Ανάλυσέ το : Το GP της Σιγκαπούρης

  • -
  • -

Ένα συναρπαστικό GP πέρασε στην ιστορία. Ήταν πρακτικά το 3οπου έγινε στην Σιγκαπούρη και για άλλη μια φορά μας έδωσε πολύ τροφή για σκέψεις. Πάμε λοιπόν :

 

Χαλαρώνω στο Paddock πριν την δράση και αναρωτιέμαι

 

-         Ωραίο το νυχτερινό GP, αλλά τι θα γίνει εάν θα πέσει το ρεύμα;

 

Συνολικά 1500 λαμπτήρες σε ύψος από 8 μέχρι 10 μέτρα έδιναν το φως στην πίστα. Τι θα γινόταν εάν έπεφτε το ρεύμα; Υπήρχαν οδηγίες να μείνουν τα μονοθέσια στην πίστα ή να πάνε αργά προς τα πιτ. Όμως κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ δύσκολο να συμβεί γιατί υπάρχουν 13 γεννήτριες με Diesel που παράγουν το ρεύμα και στην χειρότερη των περιπτώσεων και με 3 θα γινόταν δουλειά. Η κατανάλωση ; 3000 KW την ώρα

 

-          Τροφική δηλητηρίαση ο Yamamoto;

 

Κάποιοι το λένε έτσι, άλλοι τον είδαν στο paddock. Ο Yamamoto πληρώνει για να τρέχει στην Hispania Racing Team και εκτιμάται ότι το κόστος συμμετοχής του είναι 450.000 δολ τον αγώνα. Λέγεται ότι αυτό το ποσό δεν έφτασε στα ταμεία της HRT για την Σιγκαπούρη και έτσι ο Sakon «έπαθε τροφική δηλητηρίαση». Πάντως ούτε ο Karun Chandhook έχει λεφτά για πέταμα και για τον λόγο αυτό δεν ήταν ο αντικαταστάτης.

 

-          Τι έγινε την Παρασκευή

 

Αξιολογήσεις εξαρτημάτων από όλες τις ομάδες. Παρόλο που δεν υπήρχε πολύς χρόνος στην διάθεσή τους, λόγω της βροχής, πτέρυγες πήγαιναν και έρχονταν, f-duct έμπαιναν και έβγαιναν. Ο Webber είχε ένα νέο, ελαφρύτερο σασί το οποίο ποτέ δεν μπόρεσε να το κάνει να δουλεύει σωστά. Οι πτέρυγες της RBR συνεχίζουν να λυγίζουν, κάτι το οποίο οφείλεται στο πώς έχουν δουλευτεί οι στρώσεις ανθρακονήματος που κατασκευάζεται η μπροστινή αεροτομή. Νέα πτέρυγα και διαχύτης για την Ferarri.  Νέα εμπρόσθια αεροτομή για την McLaren. Νέα αεροτομή και πάτωμα για την Williams.

 

-         Ωραία η νέα πτέρυγα της McLaren, αλλά πώς έφτασε στην πίστα;

 

«Είχα κάποια νέα στοιχεία μαζί μου στο ταξίδι προς την Σιγκαπούρη, ανάμεσά τους και μια πτέρυγα», είπε ο Jonathan Neale, team manager της McLaren. «Είδα που το φόρτωσαν και περίμενα να δω πως θα φτάσει στην άλλη μεριά. Στην αρχή είδα τμήματα του Adrian Newey να περνούν μπροστά μου, αλλά όχι τα δικά μας. Επειδή ήταν καλά πακεταρισμένο νόμιζαν οι τεχνικοί στο αεροδρόμιο ότι ήταν κάτι για το αεροσκάφος και δεν ήταν στις αποσκευές, έτσι το άφησαν στο αεροπλάνο. Περιμέναμε κάποιες ώρες για να το πάρουμε στα χέρια μας», σχολίασε.

 

 

-          Τι γίνεται στο μεταγραφικό παζάρι

 

Ο Glock ψάχνει για θέση, γιατί δεν είναι ευχαριστημένος από την Virgin και στέλνει SMS σε άλλες. Ο μάνατζερ του Sutil είχε επαφές με την Ferrari στην Monza και μια συνάντηση που τελικά ακυρώθηκε με τον Domenicali στην Σιγκαπούρη. Και στην Mercedes έχει ρωτήσει για το 2011 αλλά δεν έχει πάρει απάντηση. Θα φύγει δηλαδή ο Massa από την Ferrari;  Θα γίνει η αλλαγή με τον Kubica; Πέρα από τις επίσημες διαψεύσεις υπάρχουν και οι διαψεύσεις από τις πηγές μας. Όλοι περιμένουν τι θα κάνει ο Schumacher, εάν θα κάνει κάτι, και τι θα γίνει στην 2η θέση της Renault. Ακούγεται και ότι ο Trulli δεν θα παραμείνει στην Lotus και θα εγκαταλείψει την ενεργό δράση. Θα γυρίσει ο Raikkonen στην F1 ; Δύσκολο. Από την Renault θέλουν να δουν τον Kimi Raikkonen πρόσωπο με πρόσωπο να πειστούν για την αποφασιστικότητά του να επιστρέψει στην δράση.

 

-          Τι θα κάνει o Schumacher; Θα μείνει το 2011;

 

Για άλλη μια φορά το ίδιο ερώτημα. «Δεν θα με ξεφορτωθείτε», είπε ο ίδιος. Έχουμε πει ότι οι σχέσεις μέσα στην ομάδα στα υψηλόβαθμα στελέχη δεν είναι καλές και είναι κάτι που έχει επηρεάσει όλους. Οι φήμες περί αποχώρησης Brawn συνέχισαν παρόλο που ο Haug το διαψεύδει κατηγορηματικά. Κάποιοι λένε ότι μετά από τις δοκιμές της Pirelli και βλέποντας ότι δεν έχει αλλάξει σκέφτεται ότι η επιστροφή στην ενεργό δράση ήταν μάλλον άσχημη ιδέα. Για να μην δούμε τον Γερμανό να τρέχει θα πρέπει να το αποφασίσει ο ίδιος (κάτι που δεν φαίνεται) ή να τον αναγκάσει η ομάδα. Ο ίδιος θα ήθελε να τρέξει σε ένα μονοθέσιο στο οποίο θα έχει βάλει χέρι στην σχεδίασή του, κάτι που θα γίνει με αυτό του 2011. Οπότε ίσως να αποφασίσει να τρέξει και να δει τι θα βγάλει. Δεν πρέπει να βγάζουμε εκτός υπολογισμού την Mercedes βέβαια η οποία θα αποφασίσει. Πάντως, για να λέμε του στραβού το δίκιο, όπως είπε και ο Eddie Jordan, εάν δεν ήταν ο Schumacher αυτός που οδηγούσε την Mercedes GP και ήταν άλλος οδηγός, τότε πιθανότατα θα τον είχαν διώξει στα μέσα της σαιζόν.

 

Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες

 

-         Έκανε λάθος η Red Bull Racing με την στρατηγική στου Vettel;

 

Πολλοί θα περίμεναν τον Vettel να μπει ένα γύρο μετά από τον Alonso στα πιτ για την αναγκαστική αλλαγή ελαστικών. Ίσως με τον τρόπο αυτό να είχε μια ευκαιρία να κλείσει την ψαλίδα του ενός δευτερολέπτου.  «Πριν δεν μπορούσαμε να μπούμε γιατί θα είχαμε πέσει πίσω από τον Hamilton και θα είχαμε χάσει πολύ χρόνο. Μπήκαμε ένα γύρο μετά από τον Hamilton, αλλά η Ferrari δυστυχώς κινήθηκε γρήγορα», είπε ο Horner. Και εάν έμενε έξω ; «Οι χρόνοι με φαγωμένα μαλακά ελαστικά ήταν πολύ πιο αργοί. Δεν θα μας έφταναν να περάσουμε μπροστά», απάντησε. Και ο ίδιος απάντησε μετά ότι τα πίσω ελαστικά του είχαν φτάσει στο τέλος της απόδοσής τους.

 

-          Γιατί δεν μπήκε στα πιτ ο Kovalainen με το φλεγόμενο μονοθέσιο;

 

Οι οδηγίες της FIA είναι ξεκάθαρες. Όποιος κάθεται σε «πληγωμένο» μονοθέσιο πρέπει να αποτρέψει τον κίνδυνο άμεσα.  «Έψαχνα απλώς για ένα σίγουρο μέρος με ένα πυροσβεστήρα», είπε ο ίδιος και σχολίασε ότι ήθελε να προστατεύσει τον πολύ κόσμο που βρισκόταν στο pitlane και αποφάσισε να το αφήσει στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.

 

-          Γιατί μπόρεσε να περάσει τόσους πολλούς ο Kubica στο τέλος;

 

Απλά γιατί είχε φρέσκα ελαστικά. Είχε πρόβλημα στον 45ο γύρο λόγω «κλαταρίσματος» και αναγκάστηκε να μπει για αλλαγή.

 

-          Που έχασε τον αγώνα ο Vettel;

 

Όλοι συμφωνούν στο ότι από την στιγμή που ο Alonso πήρε το Σάββατο την pole position δεν θα μπορούσαν να τον περάσουν εύκολα. Εάν ήταν ο Vettel μπροστά το Σάββατο, την Κυριακή θα απομακρυνόταν σε έναν δικό του αγώνα.

 

-          Η φάση του αγώνα – Το Συμβάν Webber και Hamilton

 

Είναι ένα αγωνιστικό συμβάν. Στην Monza ο Hamilton ήταν αυτός που έκανε την επίθεση στον Massa, αλλά στάθηκε άτυχος από την στιγμή που η εμπρός δεξιά ανάρτηση κατέρρευσε. Στην Σιγκαπούρη αντιστράφηκαν οι ρόλοι. Ο Webber προσπάθησε να προστατεύσει την εσωτερική, ο Hamilton δεν τον έβλεπε και πίστευε ότι έφτανε (από τα λεγόμενά του φαίνεται ότι εάν τον έβλεπε κάπως θα άφηνε περισσότερο χώρο) και έστριψε. Ο Hamilton ήταν άτυχος και πάλι γιατί θα μπορούσαν να έχουν συνεχίσει και οι δυο. Πολύ τυχερός ήταν ο Webber το λάστιχο του οποίου ήθελε 5 χιλιοστά από το να φύγει από την ζάντα και να κλατάρει. Και μάλιστα αυτή η κατάσταση μπόρεσε να κρατήσει για 25 γύρους!!! Απλώς ο Hamilton βρέθηκε και στις δυο περιπτώσεις (και από την εσωτερική και από την εξωτερική) αλλά στάθηκε άτυχος και στις δυο ενώ οι αντίπαλοί του (Massa και Webber) στάθηκαν τυχεροί.

 


Τελείωσε η δράση αλλά η σαμπάνια στο PaddockClub είναι ωραία


-         Τι γίνεται με Barrichello και Hulkenberg θα υπογράψουν στην Williams;

 

Ο Barrichello περιμένει να πέσουν οι υπογραφές, ενώ ο Hulkenberg ή καλύτερα ο μάνατζέρ του Willi Weber, ο οποίος ήταν επι μακρός μάνατζερ του Schumacher, περιμένει να πάρει περισσότερα λεφτά από την Williams για τον νεαρό Γερμανό.

 

-          Ποιος βρέθηκε στα paddock από VIP;

 

Είχαμε πολιτικούς από τις ΗΠΑ, από την Ρωσία και τον Άγιο Μαυρίκιο! Μετά από το Μονακό πρέπει πλέον να συγκαταλέγουμε την Σιγκαπούρη σαν το 2ο πιο σημαντικό γεγονός στο καλεντάρι από πλευράς γκλάμουρ. Οι επισκέψεις αυτές ξεκίνησαν φήμες περί αγώνων F1 στην Ρωσία και στον Αγ. Μαυρίκιο καθώς και για το μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς ΗΠΑ σχετικά με τον αγώνα στο Austin του Texas το 2012.

 

-          Θα συνεχίσει τις καλές εμφανίσεις ο Alonso;

 

Η αλήθεια είναι ότι έχει αλλάξει προς το καλύτερο από την Ουγγαρία και μετά. Είναι ο αφοσιωμένος στην νίκη Alonso και με πολύ λίγα λάθη. Αυτή τη στιγμή έχει πάρει φόρα και θα βασίζεται στην στρατηγική της ομάδας του για να δει εάν μπορεί να πάρει τον τίτλο. Η Ferrari είπε ότι θα πάει «αμυντικά» στην Suzuka, σε μια πίστα που δεν της ταιριάζει. Θα προσπαθήσει να πάρει ότι καλύτερο έχοντας υπόψη ότι δεν έχει την δυνατότητα να βάλει φρέσκο κινητήρα χωρίς να της επιβληθεί ποινή.

 

-          Τι έγινε με τους Sutil και Hulkenberg στο τέλος και γιατί καθόμαστε μέχρι αργά;

 

Οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 20 δευτερολέπτων στον Sutil γιατί στον 1ο γύρο έκοψε στην στροφή 7 και πήρε πλεονέκτημα. Όμως η Force India διαμαρτυρήθηκε γιατί ο Hulkenberg έκανε το ίδιο και δεν τιμωρήθηκε, κάτι για το οποίο του επιβλήθηκε ποινή 20 δευτερολέπτων στην συνέχεια. Γιατί όμως αυτό το «κάρφωμα»; Παίζεται μια θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ανάμεσα στην Force India και την Williams. Μια θέση που θα τους φέρει 5εκ Ευρώ στην τσέπη τους από τηλεοπτικά δικαιώματα!

 

-          Ωραία ο αγώνας στην Ιαπωνία είναι ο επόμενος, στη Κορέα όμως θα γίνει;

 

Ο αγώνας στην Κορέα είναι ο μεθεπόμενος και τα πράγματα είναι σκούρα. Καταληκτική ημερομηνία είναι η 11η Οκτωβρίου όταν και ο Charlie Whiting θα επισκεφτεί την πίστα (ο Θεός να την κάνει) για να δούμε εάν θα υπάρξει αγώνας. Οι στρώσεις ασφάλτου δεν έχουν πέσει ακόμα και εάν τελικά γίνει αγώνας αυτός θα διεξαχθεί μεταξύ … συγγενών και φίλων! Κανένας δεν ξέρει. Ακούστηκε ότι μπορεί αν τρέξουμε στο Magny Cours, ακόμα και να γίνουν δυο αγώνες στο Abu Dhabi στο τέλος.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...