Πουλάς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο; Έτσι φτιάχνεις σωστή αγγελία στο internet

Η δημιουργία μιας καλής αγγελίας για το αυτοκίνητό σου δεν είναι δύσκολη υπόθεση. Δες ποια είναι τα σημαντικότερα βήματα και… είσαι έτοιμος να το πουλήσεις!

  • -
  • -

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων όταν πρόκειται να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο, πουλάνε το προηγούμενο. Με στόχο να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα, άρα να δώσουν και μικρότερη διαφορά για το επόμενο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποφασίζουν να πουλήσουν μόνοι τους το μεταχειρισμένο τους αυτοκίνητο, αντί να πάνε σε έναν έμπορο και να πάρουν προσφορά ή να το κάνουν ανταλλαγή με το καινούργιο. Με δεδομένο όμως ότι δεν υπάρχει η απαιτούμενη εμπειρία στις πωλήσεις αυτοκινήτων, ίσως δεν ξέρουν από που να αρχίσουν. Η δημιουργία μιας σωστής αγγελίας, είναι το ιδανικό ξεκίνημα!

1 - Περιποιήσου το αυτοκίνητο

Μη πας να βγάλεις φωτογραφίες με το αυτοκίνητο βρώμικο και απεριποίητο. Ασχολήσου μαζί του και καθάρισέ το ή πήγαινε σε ένα πλυντήριο και κάνε ένα πλύσιμο μέσα-έξω. Έτσι, ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να δει καλύτερα το αυτοκίνητο από την αγγελία και να δει αν υπάρχουν φθορές, σημάδια, λακκούβες κλπ στο αμάξωμα, αλλά θα σχηματίσει και μια εντύπωση ότι το αμάξι σου είναι καλοσυντηρημένο. Σχετικά με τις φθορές, αν υπάρχουν, μη βιαστείς να τις φτιάξεις. Κάποιοι βλέπουν ως «ύποπτο σημάδι» ένα ολοκαίνουργιο τιμόνι, για παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο με πάνω από 100.000 km. Εσύ μπορεί να έβαλες καινούργια επένδυση επειδή η εργοστασιακή δερμάτινη είχε φθαρεί, και είναι απολύτως λογικό. Όμως, μερικοί αγοραστές προτιμούν να μην έχουν γίνει τέτοιου είδους επεμβάσεις.

2 - Βγάλε καλές φωτογραφίες

Όχι, 3 εικόνες δεν φτάνουν για να φτιάξεις μια καλή αγγελία. Θα πας σε ένα μέρος με άπλα γύρω-γύρω ή στο γκαράζ σου,  -αν έχεις- και θα βγάλεις φωτογραφίες από κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Μπροστινή, οπίσθια, 3/4 από όλες τις μεριές, αλλά και στο εσωτερικό, μπροστά και πίσω. Βασική προϋπόθεση, να έχει καλό φωτισμό και κατά προτίμηση, να είναι ημέρα. Όταν κάποιος ψάχνει για αυτοκίνητο θέλει να δει πολλές φωτογραφίες πριν τηλεφωνήσει στον ιδιοκτήτη, για να έχει ήδη μια άποψη για το αυτοκίνητο που ενδιαφέρεται. Αν δεν έχεις φωτογραφίες πιθανότατα θα κλείσει την αγγελία σου και θα πάει στην επόμενη. Επίσης, φρόντισε οι φωτογραφίες να είναι καθαρές και ευκρινείς και η πρώτη, καλό θα ήταν να δείχνει το αυτοκίνητο στα 3/4 και να είναι σχετικά κοντινή. Αν έχεις μια ωραία πρώτη φωτογραφία, η αγγελία σου θα ξεχωρίζει ανάμεσα σε μια τεράστια λίστα γεμάτη ίδια αυτοκίνητα. Μη ξεχνάς ότι στις πλατφόρμες αγγελιών του internet έχεις να ανταγωνιστείς και… εμπόρους αυτοκινήτων, που γνωρίζουν πολύ καλά τη δουλειά τους και πως να φτιάξουν μια δελεαστική αγγελία!

3 - Γράψε πληροφορίες για το αυτοκίνητο

«Περισσότερα από το τηλέφωνο» γράφουν μερικοί και νομίζουν ότι ο ενδιαφερόμενος που βλέπει την αγγελία, έχει όρεξη να μιλάει στο τηλέφωνο! Κανείς δεν θέλει να το κάνει, εδώ πλέον παραγγέλνουμε φαγητό από εφαρμογή για να μη μιλάμε στο τηλέφωνο. Στην αγγελία του αυτοκινήτου σου αφιέρωσε λίγο χρόνο για να γράψεις μερικά πράγματα, όπως κάποια στοιχεία εξοπλισμού που ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα (μπορεί να είναι μια ηλιοροφή, συναγερμός, cruise control, αυτόματος κλιματισμός, φώτα LED ή Xenon κλπ). Επίσης, αν έχεις κάνει ένα μεγάλο σέρβις που περιλαμβάνει ακριβές εργασίες όπως αλλαγή ιμάντα χρονισμού / καδένας, αμορτισέρ-ελαστικά κλπ, είναι καλό να το αναφέρεις καθώς θα δημιουργήσεις την αίσθηση ότι ο αγοραστής το παίρνει και φεύγει χωρίς να υπάρχουν εκκρεμότητες που τον περιμένουν «στη γωνία». Επίσης, απόφυγε τα κλισέ. Μη γράψεις “full extra αν το μόνο έξτρα του αυτοκινήτου είναι το αρωματικό και πλαστικά τάσια από βενζινάδικο. Full extra σημαίνει με πολλά, εργοστασιακά extra και όχι πράγματα που μπορεί να βάλαμε εμείς στη συνέχεια όπως οθόνες κλπ.

Δείτε ακόμη: Πουλάς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο; 5+1 πράγματα που πρέπει να προσέξεις

4 - Βάλε μια ρεαλιστική τιμή πώλησης

Πολλές φορές εμείς οι ίδιοι θεωρούμε το αυτοκίνητό μας το καλύτερο, το πιο καλοσυντηρημένο, το πιο όμορφο και την καλύτερη δυνατή επιλογή που μπορεί να κάνει κάποιος. Ίσως είναι όντως έτσι, ίσως και όχι, όμως ένα είναι το σίγουρο: η αντικειμενική αξία ενός μοντέλου είναι συγκεκριμένη. Σύμφωνοι, αν το δικό σου είναι πρώτο χέρι, έχει πολλά extra, λίγα χιλιόμετρα, καθαρό ιστορικό ατυχημάτων, πλήρες book service και όλα τα καλά του κόσμου, μπορείς να βάλεις μια λίγο υψηλότερη τιμή, όμως σε καμία περίπτωση μη βάλεις «καπέλο» χιλιάδων ευρώ περιμένοντας να βρεις αυτόν «τον έναν» που θα το πάρει. Μάλλον δεν θα τον βρεις. Δες πόσο «παίζουν» αυτοκίνητα ίδια με το δικό σου (τσέκαρε έκδοση, εξοπλισμό, χιλιόμετρα, χρονολογία) και βάλε μια παρόμοια τιμή κοντά στον μέσο όρο από αυτά που ζητάνε οι άλλοι.

5 - Ανανέωνε συχνά την αγγελία σου

Αφού βγάλεις τις σωστές φωτογραφίες, γράψεις τις απαραίτητες πληροφορίες και ορίσεις μια «τίμια» τιμή τόσο για εσένα, όσο και για τον αγοραστή, θα ανεβάσεις την αγγελία στις διάσημες πλατφόρμες για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που λίγο-πολύ όλοι ξέρουμε ποιες είναι. Πρόσεξε, όμως: η by default ρύθμιση για εκείνους που ψάχνουν αυτοκίνητο ταξινομεί τις αγγελίες με βάση την ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος αναζητά για παράδειγμα, Volkswagen Golf και εσύ πουλάς ένα Golf, η αγγελία σου θα βρίσκεται στις πίσω-πίσω σελίδες αν έχεις να την ανανεώσεις 2-3 βδομάδες. Καλό θα είναι να μπαίνεις κάθε 4-5 μέρες (καλύτερα πρωί ή μεσημέρι) και να πατάς το κουμπί της ανανέωσης, ώστε να εμφανίζεται ψηλότερα στις λίστες και να έχεις περισσότερες πιθανότητες να τη δει ένα «σωστό» μάτι που πραγματικά ενδιαφέρεται για το αυτοκίνητό σου.

Καλοπούλητο!