ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Mitsubishi Eclipse Cross

Γνωστή για τα off road μοντέλα της, η ιαπωνική μάρκα κάνει το επόμενο βήμα στους τομείς της σχεδίασης και της τεχνολογίας

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

με μια ματιά
Το Eclipse Cross τοποθετείται ανάμεσα στο μικρότερο ASX και το μεγαλύτερο Outlander στη γκάμα της Mitsubishi και έχει ως δυνατό χαρτί το νέο 1.5 turbo βενζίνης. Στην Ελλάδα θα αφιχθεί το Φεβρουάριο, σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση

Λίγους μήνες μετά την είσοδό της ως ισότιμο μέλος της Renault-Nissan Alliance, η Mitsubishi λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά το Eclipse Cross. Η σύλληψη της ιδέας και η εκτέλεσή της δεν έχει να κάνει με τη στρατηγική συνεργασία με το γαλλοϊαπωνικό όμιλο, καθώς το project ξεκίνησε πριν από περίπου 4 χρόνια. Η Mitsubishi έκρινε ότι ανάμεσα στο ASX και το μεγαλύτερο Outlander υπάρχει ένα κενό στη γκάμα της, το οποίο καλύπτει το μήκους 4,4 μέτρων Eclipse Cross. Ένα κενό όχι τόσο λόγω διαστάσεων, αλλά στιλ, απτής ποιότητας και τεχνολογίας.

Κατά την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση στη Χιρόνα της Καταλονίας, τα στελέχη της Mitsubishi χαρακτήρισαν «turning point» το λανσάρισμα του νέου τους SUV, ως δηλαδή το σημείο καμπής για να αλλάξει η εταιρική εικόνα της μάρκας. «Παραδεχόμαστε ότι αρκετά από τα μοντέλα μας έως σήμερα ήταν βαρετά σχεδιαστικά», δήλωσε χωρίς να κάνει δεύτερη σκέψη ο Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων της Mitsubishi Ευρώπης, Daniel Georges Nacass.

Σχεδιαστικά λοιπόν το Eclipse Cross αντιπροσωπεύει το «νέο» στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ η εικόνα του εσωτερικού και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας θα αναλάβουν να γοητεύσουν ένα πιο νεανικό κοινό. Αισθητικά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου θυμίζει εν μέρει το Outlander, με τη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και τις λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα από χρώμιο να σχηματίζουν ένα μεγάλο «Χ». Στο πλάι το βλέμμα πέφτει πάνω στην έντονη ακμή που διατρέχει το αμάξωμα και συνδέεται με τα πίσω φώτα LED, στην τύπου coupe οροφή και στη βάση των παραθύρων που κινείται προς τα πάνω. Τα πλαστικά προστατευτικά – περιμετρικά του αμαξώματος – τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του ιαπωνικού μοντέλου. Στην ουρά, η μπάρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα χωρίζει στα δύο το πίσω τζάμι, προσθέτοντας στιλιστικούς… πόντους και αφαιρώντας μέρος της ορατότητας. 

Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Οι σχεδιαστές της Mitsubishi προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τις εσωτερικές διαστάσεις του Eclipse Cross, ώστε να… παραδώσουν ένα ευρύχωρο SUV στην μικρομεσαία κατηγορία. Οδηγός και συνοδηγός φιλοξενούνται σε άνετα και σπορ καθίσματα, τοποθετημένα ψηλά για βελτιωμένη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Πίσω θα βολευτούν δύο ενήλικες, με τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους να είναι οριακός για επιβάτες ύψους 1,80. Πάντως το τούνελ της μετάδοσης είναι χαμηλό και δεν θα δυσκολέψει τον μεσαίο επιβάτη. Το Eclipse Cross κερδίζει πόντους στον τομέα της πρακτικότητας χάρη στην παρουσία συρόμενων (κατά 20 cm) και διαιρούμενων (40/60) πίσω καθισμάτων. Έτσι, ανάλογα με τη θέση τους μεταβάλλεται και ο χώρος αποσκευών, από 341 έως 448 λίτρα. 


Φρέσκο, ποιοτικό και στο πνεύμα της εποχής είναι το σαλόνι του Eclipse Cross. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τα σκληρά στα υπόλοιπα σημεία έχουν καλή συναρμογή, η οθόνη αφής 7 ιντσών (υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto) δεσπόζει στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, ενώ στα τεχνολογικά highlight θα πρέπει να προσθέσουμε το touchpad δίπλα στον επιλογέα του κιβωτίου και το head up display. Όμορφο είναι το πολυλειτουργικό τιμόνι, όμως εντοπίσαμε ένα – δύο «εργονομικά φάουλ», όπως η θέση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα κουμπιά για τον έλεγχο του υπολογιστή ταξιδίου που δεν βρίσκονται πάνω στο τιμόνι αλλά πίσω από αυτό.

Το «παρών» δίνει η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που χάρισαν στο Eclipse Cross την πολυπόθητη «πεντάστερη» αξιολόγηση στις δοκιμές του Euro NCAP.

Κινητήρες - Τετρακίνηση

… ή μάλλον κινητήρας, καθώς το ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά θα μονοπωλήσει ο τετρακύλινδρος 1.5 βενζίνης άμεσου ψεκασμού, ο οποίος με τη συνδρομή turbo αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 rpm και 250 Nm ροπής από τις 1.800 έως τις 4.500 rpm. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (μόνο στο προσθιοκίνητο μοντέλο) το οποίο δυστυχώς δεν ήταν διαθέσιμο στα αυτοκίνητα δοκιμής, και το συνεχώς εναλλασσόμενων σχέσεων CVT, το οποίο προσομοιάζει 8 σχέσεις και είναι διαθέσιμο και με paddles πίσω από το τιμόνι. Η Mitsubishi εξετάζει πόσο θα είναι βιώσιμη στο προσεχές μέλλον μία plug-in υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή του Eclipse Cross. Αν επιλεγεί η πρώτη λύση, λογικά θα φέρει τον 1.5 βενζίνης και μικρό ηλεκτρικό μοτέρ. Λόγω μεγάλου κυβισμού, δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα ο 2.2 diesel με 150 ίππους.
Προαιρετικά το Eclipse Cross εφοδιάζεται με την τελευταία έκδοση του ηλεκτρονικού συστήματος τετρακίνησης της Mitsubishi, το Super-All Wheel Control (S-AWC). Οι αισθητήρες διαβάζουν τα δεδομένα και στέλνουν στον πίσω άξονα το ποσοστό της ροπής που κρίνεται αναγκαίο, με βάση τις συνθήκες και την επιφάνεια του οδοστρώματος. 

Το σύστημα ελέγχεται μέσω διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα:
AUTO για κίνηση στην άσφαλτο και εξοικονόμηση καυσίμου (από 80/20 εμπρός/πίσω έως 55/45)
GRAVEL για κίνηση στο χώμα και τη λάσπη και πέρασμα από δύσκολα σημεία (από 80/20 έως 45/55)
SNOW για κίνηση στο χιόνι και τον πάγο (από 70/30 έως 40/60)

Στο δρόμο

Στην εξαιρετική ισπανική άσφαλτο, το Eclipse Cross διακρίθηκε για την ποιότητα κύλισής του και την λειτουργία της ανάρτησης (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω). Τα χαμηλού προφίλ (225/55) ελαστικά και οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής επέτρεπαν στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται αντιληπτές στο εσωτερικό, ενώ οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες δημιουργούν αεροδυναμικούς θορύβους στις υψηλές ταχύτητες.

Το τιμόνι παρέχει επαρκή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών και οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες για ένα όχημα με υψηλό κέντρο βάρους και απόσταση 18 cm από το έδαφος. Γίνεται άμεσα αντιληπτή η ραφιναρισμένη λειτουργία του κιβωτίου CVT, ώστε να περιορίζεται το φαινόμενο θορύβων από τις στροφές του κινητήρα (και άρα η υψηλή κατανάλωση). Σε μεικτές συνθήκες – αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο και αστικό περιβάλλον – καταγράψαμε μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km για την τετρακίνητη έκδοση και 7,5 lt/100 km για την προσθιοκίνητη. Η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί 10,3 sec για το Eclipse Cross 4x2 και 9,8 sec για το 4x4.

Το Eclipse Cross κατασκευάζεται επί ιαπωνικού εδάφους, στο εργοστάσιο της Ναγκόγια και τα πρώτα αυτοκίνητα θα φθάσουν στις ελληνικές εκθέσεις της Mitsubishi το Φεβρουάριο. Ένα μήνα νωρίτερα αναμένεται να ανακοινωθούν οι τιμές πώλησής του.

συμπέρασμα

Η σχεδίαση του Eclipse Cross μαγνητίζει τα βλέμματα, ενώ ο νέος βενζινοκινητήρας και ο πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας και συνδεσιμότητας του δίνουν προβάδισμα έναντι αρκετών ανταγωνιστών του. Η εμπορική του πορεία θα καθοριστεί βέβαια σε μεγάλο βαθμό από την τιμή του


  • Mitsubishi Eclipse Cross Walkaround
    CATEGORYMitsubishi Eclipse Cross Walkaround
  • Mitsubishi Eclipse Cross Technology
    CATEGORYMitsubishi Eclipse Cross Technology
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID