ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Citigo 1.0 60PS 5d

Όμορφο, ευέλικτο, άνετο και οικονομικό! Το ανανεωμένο Citigo συνδυάζει όλες αυτές τις αρετές με έναν πολύ «Simply Clever» τρόπο, όπως η Skoda ξέρει να κάνει καλά

  • - views
  • - comments
Ισχύς60 PS
Ροπή95 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,4 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2101 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρότερο μοντέλο της Skoda προσφέρει όλα τα προτερήματα ενός οχήματος πόλης, ενώ ταυτόχρονα εμπνέει απλόχερα την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. 


Η τσέχικη εταιρεία ανανέωσε το μικρότερο μοντέλο της, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά. Το Citigo facelift είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, κρατώντας φυσικά το μοντέρνο και ελκυστικό στιλ σε υψηλό επίπεδο. Οι αλλαγές που συναντάμε στο εμπρός μέρος εστιάζονται στο νέο δυναμικότερο καπό, το οποίο δεν αποχωρίζεται το λογότυπο της μάρκας, τα φώτα με LED ημέρας, τη γρίλια και τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, που φιλοξενεί τα νέα φώτα ομίχλης. Τα τελευταία φέρουν και τεχνολογία cornering (προαιρετικά), που φωτίζουν την πλευρά που είναι στραμμένο το τιμόνι, ενισχύοντας την ορατότητα του οδηγού σε σκοτεινές στροφές. Στο πίσω μέρος δεν υπάρχουν στιλιστικές αλλαγές για τη βασική έκδοση, ενώ από την Ambition και στις πλουσιότερες, τα φανάρια έχουν σκούρο πλαίσιο. Επίσης, το αυτοκίνητο πόλης πατάει σε ζάντες με νέο σχεδιασμό 14 έως και 16 ιντσών και στην παλέτα των χρωμάτων αντικαταστάθηκε το παλιότερο πράσινο με μια νέα του απόχρωση.

Το γενικό αποτέλεσμα είναι σαφώς κολακευτικό για το μικρό Skoda που διατηρεί ένα φρέσκο και χαριτωμένο στιλ που πάει πακέτο με τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 3.563 mm, πλάτος 1.645 mm, ύψος 1.478 mm). Τέλος, το μεταξόνιο των 2.421 mm, προϊδεάζει για την άνεση του εσωτερικού. Στην καμπίνα του ανανεωμένου Citigo συναντάμε το τριάκτινο τιμόνι, το οποίο προσφέρεται προαιρετικά με κουμπιά ελέγχου του ραδιοφώνου και του τηλεφώνου. Λίγο πιο ψηλά, ο πίνακας οργάνων πληροφορεί τον οδηγό με όλα τα βασικά στοιχεία που χρειάζεται, όπως είναι η ταχύτητα του αυτοκινήτου, οι στροφές του κινητήρα και η στάθμη της βενζίνης. Η λιτή σχεδιαστική γραμμή του ταμπλό δεν είναι αδιάφορη και μάλιστα το γυαλιστερό τμήμα δίνει μια επιπρόσθετη στιλιστική νότα στο κόκπιτ του μοντέλου. Τα υλικά είναι μεν σκληρά, αλλά είναι καλής ποιότητας και η συναρμογή τους είναι εξαιρετική.

Η νέα γενιά συστημάτων ραδιοφώνου και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Blues και Swing αντικαθιστά το infotainment του προκατόχου του. Η βασική επιλογή «Blues» διαθέτει τη σύνδεση aux-in, ωστόσο η «Swing» έχει επιπλέον έγχρωμη οθόνη, έξι ηχεία, σύνδεση Bluetooth, υποδοχή κάρτας μνήμης SD και θύρα USB. Ουσιαστικά ο χειρισμός γίνεται από την κεντρική οθόνη και προαιρετικά διατίθεται ειδική στήριξη για το smartphone. Η Skoda προσφέρει δωρεάν την εφαρμογή Move & Fun στα ηλεκτρονικά καταστήματα των λειτουργικών iOS και Android. Αυτή συνεργάζεται με το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου και παρέχει μέσω του κινητού, πλοήγηση, πληροφορίες ταξιδιού, τηλεφωνήματα, συμβουλές για αποδοτική οδήγηση και, φυσικά, ραδιόφωνο και μουσική.

