ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line

Με τη σφραγίδα της Ford Performance το 1.000άρη Focus μεταμορφώνεται αισθητικά σε ST και αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο δρόμο

  • - views
  • - comments
Ισχύς125 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2108 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ST-Line είναι η πιο σπορ έκδοση του «μικρού» Focus με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα, η οποία ωστόσο είναι διαθέσιμη και με άλλα σύνολα. Τη διαφορά εδώ κάνει η Ford Performance, η οποία φρόντισε να ντύσει με όλα τα καλούδια της τη συγκεκριμένη έκδοση και να της δώσει ένα ακόμα πιο σπορ τόνο στο δρόμο, βάζοντας το χεράκι της και στην ανάρτηση.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ford παρουσιάζει μια έκδοση ST-Line για το Focus. Περισσότερο από μια δεκαετία κοσμούν τους δρόμους και κάνουν τα κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμά τους ακόμα και τώρα. Φουσκωμένα αισθητικά, με στοιχεία από τις καλές γρήγορες εκδόσεις, αλλά με κινητήρες πιο καθημερινούς, πιο προσιτούς. Το έργο για τη δημιουργία τους έχει αναλάβει το τμήμα Ford Performance γεγονός που εγγυάται το αποτέλεσμα.

Στην περίπτωσή μας το Focus φοράει όλα τα καλούδια του τμήματος από την κορυφή ως τα νύχια ή καλύτερα από την εμφάνιση ως την ανάρτηση. Αεροδυναμικά βοηθήματα, νέα μάσκα, ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και τροχοί αλουμινίου 17 ιντσών σε ανθρακί απόχρωση, τονώνουν την εμφάνιση του μοντέλου και κάνουν τη διαφορά χωρίς να προκαλούν. Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι λιγότερο εντυπωσιακά, αφού οι αλλαγές περιορισμένες και αφορούν λεπτομέρειες όπως οι ραφές και το φωτιζόμενο logo στο κατώφλι της πόρτας.

Σε επίπεδο εξοπλισμού είναι πιο… φορτωμένο, με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active City Stop, αυτόματους προβολείς και φωτισμός follow me home, αισθητήρες βροχής, σύστημα πλοήγησης με τη μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, οθόνη πληροφοριών στον πίνακα οργάνων μεγέθους 4,2 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω με αυτόματη λειτουργία.



Στα σπουδαιότερα και κάτω από το καπό όπου φωλιάζει ο μικρός 3κύλιδρος 1.000άρης κινητήρας ο οποίος πλέον δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για τους γνώστες, αφού έχει αρκετές περγαμηνές, τόσο σε βραβεία, αλλά και με τα διαπιστευτήρια που έχει καταθέσει σε διάφορους συνδυασμούς με μικρά και μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει ανάλογα με την έκδοση από 100 έως 140 ίππους. Στη δική μας περίπτωση του Focus ST-Line η ισχύς ανέρχεται στους 125 ίππους και είναι ικανή να χαρίσει επιδόσεις που αναδεικνύουν το νέο πιο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Τιμόνι
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Σύστημα πολυμέσων
ξινά
  • Χώροι

Βλέπετε αυτό το Focus με τα διακριτικά ST-Line δεν στέκεται μόνο στην εμφάνιση, αφού οι μηχανικοί της Ford φρόντισαν και την ανάρτηση. Το αμάξωμα κατέβηκε πιο χαμηλά, έσφιξε και έγινε πιο άμεσο στις αντιδράσεις του. Δεν είναι κάτι που νιώθεις με το καλημέρα, αφού η εταιρεία φαίνεται να μην ήταν διαθέσιμη να θυσιάσει μέρος από την ποιότητα κύλισης και την άνεση που χαρακτηρίζει το μοντέλο και το βάζει ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας. Αντιδρά σχεδόν το ίδιο φιλικά με τη βασική έκδοση, διατηρώντας ψηλά επίπεδα άνεσης, ισιώνοντας τις όποιες κακοτεχνίες βρεθούν στο διάβα του.

Από την άλλη, σε δρόμους με στροφές δείχνει στο στοιχείο. Γίνεται πιο… μικρό και ακούει πιστά τις εντολές του οδηγού χωρίς να δυσανασχετεί υπό πίεση. Το τιμόνι είναι γρήγορο και μεταφέρει μεστές πληροφορίες στα χέρια του οδηγού, ενώ η εν γένει συμπεριφορά του είναι ουδέτερη. Το καλοδουλεμένο πλαίσιο σε κάνει να μοιάζεις καλύτερος οδηγός στις στροφές, ενώ στις ευθείες των μεγάλων ταξιδιών γίνεται όσο ξεκούραστο θα ήθελες για να το απολαύσεις χωρίς να κοπιάσεις.

Το καλό σε αίσθηση και ακρίβεια 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων απλώνει σωστά τη δύναμη, με την έκτη σχέση να… ηρεμεί τον κινητήρα και να κατεβάζει τις στροφές για περισσότερη οικονομία. Τα 8 lt/100 km κατανάλωσης σε καθημερινή χρήση και μικτές συνθήκες, στο ταξίδι πέφτουν εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km ενώ με προσοχή και περισσότερη υπομονή στο γκάζι μπορείς να κατεβάσεις ακόμα περισσότερο την τιμή αυτή. Ήσυχο σε μεγάλες αποστάσεις, με καλή ηχομόνωση και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αυτό το μικρομεσαίο αυτοκίνητο με τον 1.000άρη κινητήρα αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος στο δρόμο, αρκεί να μην έχεις ιδιαίτερα μεγάλες μεταφορικές ανάγκες. Εξάλλου σε αυτή τη ζωή δεν μπορείς να τα έχεις όλα, αρκεί αυτά που μπορείς να αποκτήσεις όμως να είναι ικανά να σου προσφέρουν απόλαυση.

συμπέρασμα

Ότι στερείται σε χώρους το Focus στο επιστρέφει σε οδηγική απόλαυση και σε αυτή την έκδοση ST-Line με το παραπάνω. Με τις αλλαγές που έκανε η Ford Performance τόνωσε την εικόνα του μικρομεσαίου της μοντέλου και παράλληλα έδωσε ακόμα περισσότερο νεύρο στην οδική συμπεριφορά, κάνοντας το Focus ST-Line να αφήσει σε αυτόν τον τομέα τον ανταγωνισμό ακόμα πιο πίσω.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID