VW Polo 1.6TDi BlueMotion

O 1.600άρης diesel αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη επιλογή αρκεί να βάλεις το χέρι βαθύτερα στην τσέπη.

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,7 lt/100km
Εκπομπές CO296 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η δεύτερη εναλλακτική στη γκάμα των diesel για το Polo είναι η λιγότερο δημοφιλής των 1.6 λίτρων. Η περισσότερη ροπή χαρίζει ομαλότερη λειτουργία όμως το τίμημα είναι υψηλότερο.

γλυκά
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη
  • Ροπάτος κινητήρας
  • Ρεπρίζ σε μέσες ταχύτητες
ξυνά
  • Τιμή αγοράς
  • Επιλογέας ταχυτήτων
απόψεις

Η diesel πλευρά του Polo, βρίσκει πιο πετυχημένη εκτέλεση στην έκδοση των 1,6 λίτρων. Πλούσια ροπή και επαρκής δύναμη, φωτίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης, δίνοντας σωστές αναλογίες στον χαρακτήρα του συγκεκριμένου Polo. Όμως, η τιμή μπαίνει σε χωράφια προικισμένων μικρομεσαίων, βγάζοντας από το παιχνίδι της ελληνικής πραγματικότητας το 1.6 TDI Polo.

Δημήτρης Παππάς

 

Για να μπει κανείς στον πετρελαιοκίνητο κόσμο του Polo αρκούν τα 1,2 λίτρα. Όμως υπάρχει εναλλακτική επιλογή που λύνει τα προβλήματα που αφήνει στη μέση ο μικρός τρικύλινδρος diesel.

Για τη Volkswagen τα diesel είναι αναγκαίο κακό, αφού η γκάμα των κινητήρων βενζίνης που διαθέτει είναι μικρού κυβισμού και αρκετά οικονομική. Στην Ελλάδα όμως ό,τι πωλείται τον τελευταίο καιρό είναι diesel έτσι αναγκαστικά όποια εταιρεία θέλει να μπει στην τριάδα των πωλήσεων θα πρέπει να έχει κάποιον φθηνό diesel. Χωρίς να κάνουν την απαραίτητη οικονομοτεχνική μελέτη, πολλοί φορτώνονται επιπλέον κόστος χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα το αποσβέσουν κάποτε.

Μια τέτοια περίπτωση είναι το Polo 1.6TDi, ένα αξιόμαχο σύνολο που ωστόσο θα πρέπει να εξετάσεις προσεκτικά ώστε να δεις αν σε συμφέρει η αγορά του. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να κάνεις πολλά χιλιόμετρα ετησίως, πολλά περισσότερα από το μέσο οδηγό.

 

Που φτάνεις με 45 λίτρα diesel;

Ενδιαφέρον ερώτημα που προφανώς εξαρτάται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες και το ανάγλυφο του δρόμου. Όμως όπως είπαμε ο 1.6 TDI απευθύνεται σε αυτούς που χωρίς να είναι ταξιτζήδες, περνάνε πολλές ημέρες ετησίως μέσα στο αυτοκίνητο. Μοιραία λοιπόν τα ταξίδια είναι μέσα στο ρεπερτόριο οικονομίας που θα πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψη.

Τις ενδείξεις από το trip computer παλιότερα τις κοιτούσαμε για να δούμε τη μέση ωριαία ταχύτητα και πώς αυτή επηρεάζεται από μία στάση στα διόδια. Τώρα πλέον οι περισσότεροι το έχουν γυρίσει στη ένδειξη αυτονομίας και καμαρώνουν το σχήμα με το αυτοκινητάκι, τις τρεις τελείες που οδηγεί στην αντλία.

Είναι σημαντική η ψυχολογική ευεξία που σου δίνει ο δείκτης του ρεζερβουάρ, ειδικά όταν καθυστερεί να πέσει. Στην περίπτωση του Polo διερωτάσαι αν είναι χαλασμένο! Με γεμάτο το ρεζερβουάρ στην Αθήνα, η βελόνα κατεβαίνει από την ένδειξη Full στη πρώτη γραμμή μπαίνοντας στη Στυλίδα κι έχοντας διανύσει 240 χιλιόμετρα. Στη Λάρισα η ένδειξη του ρεζερβουάρ είναι στα 3/4 και στον Λευκό Πύργο η βελόνα δείχνει για πρώτη φορά 1/2. Η μέση κατανάλωση που θα δεις είναι κοντά στα 4,2lt/100km χωρίς πιστή τήρηση των κανόνων οικονομίας και απονευρωμένη οδήγηση. Έτσι εύκολα η αυτονομία ξεπερνά τα 850 χιλιόμετρα και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης για τους ειδικούς επί της κατανάλωσης.

 

Καθημερινής χρήσης

Στην πόλη η κατανάλωση δύσκολα πέφτει κάτω από τα 5 με 5,5lt/100km κι αυτό είναι λογικό. Παρά το γεγονός ότι στο Polo ο εξοπλισμός BlueMotion περιλαμβάνει stop/start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε ένα τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.598 κ.εκ.

Αφήνοντας στην άκρη την κατανάλωση, η λειτουργία του κινητήρα ικανοποιεί απόλυτα. Δεν είναι και το πιο ισχυρό μοτέρ της κατηγορίας, ούτε προσδίδει sportive χαρακτηριστικά στο Γερμανικό supermini, όμως καλύπτει τις λοιπές πτυχές χρήσης. Είναι σχετικά αθόρυβο για diesel, δίνει αξιοπρεπές 0-100km/h και κυρίως ρεπρίζ που είναι το ζητούμενο στις προσπεράσεις.

Εδώ φαίνεται το χάρισμα του πετρελαιοκινητήρα με επαρκή κυβισμό που δεν «λιποθυμά» στην εκκίνηση και δεν απαιτεί συνεχές ανακάτεμα στον επιλογέα ώστε οι στροφές να μην πέφτουν κάτω από τις 2.000rpm. Οι 90 ίπποι είναι επαρκείς για το αμάξωμα και τα 230Nm της ροπής που αποδίδονται από τις 1.500rpm είναι πολύτιμα όταν στην καμπίνα είναι κατειλημμένες οι τέσσερις θέσεις και ο χώρος αποσκευών γεμάτος. Υπό αυτές τις συνθήκες κίνησης ο 1.6TDI έχει το πάνω χέρι σε σχέση με τον μικρό τρικύλινδρο TDI που αρέσκεται σε μικρότερο φόρτο εργασίας.

Κατά τα λοιπά, χωροταξικά και ποιοτικά το Polo 1.6TDI είναι ίδιο κι απαράλλαχτο με τα αδέλφια του ανεξαρτήτως καυσίμου. Η θέση οδήγησης καλύπτει υψηλούς σωματότυπους που δεν συμβαίνει σε όλα τα supermini, χωρίς να μπορείς να βρεις κάποιο εργονομικό ψεγάδι.

Στο ταμείο, η απόφαση απαιτεί τη στάθμιση πολλών παραγόντων. Αν το συγκρίνεις με το 1.2TSI των 90 ίππων, το όφελος λόγω της διαφοράς κατανάλωσης είναι περίπου 50 ευρώ για κάθε 1000 χιλιόμετρα. Για 20.000 χλμ ετησίως το όφελος είναι 1000 ευρώ ανά έτος, άρα η απόσβεση μπορεί να γίνει σε κάτι λιγότερο από τρία χρόνια. Αν το συγκρίνεις με το μικρότερο πετρελαιοκίνητο της οικογένειας Polo, δεν υπάρχει περίπτωση απόσβεσης. Κι εδώ υπεισέρχονται λόγοι ενεργητικής ασφάλειας που δικαιολογούν απόλυτα τα επιπλέον χρήματα του 1.600άρη. Αρκεί να υπάρχουν.

συμπέρασμα

Μπορεί τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις των diesel της Volkswagen για το Polo να τη νέμεται ο τρικύλινδρος 1200άρης, όμως πιο ολοκληρωμένη πρόταση αποτελεί ο TDI των 1.6 λίτρων. Η διαφορά τιμής που έχουν δυστυχώς αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο, για όσους αποφασίσουν με αυστηρά οικονομοτεχνικά κριτήρια. Όσοι τολμήσουν την υπέρβαση, δεν θα το μετανιώσουν.

VIDEOS

VW Polo TSI

VW Polo Interia

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...