Το μικρό Citigo, κάθε άλλο από μικρό μπορεί να χαρακτηριστεί ως προς την άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες. Μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες χωρίς γκρίνιες και διαμαρτυρίες, ενώ παράλληλα διαθέτει 251 λίτρα στο πορτμπαγκάζ, τιμή υψηλή για την κατηγορία του. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει μέχρι και τα 959 λίτρα για την 5θυρη και 951 για την 3θυρη έκδοση. Βέβαια, τι Skoda θα ήταν αν δεν εξοπλιζόταν με «έξυπνες» λύσεις; Μέσα στην καμπίνα του Citigo υπάρχουν 16 simply clever λύσεις, όπως είναι το πιαστράκι εγγράφων στο εμπρός παρμπρίζ, τα αποθηκευτικά διχτάκια στα πλαϊνά των εμπρός καθισμάτων κ.α., που κάνουν την καθημερινή συμβίωση μαζί του πολύ καλύτερη.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Αίσθηση ποιότητας και κομψότητας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
ξινά
  • Πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν

Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 60 ίππων και 95 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Μπορεί να μην προσφέρει συγκινητικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 14,4 sec και τελική ταχύτητα 162 km/h), αλλά για την πόλη είναι αυτό που χρειάζεσαι! Σπιρτόζικο με χαμηλή μέση κατανάλωση. Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο Citigo «καίει» 4,4 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων είναι 101 g/km CO2. Δεν είναι αυτοκίνητο που διψάει για βενζίνη μιας και μας το απέδειξε και στην πράξη, αφού δύσκολα ξεπερνάς τα 6 lt/100 km με φυσιολογική χρήση. Επίσης, με επιπλέον κόστος περίπου 800 ευρώ, ο βασικός κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η Skoda μπορεί να υπόσχεται 0,1 lt/100 km λιγότερη μέση κατανάλωση στην αυτόματη έκδοση, αλλά το σημαντικότερο είναι η μεγάλη ευκολία που προσφέρει η απουσία του συμπλέκτη. Αν τώρα είστε από αυτούς που μετράνε το κάθε λεπτό του ευρώ, τότε υπάρχει και η έκδοση 1.0 G-TEC, που λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) με την απόδοση του συνόλου να είναι 68 ίππους.

Το δυνατό χαρτί του νέου Citigo είναι φυσικά η ευελιξία και η ευκολία οδήγησής του. Οι μικρές του διαστάσεις κάνουν τη διαδρομή μέσα στην πόλη… παιχνιδάκι, ενώ οι θέσεις παρκαρίσματος είναι ξαφνικά… περισσότερες. Νιώθεις στιβαρό το αμάξωμα και το χαμηλό βάρος βοηθάει στις σβέλτες μετακινήσεις εντός πόλης. Απολαμβάνεις την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, ενώ τα κρατήματά του θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ακόμα και όταν η βελόνα ξεπεράσει τα 90 km/h, συνεχίζει να αποπνέει σιγουριά στον οδηγό, με το πάτημα και τη σταθερότητα που επιδεικνύει στο δρόμο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Παρά τους τρεις κυλίνδρους, ο θόρυβος και ο κραδασμός του κινητήρα δεν ενοχλεί τους επιβάτες, με τις εξορμήσεις εκτός του αστικού φόντου να είναι πιο ευχάριστες. Τα φρένα είναι κάτι παραπάνω από αποδοτικά, ενώ το City Safe Drive ενισχύει την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Η λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης χρησιμοποιεί τον αισθητήρα CV (Closing Velocity) για να ελέγχει την κυκλοφορία μπροστά από το αυτοκίνητο σε απόσταση 10 μέτρων και σε ταχύτητα έως 30 km/h. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει εγκαίρως σε ένα αντικείμενο, το σύστημα μπορεί να αποτρέψει τη σύγκρουση.

Τελικά, με το Citigo είναι ένα αυτοκίνητο ευέλικτο, άνετο και οικονομικό για την πόλη, αλλά έχει επίσης καλό κρατήματα και χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας. Δύο σε ένα λοιπόν, στην τιμή κάτω από 9.000 ευρώ. Αν αυτό δεν είναι simply clever, τότε τι είναι; Σε αυτά προσθέστε και το πρόγραμμα Clever Plan που τρέχει αυτή την περίοδο και προσφέρει ευέλικτη χρηματοδότηση και επιπλέον τέσσερα χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, ασφάλισης, service και οδικής βοήθειας και έχετε μια ακόμα πιο θετική εικόνα.

συμπέρασμα

Η ανανέωση του Citigo έδωσε μια φρέσκια πνοή στο μικρό μοντέλο της Skoda, αλλά στην ουσία κράτησε την ίδια φιλοσοφία, με την πρακτικότητα και την οικονομία να είναι από τα ισχυρά του ατού. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, η καμπίνα είναι πολύ άνετη και μάλιστα μια 4μελή οικογένεια μπορεί να χαρεί την κυριακάτική της βόλτα. Η Skoda δείχνει πόσο ικανό και «έξυπνο» μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο 3,6 μέτρων. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ & ΒΙΝΤΕΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

  • GOCAR TEST - Skoda Citigo 1.0 60PS
    CATEGORYGOCAR TEST - Skoda Citigo 1.0 60PS
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID