ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde

Το τετράφυλλο τριφύλλι κάνει την ανανεωμένη MiTo να σφύζει από σπορ διάθεση και γοητεία!

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η γρήγορη MiTo, με σήμα κατατεθέν το ιστορικό τετράφυλλο τριφύλλι! Το ελκυστικά γοητευτικό premium sport supermini της Alfa Romeo, «ντύνεται» πολεμιστής γιατί το αξίζει!

Η MiTo έχει το πακέτο για να αιχμαλωτίσει ούτως ή άλλως από τις απλές της εκδόσεις. Τα σχεδιαστικά στοιχεία από την 8C Competizione και το υπέρμετρο κέφι και εξωστρέφεια στον χαρακτήρα και στην εικόνα της, δύσκολα θα την κάνουν αόρατη στα μάτια περαστικών και παρατηρητών. Σε αυτό το ματ γκρι μάλιστα που είναι βαμμένο το αυτοκίνητο δοκιμής προσελκύει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον και όταν μάλιστα εστιάσεις στην λεπτομέρεια θα διαπιστώσεις ότι στα φτερά δυσκολεύεται να κρυφτεί το σύμβολο που έχει συνδεθεί με τα κορυφαία αυτοκίνητα επιδόσεων της Alfa Romeo.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψότητα
  • Σπορ φινέτσα-ταμπεραμέντο
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Χώροι
  • Κατανάλωση

 

Τετράφυλλο τριφύλι

Ή κατά τους γείτονες και κατασκευαστές, Quadrifoglio Verde! Το σύμβολο καλοτυχίας είναι και το σπορ σύμβολο που ονειρεύεται κάθε Alfa Romeo αλλά και κάθε φίλος της φίρμας που αναζητά αυτοκίνητο επιδόσεων. Εκτός από τα σήματα στα φτερά, η MiTo QV ξεχωρίζει από τα ταπεινά αδέρφια της χάρη στις 18άρες ανθρακί ζάντες, ελαφρού φυσικά κράματος, στο διακριτικό σπόϊλερ πίσω και σε μικροαλλαγές στα σπλάχνα των φώτων και στους προφυλακτήρες που τονίζουν την σπορ αποστολή του μοντέλου. Όπως και να έχει πάντως, το bonus δυναμισμού που δέχεται η QV δεν αλλοιώνει τις ρετρό λεπτομέρειες σε απόδοση σύγχρονης αισθητικής. Το αποτέλεσμα παραμένει  ένα κομψοτέχνημα σε ένα κομμάτι μετάλλου περίπου τεσσάρων μέτρων μήκους που ικανοποιεί τα ευαίσθητα εγκεφαλικά κύτταρα που σχετίζονται με την όραση και -γιατί όχι- την αφή.
Η έμπνευση και ο σεβασμός στην ιστορία της ιταλικής κουλτούρας και αυτοκινητιστικής παράδοσης, αντικατοπτρίζεται στην MiTo όπου ακόμα και αν πατάει στα μηχανολογικά παπούτσια του Grande Punto καταφέρνει να διαχωρίσει καθολικά την θέση της ως κάτι ανώτερο στην γειτονιά των supermini. Το εντυπωσιακό της εξωτερικής της εικόνας συνεχίζεται και στα ενδότερα όπου εκτός του ότι είναι μακράν σε σχέση με ανταγωνιστικές προτάσεις σε επίπεδο σχεδιασμού, τώρα η ανανέωση σε εμφάνιση και υλικά είναι εμφανής. Ο εξοπλισμός επίσης είναι ο πλουσιότερος σε βασική έκδοση από κάθε αντίστοιχη γρήγορη πρόταση της κλάσης, ενώ τώρα, ενημέρωση, σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγηση αναλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων UConnect, όπου μέσω της έγχρωμης οθόνης 5’’ θα λάβεις πληροφορίες σχετικά με το ηχοσύστημα, το Bluetooth και κάθε σύγχρονης διαδραστικότητας με smartphones. Η sport αύρα στο σαλόνι είναι μεν δεδομένη, όμως δεν υπερβάλει με ακρότητες. Το μάτι θα σταθεί στο τύπου ανθρακόνημα ντύσιμο σε επενδύσεις σε πόρτες και ταμπλό, τη διακριτική χρήση του δέρματος σε τιμόνι και επιλογέα, τις τονισμένες ραφές και τα κομψά καθίσματα. Φεστιβάλ κομψότητας και αισθητικής έτσι όπως παραδοσιακά οι Ιταλοί μας έχουν συνηθίσει, ενώ στο χωροταξικό κομμάτι οι εμπρός θα γκρινιάξουν μόνο για τις περιορισμένες θήκες για τα προσωπικά μικροαντικείμενα της καθημερινότητας και οι πίσω θα ζηλέψουν από την πρώτη στιγμή τη θέση των μπροστινών καθισμάτων. Η προτεραιότητα άλλωστε εδώ, δεν είναι οι εντυπωσιακοί χώροι για ταξιδιωτικές περιπλανήσεις, ούτε δίνονται υποσχέσεις ευρυχωρίας και στον χώρο αποσκευών με το ψηλό κατώφλι. Ας μην τα θέλουμε και όλα δικά μας…      

 

Γεύση και εικόνα

Ξυπνώντας τους 170 ίππους του Multiair των 1,4 λίτρων αντιλαμβάνεσαι ότι η QV έχει ζωηρή καρδιά κάτω από το ανάγλυφο καπό της, κάτι που εκτός από τα χαρακτηριστικά και προδιαγραφές του κινητήρα δηλώνει και ο ήχος. Όχι υπερβολικός, ούτε ιδιαίτερα ξεχωριστός, αλλά ζωηρός όπως αρμόζει σε μια σύγχρονη σπορ Alfa Romeo. Η υπερτροφοδότηση, ο άμεσος ψεκασμός, η ηλεκτρουδραυλική μεταβλητή ενεργοποίηση των βαλβίδων εισαγωγής και η κατάργηση της κλασικής πεταλούδας είναι μερικά θεωρητικά στοιχεία που αφορούν τον κινητήρα. Όμως οι 170 ίπποι και τα 250 Nm ροπής είναι αυτά που θα σε κρατήσουν ζεστό για να απολαύσεις οδήγηση σε γρήγορο, έως πολύ γρήγορο τέμπο. Η MiTo με το τετράφυλλο τριφύλλι στα φτερά της, επιταχύνει εύκολα έως τα 100 km/h σε 7,3’’ ενώ δεν αργείς να δεις την τελική της (219 km/h), αρκεί να το ευνοούν οι συνθήκες του δρόμου και να μείνεις με το πόδι στην μοκέτα. Αποκλειστικά διαθέσιμη πλέον με το διπλοσύμπλεκτο 6άρι κιβώτιο TCT, η διαδικασία επιτάχυνσης απλοποιείται και εσύ απλά έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε δυο λειτουργίες. Την απλή και ξεκούραστη Drive και την παραδοσιακή που αναλαμβάνεις εσύ το παιχνίδι, είτε σειριακά από τον λεβιέ είτε μέσω των paddles που κρύβονται πίσω από το τιμόνι. Στην επιθετική θέση D του DNA το κιβώτιο δείχνει καλή συμπεριφορά ταχύτητας και αντίληψης αλλαγών σε κάθε κλικ του χεριού σου, όμως η βελτίωση του λογισμικού δεν αρκεί για να του βγάλεις το καπέλο. Στις θέσεις N και Α μάλιστα η αργή συμπεριφορά του γίνεται αισθητή ιδίως στην φάση της προσπέρασης, όπου με το που βγεις απέναντι το μόνο που κάνει είναι εντύπωση, με γκαζιές που προηγούνται του κατεβάσματος όταν και όποτε το χρειάζεσαι. Αν πας με τα νερά του και προσαρμόσεις το στιλ οδήγησης στα χούγια του θα διαπιστώσεις ότι η MiTo QV μπορεί να σε καταπλήξει με την ταχύτητά της στον χώρο όπου προορίζεται. Όταν τελειώνουν οι ευθείες και πρωταγωνιστούν οι στροφές, το κομψό κορμί της Ιταλίδας του βορρά ελίσσεται με μαεστρία και δραστήρια διάθεση φορτώνοντας με πληροφορίες τα αισθητήρια του οδηγού για τον τρόπο που διαδραματίζονται τα τεκταινόμενα. Tα κομψά αν και κάπως ελλιπή σε στήριξη bucket προσφέρουν σωστή θέση οδήγησης. Το τιμόνι προσφέρει αληθινές πληροφορίες για την θέση των τροχών, η ανάρτηση αν και χτυπάει ακολουθεί τον δρόμο και σπάνια θα σε πουλήσει και τα βελτιωμένα φρένα σε απασχολούν ελάχιστα στο γρήγορο έργο σου, δείγμα της ποιοτικής συμπεριφοράς τους στην βαριά και συνεχόμενη χρήση.
Με το DNA στο D η MiTo συνολικά (κινητήρας, κιβώτιο, τιμόνι) ακούει ταχύτερα και ο βαθμός επεμβατικότητας του VDC χαλαρώνει όσο χρειάζεσαι για να απολαύσεις οδήγηση χωρίς να ξενερώσεις. Τα πλασαρίσματα της ουράς είναι στο πρόγραμμα και βοηθούν την οδήγηση με γωνίες, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα απολαύσεις οδηγικό όργιο αγωνιστικού τύπου. Το ηλεκτρονικό διαφορικό eQ2 διαπράτει έργο χωρίς να αφήνει τα μούτρα να ταξιδεύουν προς την εξωτερική και η QV συνολικά προσφέρει γευστικές μπουκιές απολαυστικής συμπεριφοράς. Όταν το παρακάνεις βέβαια, μαστιγώνεις και την κατανάλωση κοντά στα 15 lt/100 km, ενώ στα πιο ήπια προγράμματα του DNA και με σύνεση και κομψή συμπεριφορά στο δεξί σου πόδι θα καταφέρεις να πέσεις μέχρι και τα 8 lt/100 km, κάτι που όμως δύσκολα θα έχει διάρκεια στις διακυμάνσεις του ανάγλυφου της διαδρομής. Στο κάτω κάτω η κατανάλωση της MiTo QV δεν διαφέρει της κεντρικής ιδέας του ανταγωνισμού του, ενώ συνολικά προσφέρει ένα αξιόλογο πακέτο για τον συνειδητοποιημένο της σπορ φιλοσοφίας.

ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Η σπορ αποθέωση της MiTo φοράει τα ρούχα Quadrifoglio Verde και προσφέρει σε εύγεστες δόσεις κομψότητα, σπορ συμπεριφορά, επιδόσεις και ευκολία χρήσης χάρις το αυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη TCT. Το τελευταίο είναι αποκλειστικότητα οπότε η κλασική χειροκίνητη διάταξη δεν προσφέρεται. Φυσικά ο εξοπλισμός, η ηλεκτρονική προίκα και η φινέτσα του εσωτερικού κόσμου ακολουθεί την εντυπωσιακή εξωτερική εικόνα, οι χώροι δεν είναι στις προτεραιότητες της χωρίς όμως να ενοχλούν και αν κάτι αποτελεί προτεραιότητα είναι η αίσθηση και η σπορ αποτελεσματικότητα που προσφέρει. Μπορεί να μην εκπροσωπεί το απόλυτο στον κόσμο των μικρών GTi, αλλά ταμπέλες τύπου γοητευτικό, απολαυστικό, δυναμικό και αριστοκρατικό της ταιριάζουν απόλυτα. Είναι και αυτό το ματ Magnesio Grey, χρώμα που την απογειώνει στα μάτια σου…

VIDEOS

GOCAR TEST_Alfa Romeo Mito QV

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...