Honda Civic Type R: 21 χρόνια ιστορίας.

5 μοντέλα από το 1997. Ποιο είναι το αγαπημένο σου;

  • -
  • -

Η ιστορία των Honda Type R ξεκινά πολλά χρόνια πίσω, το 1992 με το πρώτο το θρυλικό NSX. Πέντε χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε το πρώτο Civic Type R και μέχρι σήμερα έχουν ακολουθήσει άλλα τέσσερα CTR. Μέσα σε αυτά τα 21 χρόνια, η ατμοσφαιρική αναπνοή έδωσε τη θέση της στο turbo και η ισχύς αυξήθηκε κατά 135 ίππους, αλλά η τεχνολογία VTEC, το χειροκίνητο κιβώτιο και η κίνηση στους εμπρός τροχούς παραμένουν βασικά συστατικά, όπως άλλωστε και η κορυφαία οδηγική εμπειρία. Ας τα θυμηθούμε τα Civic που έχουν φορέσει το μαγικό “R”, ένα προς ένα. Και στη συνέχεια, πες μας ποιο είναι το αγαπημένο σου στο poll που ακολουθεί.

 

 

1997 Civic Type R ΕΚ9

Το πρώτο Civic Type R ήταν διαθέσιμο μόνο στην ιαπωνική αγορά. Εδώ γνωρίσαμε μόνο το - επίσης πολύ γρήγορο - 1.6 VTi με τους 160 ίππους. Το Type T ήταν βασισμένο στο 3θυρο Civic, προσέφερε απίστευτο κράτημα και πρωτόγνωρες επιδόσεις για ατμοσφαιρικό 1.600άρι.

Κινητήρας: 1.6 DOHC VTEC

Μέγιστη ισχύς: 185 PS / 8.200 rpm

Μέγιστη ροπή: 160 Nm / 7.500 rpm

0-100 km/h: 7,1 sec

Τελική ταχύτητα: 225 km/h

 

 

2001 Civic Type R ΕΡ3

Το δεύτερο Civic Type R βρήκε το δρόμο για την Ευρώπη. Μπήκε κατευθείαν στην αφρόκρεμα των GTi συνδυάζοντας εκρηκτικές επιδόσεις, άριστο κράτημα και αγωνιστική αίσθηση οδήγησης. Ο 2λιτρος i-VTEC απέδιδε 200 PS, αν και την Ιαπωνία η ισχύς ήταν ακόμη πιο ψηλά, στους 215 ίππους.

Κινητήρας: 2.0 DOHC i-VTEC

Μέγιστη ισχύς: 200 PS / 7.400 rpm

Μέγιστη ροπή: 200 Nm / 5.900 rpm

0-100 km/h: 6,7 sec

Τελική ταχύτητα: 235 km/h

 

Ιαπωνική έκδοση

Κινητήρας: 2.0 DOHC i-VTEC

Μέγιστη ισχύς: 215 PS / 8.000 rpm

Μέγιστη ροπή: 210 Νm / 7.000 rpm

0-100 km/h: -

Τελική ταχύτητα: -

 

 

2007 Civic Type R FN2 & FD2

Το τρίτο Civic Type R ήρθε ως 3θυρο στην Ευρώπη, αντίθετα με την Ιαπωνία όπου ήταν διαθέσιμο με τετράθυρο αμάξωμα και 24 περισσότερους ίππους. Εκεί άλλωστε υπήρξε και έκδοση Mugen RR με 240 ίππους (300 αυτοκίνητα)! Στο τέλος της καριέρας του, στην Ευρώπη παρουσιάστηκε η έκδοση Championship White.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Κινητήρας: 2.0 DOHC i-VTEC

Μέγιστη ισχύς: 201 PS / 7.800 rpm

Μέγιστη ροπή: 195 Nm /5.600 rpm
0-100 km/h: 6,6 sec

Τελική ταχύτητα: 235 km/h

 

Ιαπωνική έκδοση

Κινητήρας: 2.0 DOHC i-VTEC

Μέγιστη ισχύς: 225 PS / 8.000 rpm

Μέγιστη ροπή: 215 Νm / 6.100 rpm

0-100 km/h: -

Τελική ταχύτητα: -

 

 

2015 Civic Type R FK2

Το Civic Type R περνάει στην υπερτροφοδοτούμενη εποχή! Ο 2λιτρος VTEC TURBO αποδίδει 310 ίππους, ενώ το νέο μοντέλο σηματοδοτεί και το ντεμπούτο του mode ‘+R’ που δίνει πιο σπορ ρυθμίσεις σε κινητήρα και πλαίσιο με έμφαση στις επιδόσεις και την αγωνιστική οδήγηση στην πίστα. Στόχος: να γίνει το ταχύτερο προσθιοκίνητο hot hatch στο Nurburgring, κάτι που πέτυχε στο λανσάρισμά του.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Κινητήρας: 2.0 VTEC TURBO

Μέγιστη ισχύς: 310 PS / 6.500 rpm

Μέγιστη ροπή: 400 Nm / 2.500-4.500 rpm

0-100 km/h: 5,7 sec

Τελική ταχύτητα: 270 km/h

 

 

2017 Civic Type R FK8

Η εμφάνιση αγριεύει κι άλλο, η ισχύς ανεβαίνει 10 ίππους, αλλά το σημαντικότερο όλων είναι το νέο πλαίσιο με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που στο Comfort mode κάνουν την καθημερινή μετακίνηση άνετη, με τα δεδομένα πάντα των hot hatch. Η εμπειρία οδήγησης παραμένει κορυφαία, όπως και ο χρόνος στο Nurburgring όπου το νέο Civic Type R ξαναπήρε το στέμμα του ταχύτερου προσθιοκίνητου σπορ μοντέλου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Κινητήρας: 2.0 VTEC TURBO

Μέγιστη ισχύς: 320 PS / 6.500 rpm

Μέγιστη ροπή: 400 Nm / 2.500-4.500 rpm

0-100 km/h: 5,7 sec

Τελική ταχύτητα: 272 km/h