Tesla Model S: Supercar με …μπαλαντέζα

Η οδηγική ευχαρίστηση είναι η αφετηρία για μια σωστή καριέρα.

  • -
  • -
Αλουμίνιο + χάλυβας
Το Model S είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με τις ατσάλινες ενισχύσεις να θωρακίζουν την καμπίνα των επιβατών. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο μέσον του πίσω άξονα και διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω και χρησιμοποιούν μία διάταξη με αέροσουστα η οποία επιτρέπει το χαμήλωμα ώστε να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση στις υψηλές ταχύτητες.

Στην Αμερική όπου η κατανάλωση βενζίνης δεν έχει ηθικούς φραγμούς, η ηλεκτροκίνηση ξεκινά από τις σωστές βάσεις. Ο Elon Musk, ιδρυτής της Tesla, αποφάσισε μεταξύ άλλων να γίνει αυτοκινητοβιομήχανος, βάζοντας στην «πρίζα», τους παραδοσιακούς κατασκευαστές που μας είχαν μάθει με «νερόβραστες» επιλογές για κυρίως πιάτο. Η αρχή έγινε με το Roadster πριν δέκα χρόνια. Με το Model S, ο πολυπράγμων Αμερικανός, μάς δίνει μια ενδιαφέρουσα προοπτική στο επαναφορτιζόμενο μέλλον. Είναι διαθέσιμο με δύο συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 60kWh, 85 kWh και 85+kWh  που χαρίζουν διαφορετικό χαρακτήρα κι επιδόσεις. Το βασικό πρόβλημα που έπρεπε να ξεπεράσει για να πετύχει εμπορικά στις ΗΠΑ, ήταν το θέμα της αυτονομίας. To Model S έχει ακτίνα δράσης 426km (κατά EPA 5) ή 480km για σταθερή ταχύτητα 90km/h που μπορούν να «γεφυρώσουν» τα αραιά προς το παρόν σημεία φόρτισης. Κι ενώ άνοιξε μέτωπο με τα παραδοσιακά Αμερικανικά Mediaγια την ορθότητα της υποσχόμενης αυτονομίας, το Model S, είναι το μοντέλο που προβάλει πρώτα απ’ όλα τις επιδόσεις τους δικαιολογώντας τη σύγκριση με σπορ μοντέλα που δεν έχουν την τετράθυρη λογική. Πολλοί κατασκευαστές που αρχικά σνόμπαραν το Tesla, πλέον το περιλαμβάνουν στο target group των εν δυνάμει πελατών τους.

Οι επιδόσεις αποτελούν το μεγάλο πλεονέκτημα του Tesla. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να αποδίδει τη μέγιστη ροπή αμέσως μόλις περιστραφεί και μέχρι τις 5.100rpm, έτσι τις επιταχύνσεις και τις ρεπρίζ που επιτυγχάνει, θα τις ζήλευαν πολλά roadsters. Η πιο ισχυρή έκδοση 85+ kWh έχει μέγιστη ροπή 600Nm και χαρίζει 0-100km/h σε 4,2sec, με την τελική να περιορίζεται στα 208km/h για λόγους αυτονομίας. Οι μπαταρίες έχουν εγγύηση 8 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα για τις εκδόσεις το 85kWh. Για τη βασική έκδοση των 60kWh η εγγύηση αφορά  χρήση έως 200.000km. Με οικιακή πρίζα χρειάζεται μία ώρα φόρτισης για κάθε 50km αυτονομία. Με ταχυφόρτιση 80 Amper ο χρόνος μειώνεται στο μισό

 

Τετράπορτο …επταθέσιο

Η διαμόρφωση του εσωτερικού καθορίζεται από το εντελώς επίπεδο πάτωμα, ελλείψει τούνελ μετάδοσης και κιβωτίου. Οι μπαταρίες είναι ενσωματωμένες στο τμήμα του πλαισίου κάτω από την καμπίνα έτσι χαμηλώνει αισθητά το κέντρο βάρους και δεν επηρεάζεται ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες. Η κεντρική κονσόλα είναι μια υπερμεγέθης ταμπλέτα, όπου ελέγχονται σχεδόν τα πάντα:  Από το άνοιγμα της οροφής μέχρι τη ρύθμιση του κλιματισμού και την επιλογή στα πολυμέσα. Η τεράστια γυάλινη πανοραμική οροφή μπλοκάρει το 98% του ορατού φωτός και ελαττώνει κατά 81% τη ροή θερμότητας, έτσι δεν υπάρχει πρόβλημα για τις χώρες με μεγάλη ηλιοφάνεια.

Η ευαισθησία των Αμερικάνων να επιζητούν τεράστιους χώρους καλύπτονται απόλυτα στο Model S, παρόλο που το ηλεκτρικό μοντέλο προβάλει άλλες πτυχές του χαρακτήρα του. Ο παραδοσιακός τρίτος όγκος του αυτοκινήτου έχει χωρητικότητα 745 λίτρα, ωστόσο υπάρχουν επιπλέον 150 λίτρα για αποσκευές κάτω από το μπροστινό καπό. Η σχεδιαστική υπέρβαση έγινε με την τοποθέτηση τρίτης σειράς καθισμάτων που επιτρέπει σε δύο βραχύσωμους ανήλικους να καθίσουν ανάποδα προς τη φορά κίνησης και να χαζεύουν τη διαδρομή από το πίσω παρμπρίζ. Μπορεί να το έκαναν γιατί κανείς από αυτούς που θα καθίσει εκεί δεν θα διαμαρτυρηθεί ποτέ στην εταιρεία. Κατά τα άλλα, το ταμπλό και η συνολική αισθητική της καμπίνας, είναι βγαλμένα μέσα από τη φιλοσοφία ταμπλέτας, σαν κι αυτή που κρατάτε στα χέρια σας. Όλες οι λειτουργίες έχουν τη λογική εφαρμογών και η εξοικείωση είναι ζήτημα χρόνου. Ζήτημα χρόνου είναι και η καθιέρωσή στην Ευρωπαϊκή αγορά, η οποία βλέπει το Tesla ως ένα έξυπνο gadget με πρακτική εφαρμογή.

VIDEOS

Tesla Model S

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...