Τα 5 καλύτερα μεταχειρισμένα που παίρνεις με 5.000 €

Στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μπορείς να βρεις μοντέλα που καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες, ακόμη και αν ο προϋπολογισμός μένει… χαμηλά.

  • -
  • -

Η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, καμιά φορά είναι αναγκαία. Μπορεί αυτό που οδηγούμε να μας καλύπτει απόλυτα, όμως τι γίνεται αν ξαφνικά χρειαζόμαστε κάτι μεγαλύτερο, κάτι πιο οικονομικό σε κατανάλωση ή ένα πιο ψηλό; Επίσης, ένα ατύχημα μπορεί να καταστρέψει το δικό μας όχημα και να πρέπει να αποκτήσουμε ένα άλλο, μπαίνοντας στη διαδικασία αναζήτησης χωρίς καμία προειδοποίηση. Όλα αυτά τα αναφέρουμε επειδή μερικές φορές, καλούμαστε να επιλέξουμε νέο αυτοκίνητο που θα εξυπηρετεί όσο περισσότερες ανάγκες γίνεται, αλλά σε χαμηλό κόστος.

Τι πρέπει να προσέξουμε αγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο;

Βάλαμε σαν «ταβάνι» τις 5.000 €, οπότε είναι βέβαιο ότι η πρώτη παραχώρηση που θα πρέπει να γίνει είναι στην ηλικία του αυτοκινήτου. Προσπαθήσαμε οι επιλογές μας να αφορούν μοντέλα μετά το 2005, ώστε να υπάρχουν στον στάνταρ εξοπλισμό κάποια αναγκαία συστήματα ασφαλείας, όπως ABS, αερόσακοι και -σε κάποια μοντέλα- ESP. Εσείς από τη δική σας πλευρά θα πρέπει να είστε… λογικοί στις απαιτήσεις σας.

Δεν γίνεται να ζητάτε από ένα αυτοκίνητο 17 χρόνων (αν ήταν άνθρωπος θα… ψήφιζε του χρόνου) να είναι τέλειο, ούτε να έχει ελάχιστα χιλιόμετρα. Εμείς αν έπρεπε να αγοράσουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα προσπαθούσαμε να βρούμε ένα σωστά συντηρημένο και προσεγμένο για τα χρόνια του. Δεν χρειάζεται να είσαι μηχανικός για να καταλάβεις αν το αυτοκίνητο που βλέπεις μπροστά σου είχε τακτικό ιδιοκτήτη που το φρόντιζε.

Δείτε ακόμη: 5 μεταχειρισμένα μικρά diesel έως 10.000 €

Ιδανικά, θα ψάχναμε για αυτοκίνητο από «πρώτο χέρι», δηλαδή ο άνθρωπος που το πουλάει να είναι εκείνος που το αγόρασε ως καινούργιο. Στη συνέχεια, θα ψάχναμε το ιστορικό του οχήματος για να διαπιστώσουμε τη γνησιότητα των χιλιομέτρων (δελτίο ΚΤΕΟ, βιβλίο σέρβις) και βέβαια, θα το πηγαίναμε στον μηχανικό μας για να ελέγξει την μηχανική του κατάσταση και να ψάξει για να δει αν υπάρχει κάποιο «βαρύ» τρακάρισμα στο ενεργητικό του.

Αυτοκίνητα πόλης – Hyundai i10

Αξιόπιστο, με ελαστικούς κινητήρες με έως και 86 ίππους και αρκετά καλούς χώρους για το μέγεθός του, το Hyundai i10 εξυπηρετεί απόλυτα τον σκοπό ενός αυτοκινήτου για αστική χρήση, με χαμηλή κατανάλωση. Τα facelift της πρώτης γενιάς (μετά το 2011) πωλούνται περίπου στο επίπεδο χρημάτων που επικεντρωθήκαμε. Σίγουρα θα το προτείναμε, αφού η πορεία του σε αυτά τα χρόνια που βρίσκεται στους δρόμους έχει αποδείξει ότι δίνει πολλά, ζητώντας λίγα σε αντάλλαγμα. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι η συμβίωσή τους με το μικρό Hyundai είναι απροβλημάτιστη.

Μικρό hatchback – Toyota Yaris

Αν και δεν μπορούμε να κρύψουμε ότι το θεωρούμε υπερεκτιμημένο ως μεταχειρισμένο, το Toyota Yaris είναι ένα πολύ καλό μικρό αυτοκίνητο. Η εμπιστοσύνη του κόσμου προς την Toyota, αλλά και η φήμη απαράμιλλης αξιοπιστίας που συνοδεύει το Yaris, έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση εξαιρετικής μεταπωλητικής αξίας. Θα λέγαμε ότι μόνο και μόνο για αυτό, αξίζει κάποιος να το αγοράσει. Αν θελήσει να το πουλήσει, θα «φύγει» πολύ γρήγορα και σε πολύ καλά χρήματα. Φυσικά, αναφερόμαστε στη δεύτερη γενιά του Toyota Yaris και θα προτιμούσαμε την έκδοση με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων με τους 86 ίππους.

Μικρομεσαίο οικογενειακό – SEAT Leon

Από την πρώτη του γενιά, το SEAT Leon έκανε εντύπωση με την πληρότητά του. Στη δεύτερη γενιά του, απέκτησε τους κινητήρες TSI που ολοκλήρωσαν ένα πολύ καλό σύνολο. Με όπλα του την οδική συμπεριφορά και τους καλούς χώρους, στέκεται ακόμη και σήμερα ως μια αξιόλογη επιλογή αν κάποιος ψάχνει για σχετικά φθηνό μεταχειρισμένο οικογενειακό. Θα προτιμούσαμε την έκδοση με τον turbo βενζινοκινητήρα 1.4 TSI των 125 ίππων που κρατάει μια καλή ισορροπία ανάμεσα στις αξιοπρεπείς επιδόσεις και την ικανοποιητική κατανάλωση. Μπορεί τα ατμοσφαιρικά με τον 1.6 να είναι πιο φθηνά, όμως είναι πιο αργά και καίνε περισσότερο καύσιμο.

Μεγάλο οικογενειακό – Opel Vectra

Πάνε πολλά χρόνια από τότε που έδωσε τη σκυτάλη στο μεγαλύτερο Insignia, όμως το Opel Vectra είναι ένα αξιόλογο οικογενειακό που κρύβει έναν… πολύ καλό άσσο. Από το 2006 κυκλοφόρησε η facelift εκδοχή του που το έκανε πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, αλλά -κυρίως- του έφερε τον νέο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό των 1.8 λίτρων με τους 140 ίππους. Αποδίδει σαν τα 2λιτρα ατμοσφαιρικά της εποχής, όμως καίει σαν 1.8 και δεν επιβαρύνεται με τα παράλογα τέλη κυκλοφορίας των 2.0. Ακόμη ένα θετικό χαρακτηριστικό του, είναι ότι τα μεταχειρισμένα Opel Vectra C facelift πωλούνται σε αρκετά λογικές τιμές. Ιδανική επιλογή λοιπόν αν το budget πρέπει να διατηρηθεί χαμηλά.

SUV – Subaru Forester

Το Subaru Forester έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην κατηγορία των SUV. Οι πρώτες του γενιές θύμιζαν περισσότερο station wagon, όμως εκτός δρόμου τα κατάφερναν καλύτερα από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού! Με τιμή έως 5.000 € μπορείτε να βρείτε τη δεύτερη γενιά του, με τον turbo κινητήρα των 2.0 λίτρων και τους 177 ίππους. Επίσης, μικρή χρηματική διαφορά έχουν τα facelift Forester της ίδιας γενιάς, αλλά με ατμοσφαιρικό μοτέρ 2.0 λίτρων και 158 ίππους (έχουν και αργές σχέσεις στο κιβώτιο). Πάντως, μην… μπερδεύεστε από τη σχετικά μικρή διαφορά ισχύος των δύο κινητήρων. Ο turbo παρέχει πολύ καλύτερες επιδόσεις, καίγοντας όμως και περισσότερο καύσιμο.