρος με το μακρύ καπό, τη «μύτη της τίγρης» και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα. Οι κάθετες εισαγωγές στις άκρες του προφυλακτήρα φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης, ενώ στο πλάι τη δυναμική ενισχύουν οι παράλληλες με το έδαφος γραμμές, η πιο λεπτή κατά 87 mm τρίτη κολόνα και η κλίση της οροφής.

Στο πίσω μέρος το παιχνίδι των γραμμών συνεχίζεται στην πέμπτη πόρτα που ενσωματώνει τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα τα οποία με τη σειρά του ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Ευεργετημένη εμφανίζεται και η αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να βελτιώνεται στα 0.316, ενώ το έντονα δυναμικό με συνδυασμό καμπύλων και ακμών αμάξωμα, κουμπώνει στα σύγχρονα δεδομένα που ορίζει η γενιά του. Μπορεί να εξακολουθεί να χτίζεται στην πλατφόρμα του απερχόμενου, όμως οι σαρωτικές αλλαγές περιλαμβάνουν εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής και παραπάνω από έξι φορές περισσότερες δομικές συγκολλήσεις, στοιχεία που προσφέρουν διπλό όφελος. Αυξημένη ακαμψία κατά 30%, και ταυτόχρονη δίαιτα που στο σύνολο και με τον κινητήρα της δοκιμής μας, μόλις που ξεπερνά τα 1.100 kg. Στην πράξη οι διαστάσεις είναι παραπλήσιες, με το μεταξόνιο να είναι 10 mm μεγαλύτερο (2.580 mm) και το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 4.065 mm (+15 mm σε σχέση με το προηγούμενο).

Μια ματιά στο σαλόνι επιβεβαιώνει ότι το Rio εσωκλείει ευρωπαϊκή φινέτσα τόσο στον σχεδιασμό όσο και στον διάκοσμο. Η εικόνα είναι ευχάριστη και λιτή, με τους σχεδιαστές να το έχουν αποφορτίσει από περιττά πράγματα που δυσχεραίνουν την εργονομία. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού αναβαθμίζεται και η ποιότητα των υλικών, που ακόμα και στις βασικές εκδόσεις μπορεί να είναι σκληρά αλλά είναι σωστά φινιρισμένα και καλοσυναρμολογημένα. Οι χρωματισμοί ενισχύουν τη νεανική εικόνα του αυτοκινήτου, ενώ στην κορυφαία έκδοση οι επενδύσεις συνθετικού δέρματος αναβαθμίζουν την αισθητική. Γενικότερα η ορατότητα περιμετρικά είναι καλύτερη, με τον οδηγό να απολαμβάνει επίσης την άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα νέας σχεδίασης με τη καλή πλευρική στήριξη. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα καλύπτουν όλες τις καθημερινές ανάγκες, αφού μεταξύ άλλων υπάρχουν τέσσερις θήκες για μπουκάλια 1,5 λίτρων σε όλες τις πόρτες, όπως επίσης και δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα. Εμπρός από τον επιλογέα υπάρχει μια μεγάλη θήκη με υποδοχές σύνδεσης USB και AUX για κινητά ή συσκευές αναπαραγωγής μουσικής.

Η τεχνολογία δεν λείπει από το μικρό Kia, με πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Η οθόνη αφής επτά ιντσών παρέχει πληροφορίες πλοήγησης ενώ μπορεί να γίνει και Wi-Fi network στέλνοντας τις πληροφορίες. Ανάλογα με τη χώρα μπορεί να παρέχει και live πληροφόρηση για την κίνηση και επιπλέον υπάρχει ειδοποίηση για κάμερες. Τα καλούδια του νέου Rio περιλαμβάνουν ακόμα και θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, όπως και Keyless entry, ενώ το τεχνολογικό οπλοστάσιο διαθέτει το πακέτο ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Πιο συγκεκριμένα έχει αυτόνομη πέδηση (Autonomous Emergency Braking), προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning Systems), αναγνώριση προσοχής οδηγού (Driver Attention Warning) και ενημέρωση για τις «τυφλές» γωνίες (Blind Spot Detection). Χωροταξικά παράπονα δεν υπάρχουν, απεναντίας ένας εξαιρετικός χώρος για υψηλόσωμους επιβάτες εμπρός και ικανότατος για τους πίσω, ενώ εκτός από την απροβλημάτιστη εργονομία και τους κλασικούς αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό, το Rio επιφυλάσσει και έναν μεγάλο χώρο για τις αποσκευές που κερδίζει 37 lt, προσφέροντας 325 lt στο σύνολο.

