Αλλαγές στους ελέγχους ΚΤΕΟ – Δείτε τι νέο έρχεται

Με απόφαση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλάζει ο τρόπος και η διαδικασία ελέγχου στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ). Δείτε αναλυτικά τι θα ισχύσει.

  • -
  • -

Αλλαγές στον τρόπο και τη διαδικασία ελέγχου στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) προβλέπει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η νέα υπουργική απόφαση - πατήστε εδώ να δείτε το ΦΕΚ - καθορίζει τον τρόπο, την διαδικασία αλλά και τον τρόπο πιστοποίησης του τεχνικού ελέγχου. Από τεχνικό έλεγχο θα διέρχεται και το σύστημα eCall για τις κατηγορίες οχημάτων Μ1 και Ν1 και περιγράφονται στην υπ αρ. 253664/2022 κοινή υπουργική απόφαση όπως επίσης προστίθενται επιπλέον σημεία ελέγχου στις δίκυκλες μοτοσυκλέτες με πλευρικό κάνιστρο (κατηγορία L4e), τρίκυκλα με συμμετρικούς εμπρόσθιους ή οπίσθιους τροχούς (κατηγορία L5e) και τετράκυκλων οχημάτων (κατηγορία L7e) με κυβισμό κινητήρα άνω των 125 cm3.

kteo

Ακόμη, η υπουργική απόφαση προβλέπει μεταξύ άλλων και την επικαιροποίηση των σημείων ελέγχου που αφορούν τα οχήματα που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα, όπως και των σημείων ελέγχου που αφορούν τα οχήματα διεθνών μεταφορών ευπαθών τροφίμων (ΑΤΡ).

Διαβάστε επίσης: Πόσο κοστίζει το ΚΤΕΟ - Τι πρόστιμο πληρώνω αν χάσω την προθεσμία;

Οι αλλαγές ήταν επιβεβλημένες λόγω της αλλαγής σημείων τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με το διορθωτικό της οδηγίας 2014/45/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και για την κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ, το οποίο δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L219/22-8-2019 και ενσωματώθηκε με την υπ αρ. 64744/677/2019 κοινή υπουργική απόφαση «Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αρ. Οικ. 49372/3352/2017 Περιοδικός τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση με την οδηγία 2014/45/EK και κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ (Β’ 522).

Ποιες είναι οι επικίνδυνες ελλείψεις στον έλεγχο ΚΤΕΟ

Με βάση τη νέα υπουργική απόφαση, κατά τον Τεχνικό Έλεγχο, θα δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε ορισμένους τομείς. Εκτός λοιπόν από τα βασικά σημεία ελέγχου, περιλαμβάνεται μια σειρά επιπλέον σημείων που περιγράφονται ως επικίνδυνες ελλείψεις.

Μεταξύ αυτών είναι:

  • Δύο επαναλαμβανόμενες πεδήσεις μετά την ενεργοποίηση της προειδοποιητικής διάταξης (ή μετά την ένδειξη επικίνδυνης τιμής στο μανόμετρο)
  • Οι επιδόσεις της πέδησης έκτακτης ανάγκης (δευτερεύουσας) δεν πληρούνται
  • Βλάβη βαλβίδας ή υπερβολική διαρροή αέρα που επηρεάζει τη λειτουργία του συστήματος πέδησης
  • Διαρροή υδραυλικού υγρού που επηρεάζει την λειτουργία του συστήματος πέδησης
  • Ελαττωματική ή αναποτελεσματική λειτουργία του σερβομηχανισμού
  • Ελαττωματικός κεντρικός κύλινδρος, αλλά λειτουργεί ακόμη η πέδη. Βλάβη ή διαρροή κεντρικού κυλίνδρου
  • Ποσότητα υγρού σημαντικά κάτω της ελάχιστης ένδειξης. Μη ορατό υγρό πέδησης
  • Διαρροές από σωλήνες ή συνδέσεις (για υδραυλικά συστήματα πέδησης)
  • Επενδύσεις ή τακάκια υπερβολικά φθαρμένα (ελάχιστη ένδειξη μη ορατή)
  • Τύμπανο (ταμπούρο) ή δίσκος υπερβολικά φθαρμένος ή χαραγμένο ή ρηγματωμένο, επισφαλές ή σπασμένο ή λείπει
  • Βαλβίδα «κολλημένη» ή εκτός λειτουργίας (σε λειτουργία ABS)
  • Αυτόματη λειτουργία πεδών ρυμουλκούμενου: Η πέδη ρυμουλκουμένου δεν ενεργοποιείται αυτομάτως όταν αποσυνδέεται η ζεύξη
  • Δεν λειτουργούν τα φώτα πέδησης του ρυμουλκούμενου
  • Μη ορθή λειτουργία ή επικίνδυνη στερέωση του συστήματος διεύθυνσης
  • «Τζόγος» τιμονιού
  • Πολύ κακή ορατότητα από την εσωτερική επιφάνεια καθαρισμού των υαλοκαθαριστήρων.
  • Μη λειτουργία φώτων πέδησης.
  • Κακή ηλεκτρολογική καλωδίωση και πιθανή επαφή με θερμά μέρη, περιστρεφόμενα μέρη ή με το έδαφος, αποσύνδεση συνδέσεων (λειτουργικά στοιχεία για το σύστημα πέδησης ή διεύθυνσης)
  • Σπασμένος – παραμορφωμένος άξονας ή ακραξόνιο
  • Ο πείρος ακραξονίου είναι χαλαρωμένος στον άξονα. Πιθανή χαλάρωση, μείωση της κατευθυντικής ευστάθειας
  • Κίνδυνος υπερθέρμανσης ρουλεμάν, κίνδυνος καταστροφής του
  • Φθαρμένα ελαστικά
  • Χαλάρωση των στερεώσεων των ελατηρίων
  • Κατεστραμμένα αμορτισέρ, κακή λειτουργία
  • Επισφαλής δεξαμενή ή σωληνώσεις, με ιδιαίτερο κίνδυνο πυρκαγιάς
  • Πιθανή πτώση προφυλακτήρων
  • Χαλαρές ή ραγισμένες βάσεις κινητήρα
  • Τροποποίηση του κινητήρα που επηρεάζει την ασφάλεια ή/και το περιβάλλον
  • Πόρτα που μπορεί να ανοίξει ακουσίως ή δεν παραμένει κλειστή (στρεφόμενες πόρτες)
  • Παρέλευση του νομοθετημένου ορίου ηλικίας της δεξαμενής στα συστήματα Υγραεριοκίνησης και Αεριοκίνησης 
  • Μη εγκεκριμένη αντικατάσταση πλαισίου μοτοσυκλέτας
  • Αναδιπλούμενο στήριγμα (σταντ): Δεν υπάρχει τουλάχιστον ένα (πλευρικό ή κεντρικό)
  • Υποπόδια (μαρσπιέ): Λείπουν, το ένα ή και τα δύο στη θέση του οδηγού
  • Εξάτμιση: Λείπει ο σιγαστήρας