ΔΟΚΙΜΗ: Opel Crossland X 1.6 ECOTEC diesel

Στόχος η αστική καθημερινότητα με άρωμα lifestyle και απώτερος στόχος η εκδρομική αναζήτηση προς την ύπαιθρο. Το Crossland X απλά θέλει να σε ταξιδεύει!

  • -
  • -
Ισχύς99 PS
Ροπή254 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,6 lt/100km
Εκπομπές CO293 gr/km
με μια ματιά

H νέα προσπάθεια της Opel στα crossover με το αυτοκίνητο που θα την εκπροσωπεί στην βάση της γκάμας Χ. Το προσιτό Crossland X φέρνει εκδρομική διάθεση, τεχνολογίες και MPV χαρακτηριστικά.


Μην παρεξηγηθούμε όμως! Το Crossland X είναι το νεότερο μέλος της οικογένειας Χ που τοποθετείται στην κλάση B των crossover και έρχεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο. Όποιος λοιπόν φαντάζεται τους τέσσερις τροχούς του να ανακατεύουν χώματα και λασπουριές, μάλλον πρέπει να μεταπηδήσει προς την τετρακίνητη έκδοση του Mokka X. Διαφορετικά ας συνεχίσει την ανάγνωση.

Εκδρομικά Χνάρια

Η Opel χτίζει σιγά - σιγά την crossover γκάμα της και το Crossland X βάζει θεμέλια για ένα δυναμικό αγοραστικό ενδιαφέρον. Ο λόγος προφανής και έχει να κάνει αρχικά με την προσιτή τιμή. Κατά δεύτερον και σημαντικότερο, το μπουκέτο χωροταξικών λύσεων, το γενναιόδωρο πακέτο εξοπλισμού και η προσοχή στις τεχνολογίες της εποχής που η Opel έχει αρκετές στο πληθωρικό καλάθι της, είναι σημαντικά στοιχεία για να κερδίσουν τον αγοραστή του… «ένα για όλα». Και αυτό γιατί η κλάση crossover πουλάει όνειρα πιο εφικτά και είναι ρεαλιστικότερα από τα SUV, που, και πιο ακριβά πέφτουν στην τσέπη, ενώ παράλληλα δεν χρειάζονται όλοι την τετρακίνηση και τις μπαμπάτσικες διαστάσεις τους. Αντιθέτως αυτό που χρειάζονται είναι έξυπνοι χώροι σε κόμπακτ μέγεθος, γιατί μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους το περνούν στην πόλη. Λίγο ανάστημα συνολικά για να νιώθεις ότι κάθεσαι ψηλά, αλλά και το απαιτούμενο ύψος ανάμεσα σε δάπεδο και δρόμο για να μην μασάει όταν βλέπει χωματόδρομο.

Εμφάνιση που ταιριάζει σε κάθε τοπίο (αστικό ή ύπαιθρο) και φυσικά σύγχρονα gadget για να συμβαδίζει στην εποχή. Για το φρέσκο κουλούρι στην crossover γκάμα της Opel, όλα αυτά είναι δεδομένα και από τη στιγμή που θα αφήσει τη γραμμή παραγωγής στην Σαραγόσα της Ισπανίας οδεύοντας για τις εκθέσεις του Γερμανού κατασκευαστή, γνωρίζει εκ των προτέρων ότι είναι εύστοχο. Με μήκος 4.210 mm, είναι 160 mm μικρότερο από ένα Astra και 100 mm ψηλότερο, ενώ το εκδρομικό στιλ τονίζεται περισσότερο σε εικόνα, δηλαδή ποδιές σε απόχρωση αλουμινίου και άβαφα προστατευτικά που τριγυρίζουν το αμάξωμα και λιγότερο σε ουσία.  Παρόλα αυτά το πάτωμα έχει λίγο παραπάνω αέρα από το έδαφος σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο για να κάνει την αναζήτηση λιγότερο αγχωτική. Το Crossland X χτίζεται πάνω στην πλατφόρμα της PSA που συναντάμε και στο 2008, μόνο που εδώ η Opel έδωσε ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στις πολυμορφικές δυνατότητες του εσωτερικού.

Σχεδιαστικά παντρεύει την εκδρομική διάθεση με MPV στοιχεία, κάτι που προκύπτει από το σεμνά περιπετειώδες look και το υψηλό ανάστημα του αμαξώματος. Ο μοντέρνος δυναμισμός από την «πένα» των σχεδιαστών προκύπτει από τα νεύρα σε καπό και πόρτες, τις δυο χρωμιωμένες λεπίδες που τρέχουν από το σήμα του κατασκευαστή μέσα στη μάσκα έως τα φώτα (με LED ημέρας και προβολείς Full LED), από τις διχρωμίες, αλλά και από την αιωρούμενη οροφή που εμπνέεται από το Adam. Φυσικά η έμπνευση δεν σταματά στο εξωτερικό αλλά συνεχίζεται και στα ενδότερα, όπου διαπιστώνεις ότι βρίσκεσαι σε ένα ευχάριστα φωτεινό και καλοφτιαγμένο σαλόνι με ένα κομψό και μοντέρνο ταμπλό να «τρέχει» πίσω από το τιμόνι. Ο πίνακας οργάνων προσφέρει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες και η οθόνη στην κονσόλα συμπληρώνει το ενημερωτικό σκέλος και την ψυχαγωγία. Οι επιβάτες κάθονται ψηλά με όφελος μια εποπτική ορατότητα ενώ η προαιρετική πανοραμική κρυστάλλινη οροφή, αν την προτιμήσετε απογειώνει τη διάθεση και την αίσθηση ευρυχωρίας. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν για όλους μέσα στην καμπίνα του, δείγμα της προσεγμένης μελέτης και εργονομίας.

Επιπλέον, το νέο μοντέλο συνοδεύεται από εξαιρετικές καινοτομίες που κάνουν την καθημερινή οδήγηση ασφαλέστερη, πιο άνετη και ευκολότερη. Το τεχνολογικό πακέτο περιλαμβάνει κάθε σύγχρονο σύστημα που συμβάλει στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια, αλλά και αντίστοιχες υπηρεσίες ψυχαγωγίας. Μερικά παραδείγματα είναι τα συστήματα για αναγνώριση: επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, κόπωσης οδηγού, παρέκκλισης λωρίδας, οδικής σήμανσης και πλαϊνού τυφλού σημείου. Το head up display και η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών μαζί με σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, είναι μέσα στο ρεπερτόριο εξοπλισμού, όπως και το συμβατό με Apple και Android IntelliLink infotainment που προσφέρεται με έγχρωμη οθόνη αφής 8’’.

Στα επιπλέον πλεονεκτήματα η ασύρματη επαγωγική φόρτιση σε συμβατά smartphones αλλά και η συνδεσιμότητα Opel OnStar με Wi-Fi Hotspot και χρήσιμες υπηρεσίες ενημέρωσης και βοήθειας. Πέρα από τις σύγχρονες παροχές όμως, που δεν σταματάνε μόνο στα προαναφερθέντα, το Crossland X θα εκτιμηθεί για την ευρυχωρία της καμπίνας που προσφέρει από τη μια το μεταξόνιο των 2.604 mm και από την άλλη τα ατομικά πίσω καθίσματα που σύρονται εμπρός πίσω έως 150 mm. Ακόμα και λεβεντόπαιδα με ανάστημα δεν θα διαμαρτυρηθούν αν κάτσουν πίσω, ιδίως αν μεταφέρουν το έδρανο στην πίσω θέση. Ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων ο χώρος αποσκευών παίζει μέσα σε δευτερόλεπτα από 410 έως 520 λίτρα, ενώ με πλήρη αναδίπλωση φτάνει τα 1.255 lt, με τον επίπεδο χώρο φόρτωσης να δίνει νόημα στις… βαριές μεταφορές.

ΑπόΧρωση εξερεύνησης

Δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε θαμπώσει με το σεξαπίλ του, ούτε συναρπάζει στο πεδίο δράσης της συναρπαστικής συμπεριφοράς που περιλαμβάνει και επιδόσεις. Αν ψάχνεις κάτι τέτοιο η Opel έχει να σου προτείνει λύσεις, αν όμως αναζητάς ελβετικό σουγιά με ρόδες, το Crossland X σου κλείνει το μάτι. Σε εκδρομικό ρυθμό και με την εποπτεία από ψηλά που προφέρει η θέση οδήγησης, το νέο crossover της Opel προσαρμόζεται ανάλογα με τη διαδρομή, τόσο για να σε μεταφέρει σβέλτα και με ασφάλεια όσο και για να ικανοποιήσει τους επιβάτες με την άνεση, την προσεγμένη ηχομόνωση και την κύλιση που προσφέρει. Με τον βασικό ECOTEC 1.6 turbodiesel στους 99 ίππους και με την ροπή των 254 Nm μεταφέρει αξιοπρεπέστατα τα σχεδόν 1.320 κιλά και δείχνει ότι δεν θα τα βρει μπαστούνια με πλήρη φόρτο. Αν ψάχνεις επιδόσεις, τα 180 km/h τελικής ταχύτητας επιβεβαιώνονται και είναι ταχύτητα που διατηρεί μάλιστα στον αυτοκινητόδρομο χωρίς να διαταράσσει την ηρεμία στην καμπίνα. Αν όμως ψάχνεις ζωηρότερες επιταχύνσεις πρέπει να στραφείς στην ισχυρότερη αντίστοιχη έκδοση ή στους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες των 1,2 lt. Tα 12’’ για τα 0-100 km/h βέβαια μικρή σημασία έχουν από τη στιγμή που οι ρεπρίζ - εφόσον η βελόνα στο στροφόμετρο πλησιάζει προς τις 2.000 σ.α.λ - είναι δημιουργικές. Άλλωστε το 5άρι κιβώτιο με τις μεγάλες διαδρομές και την αραιή κλιμάκωση δεν δείχνει να συμπαθεί τις αστραπιαίες αλλαγές με σπορ λογική.

γλυκά
  • Μοντέρνα αισθητική
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Χώροι
  • Πολυμορφικές δυνατότητες
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Νωθρή συμπεριφορά
  • Επιδόσεις

Αναμενόμενα απούσα η κοφτερή συμπεριφορά, όπως και η άμεση απόκριση από χειριστήρια, αλλά δεν ενοχλεί γιατί τα αντικαθιστά με μια φιλική αποτελεσματικότητα που είναι άλλωστε και το ζητούμενο. Αν επιτεθείς στις στροφές θα βιώσεις μικρές κλίσεις από το αμάξωμα και πλεύσεις από τις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησης που, ναι μεν δεν επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα της ασφαλούς συμπεριφοράς, αλλά σου χτυπάνε το καμπανάκι να χαμηλώσεις τα φτερά σου. Άλλωστε σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρονικά ήδη θα έχουν αναλάβει το έργο τους, ενώ αν ακολουθήσεις ομαλή οδήγηση με ροή και χωρίς τσαμπουκαλεμένες εντολές, θα διαπιστώσεις ότι το σύνολο έχει δυνατότητες να κινηθεί σβέλτα. Η κατανάλωση παραμένει στη λογική των 6 με 7 lt/100km, χωρίς να έχεις στο μυαλό σου στην οικονομία, ενώ στην ενεργητική ασφάλεια συμβάλει και η απόδοση των φρένων που δεν έδειξαν να προβληματίζονται στην ποικιλία των συνθηκών που το οδηγήσαμε. Οι χωματόδρομοι είναι μέσα στο πεδίο δράσης του Crossland X, αλλά μέχρι εκεί, γιατί το μοναδικό του προνόμιο είναι η απόσταση από το έδαφος που του δίνει το ύφος της κατηγορίας που ανήκει. Εδώ τουλάχιστον του συγχωρείς τις πλεύσεις που προαναφέρθηκαν και διαπιστώνεις την αγχολυτική ενδοτικότητα της ανάρτησης που θα μαζέψει το ανάγλυφο της διαδρομής με αποτελεσματικό τρόπο. Ταξιδιάρικο στον ανοιχτό δρόμο, εύστοχο στον επαρχιακό και φιλότιμο όταν τελειώσει η άσφαλτος, το Crossland Χ απλοποιεί τις καταστάσεις και δείχνει ελκυστικό όσο το ζεις.

συμπέρασμα

Μέχρι στιγμής το Mokka X, σήκωνε στις πλάτες του όλο το εκδρομικό ύφος της Opel πάνω στην SUV/Crossover ανερχόμενη κλάση. Για το 2017 η crossover δημιουργικότητα της Opel είναι σε έξαρση. Το Grandland Χ με ονομασία που δηλώνει μεγαλοπρέπεια, θα εμφανιστεί ως τρίτο της παρέας μέσα στη σεζόν, ενώ σφήνα αναμεσά τους έχει μπει ήδη το μικρότερο και εμφανώς πιο προσιτό, που ίσως αποδειχθεί λίρα εκατό με βάση τη ζήτηση και τις αγοραστικές ανάγκες της εποχής. Πρακτικά αυτό θα το δείξει η ιστορία, όμως το Crossland X έχει όλα όσα ζητάει ο υποψήφιος που θέλει ένα αυτοκίνητο για να κάνει τα πάντα. Ευρυχωρία και MPV λύσεις, ένα τσικ από lifestyle, τεχνολογίες και gadgets, εκδρομικές προθέσεις και φυσικά οικονομία στην χρήση και στην απόκτηση. Το νεότερο μέλος της οικογένειας X, είναι ένας ρεαλιστής της καθημερινότητας που ζητάει απλά δρόμους να κυλάει τους τροχούς του, ασχέτως αν είναι ασφαλτοστρωμένοι!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Opel Crossland X 1.6 diesel

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...