Πλήρες, ασφαλές και ευχάριστο

Με τον 1.2 και τους 84 ίππους δεν ήρθε για να βάλει φωτιά στο δρόμο, αλλά ούτε και στην τσέπη με την μέση κατανάλωση να παίζει στα 6,5 με 7 lt/100 km με φυσιολογικό τρόπο χρήσης. Θα δεις τιμές και κάτω των 5 λίτρων, όμως τότε πρέπει να είσαι στοχοπροσηλωμένος στο εγχειρίδιο της απόλυτα οικονομικής οδήγησης που συνήθως περιορίζει τον ρυθμό σου. Το θετικό για τον βασικό ατμοσφαιρικό κινητήρα της Kia, είναι η προθυμία και η ελαστικότητα που τον χαρακτηρίζει ακόμα και από χαμηλά, καθώς και η ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του. Οι 84 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και τα 122 Νm στις 4.000 σ.α.λ, δεν υπόσχονται φλογερές επιδόσεις, όμως καταφέρνουν να ανταποκριθούν στις αστικές ανάγκες αλλά και να ταξιδέψει το Rio ευχάριστα υπό προϋποθέσεις. Τα 0-100 km/h σε 12,9’’ και τα 170 km/h τελικής ταχύτητας, είναι μεν αξιοπρεπή νούμερα επιδόσεων για έναν κινητήρα στη βάση της γκάμας, όμως με πλήρη φόρτο οι ρεπρίζ χωλαίνουν και ευτυχώς το 5άρι κιβώτιο αν και με μακριά κλιμάκωση θα δώσει τη λύση στον οδηγό. Στο εκδρομικό ρεπερτόριο του Rio εισπράττεις αρχικά ένα καλοδεμένο σύνολο από την στιγμή που βγεις στον ανοιχτό δρόμο και ανέβεις σε ταχύτητες.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Επιδόσεις

Το supermini της Kia είναι σταθερό στην ευθεία, με την ήσυχη κύλιση και τις απλωμένες σχέσεις να δίνουν μια ξεχωριστή θέση στα μικρά ταξιδιάρικα αυτοκίνητα της αγοράς, ενώ βγαίνοντας στο επαρχιακό δίκτυο διαπιστώνεις ότι αντιμετωπίζει με φιλικότητα και ασφάλεια τις συνθήκες, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερους συμβιβασμούς από τον οδηγό. Η σφιχτή ανάρτηση απορροφά και διαβάζει χωρίς δυσάρεστες συνέπειες όσον αφορά τον έλεγχο και μόνο το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης απέχει από το ιδανικό, μέχρι να το συνηθίσεις. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ενώ το ESP επεμβαίνει διακριτικά, ισορροπώντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με την ασφάλεια. Δεν θα σε ξαφνιάσει ποτέ, ούτε θα εμφανίσει απότομες αντιδράσεις και μόνο η ελαφριά υποστροφή έρχεται σαν προειδοποίηση της υπερβολής στην είσοδο της στροφής. Αν και το Rio δεν έχει ως προτεραιότητα την σπορ έκφραση στην συμπεριφορά του, παρόλα αυτά θα αφήσει καλές εντυπώσεις στον απαιτητικό οδηγό. Σβέλτο, οικονομικό και ασφαλές είναι άξιος εκπρόσωπος των σύγχρονων supermini. Με εξαιρετικό συνδυασμό εξοπλισμού τιμής, με αναγνωρισμένη αξιοπιστία και με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, το Rio ανήκει στα δυνατά χαρτιά της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Το φρεσκότερο Rio έρχεται με δυτικοευρωπαϊκή φιλοσοφία που εκφράζεται με την πρώτη ματιά. Κομψή δυναμικότητα σε σχεδιαστικό στιλ και φινετσάτο, καλοεξοπλισμένο σαλόνι. Δεν μένει όμως μόνο εκεί! Ποντάρει μεν σε εμφάνιση και εικόνα, αλλά επενδύει σε τεχνολογία, οδική συμπεριφορά και ευρυχωρία. Την ίδια στιγμή διαθέτει στην φαρέτρα του τις σταθερές αξίες που συνοδεύουν την Kia, όπως την πιστότητα και αξιοπιστία, αλλά και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Ακόμα και με τον μικρό κινητήρα προσφέρει ρεαλιστικές επιδόσεις και οικονομία που δεν επηρεάζουν το αξιόλογο πακέτο στην supermini γειτονιά. Πληθωρικό σε διαστάσεις, καλοεξοπλισμένο και με ποιότητα κατασκευής άνω του μέσου όρου, μπορεί να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας με απόλυτη επιτυχία.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

  • GOCAR TEST - Kia Rio 1.2
    CATEGORYGOCAR TEST - Kia Rio 1.2
  • Kia Rio Intro 2017
    CATEGORYKia Rio Intro 2017
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