Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4

Η Opel στοχεύει στα Nissan Juke & Skoda Yeti ποντάροντας στην εμφάνιση, την ποιότητα και τον hi tech εξοπλισμό

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρό crossover της Opel μπαίνει σε μια δύσκολη κατηγορία όπου μεσουρανούν μοντέλα όπως τα Nissan Juke, Mitsubishi ASX και Skoda Yeti

Σύστημα τετρακίνησης

Το Mokka είναι διαθέσιμο είτε ως προσθιοκίνητο (FWD), είτε ως τετρακίνητο (AWD). Το σύστημα τετρακίνησης (στάνταρ στις εκδόσεις 1.4 Turbo) ζυγίζει μόλις 65 kg. Τα κύρια συστατικά του συστήματος είναι τα διαφορικά εμπρός και πίσω, ο άξονας μετάδοσης, η μονάδα ελέγχου, ο ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης και οι απαραίτητοι αισθητήρες που συντονίζουν τα παραπάνω μέρη. Το σύστημα AWD ενεργοποιείται αυτόματα και μόνον όταν είναι απαραίτητο, μεταβάλλοντας την κατανομή της ροπής γραμμικά, από 100-0 (εμπρός-πίσω) μέχρι 50-50 σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Όταν η επιφάνεια του δρόμου είναι στεγνή, μόνο οι εμπρός τροχοί κινούν το όχημα ώστε η κατανάλωση να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, έως και 50% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ για δύσκολες καταβάσεις υπάρχει και το Hill Descent Control (HDC) που κρατά αυτόματα σταθερή ταχύτητα καθόδου χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να φρενάρει. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα ρύθμισης της ταχύτητας καθόδου από 5 έως 20 km/h.

OPEL MOKKA 4X4

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι - πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Επιδόσεις
ξινά
  • Ικανότητες off road
  • Χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας
  • Αίσθηση τιμονιού και κιβωτίου
απόψεις

Κερδίζει ματιές με την εμφάνιση του το Mokka, το οποίο εκφράζει τη σχεδιαστική ταυτότητα της Opel σε mini SUV συσκευασία. Ο turbo κινητήραςτων 1,4 λίτρων και η τετρακίνηση δίνουν τα φόντα για εμπορικό παιχνίδι και σιγοντάρουν την εμφάνιση. Βέβαια, τα off-road παιχνίδια θέλουν μέτρο, με τον εμπρός προφυλακτήρα και τους τροχούς των 18 ιντσών, να επιβάλλουν την άσφαλτο σαν τερέν κίνησης του καλλίγραμμου Mokka

Δημήτρης Παππάς

απόψεις

Ενδιαφέρον σχήμα που προβάλει με εύπεπτο τρόπο μια πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας που να ξεφεύγει από τους τυπικούς όγκους ενός sedan ή hatchback. Είναι απορίας άξιο πώς πετυχαίνουν στην Opel την ίδια αίσθηση στο πεντάλ των φρένων. Θέλει εξοικείωση στη λειτουργία όπως επίσης και ο επιλογέας ταχυτήτων. Προσοχή στο γκάζι, ο 1,4 τιμωρεί τον μη εγκρατή. Καλύτερα να εκμεταλλεύεσαι τη φορά του αυτοκινήτου παρά το δεύτερο μισό του στροφομέτρου.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Στο πνεύμα της εποχής κινείται η Opel με το Mokka. Με τις χρυσές μέρες των 2λιτρων SUV να έχουν περάσει προ πολλού –και ανεπιστρεπτί;- ένα μικρό τετρακίνητο με 1.400άρι Turbo μοτέρ 140 ίππων και χώρους ικανούς να βολέψουν μια μικρή οικογένεια, έχει νόημα. Θα μου πεις, δεν υπάρχουν εδώ και χρόνια άλλες αντίστοιχες προτάσεις στην αγορά; Σε αυτά τα κυβικά, όχι πολλά. Άλλωστε, η φιλοσοφία που έχει επιλέξει τα τελευταία χρόνια η Opel στα νέα της μοντέλα, δίνει στο Mokka σημαντικό ατού έναντι του ανταγωνισμού. Και εξηγούμαι: Το Mokka έχει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά ενός καινούργιου Opel, όπως όμορφη σχεδίαση μέσα-έξω, ευκολία στην καθημερινή χρήση, trendy χαρακτήρα και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής – με άλλα λόγια, όσα προσέχει περισσότερο ο υποψήφιος αγοραστής. Έννοιες όπως μεγάλες δυνατότητες off road ή σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο, τις οποίες επικαλούνται αρκετά μικρά ή μεσαία SUV αλλά ελάχιστοι από τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας θα αναζητήσουν στην πραγματικότητα, έχουν αφεθεί εσκεμμένα και επί της ουσίας στα αζήτητα. Άλλωστε, το μόνο 5θυρο μικρό 4x4 που μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά εκτός δρόμου, είναι το Terios - υπάρχει φυσικά και το αγρίμι-Jimny. Όλα τα υπόλοιπα δεν κρύβουν την προτίμησή τους στην άσφαλτο, φιλοσοφία που φυσικά ακολουθεί και το Mokka.

 

Λίγο χώμα, λίγο χιόνι και άσφαλτο όση θες

Ας μην κρυβόμαστε. Πόσες φορές έχεις πάρει τα βουνά και τα λαγκάδια, με δικό σου 4x4 ή με φίλου; Αν είσαι από αυτούς που το κάνουν συχνά, η μοναδική λύση στην κατηγορία αναφέρθηκε παραπάνω. Γιατί, με τόσο χαμηλό εμπρός προφυλακτήρα, περιορισμένες γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και διαφυγής, μικρή απόσταση από το έδαφος και ακατάλληλα, ασφάλτινα ελαστικά, το να απαιτήσεις από το Mokka να χαράξει καινούργια μονοπάτια, να υπερπηδήσει δύσκολα εμπόδια ή να διασχίσει ποτάμια, είναι σα να ζητάς από τη γυναίκα σου να χορέψει το χορό της βροχής με ψηλοτάκουνα. Είναι και η έλλειψη ροπής από το μοτέρ στις χαμηλές στροφές που σε αναγκάζει να πατινάρεις πολύ τον συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να ζεσταίνεται γρήγορα και να ταλαιπωρείται.

Όλα αυτά όμως επιλέχθηκαν συνειδητά από την Opel. Οι Γερμανοί πιστεύουν πως μόλις το 1% των αγοραστών του μικρού SUV θα εξαντλήσουν τις δυνατότητες της τετρακίνησης. Τότε, τι τη θέλει την τετρακίνηση το Mokka; Μα για τις περιπτώσεις που πραγματικά έχουμε ανάγκη οι περισσότεροι οδηγοί: για το χωματόδρομο που πρέπει να διαβείς για να φτάσεις σε εκείνη την απόμακρη παραλία το καλοκαίρι, ή για να φτάσεις με ασφάλεια στο χιονοδρομικό το χειμώνα, όταν σε πιάσει έντονη χιονόπτωση στο δρόμο. Ειδικά στο χώμα, η ανάρτηση δεν κοπανάει και οι κραδασμοί στο τιμόνι απουσιάζουν, δείχνοντας τη στιβαρότητα της κατασκευής. Και πρέπει εδώ να πω ότι η τετρακίνηση του Mokka μου άφησε αρκετά καλές εντυπώσεις, τόσο σε χώμα όσο και σε ολισθηρές επιφάνειες. Εμπλέκεται άμεσα και σε βγάζει ασπροπρόσωπο τις περισσότερες φορές. Και αν ποτέ κολλήσεις, συνήθως θα φταίει κάτι άλλο: εσύ, που υπερεκτίμησες τις δυνατότητες των ελαστικών και του αυτοκινήτου.

Το Mokka δεν κρύβει στιγμή την προτίμησή του για άσφαλτο. Πατάει γερά, προσφέρει καλό έλεγχο, στρίβει με ασφάλεια, φρενάρει αποτελεσματικά και γενικά δεν σε φέρνει δύσκολη θέση. Εμπνέει αίσθημα εμπιστοσύνης, χάρη και στις κλίσεις του αμαξώματος που δε είναι μεγάλες. Ακόμη κι αν το παρακάνεις, το ESP θα σε βοηθήσει πριν προλάβει η τετρακίνηση να επέμβει. Για να μην αναφέρω το προαιρετικό πακέτο τεχνολογιών που είχε το Mokka της δοκιμής: εμπρός κάμερα Opel Eye με αυτόματη αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (TSR), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW), σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα (FCA), προσαρμόσιμο Cruise Control με ραντάρ και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα. Συστήματα που είναι εκεί για να σε βοηθήσουν όταν χρειαστεί.

Μην περιμένεις βέβαια ότι το Mokka χαρίζει απλόχερα χαμόγελα ευτυχίας σε στριφτερές διαδρομές. Το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι, το 6άρι κιβώτιο που τείνει να σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές και το υποστροφικό στήσιμο δεν εμπνέουν για σπορ οδήγηση. Από την άλλη, η σφικτή αλλά γενικά άνετη ανάρτηση (με εξαίρεση τις κοφτές ανωμαλίες με χαμηλή ταχύτητα), σε συνδυασμό με το ήσυχο εσωτερικό, τη στιβαρή αίσθηση στην οδήγηση και τον ψυχωμένο κινητήρα, εμπνέουν για ταξίδια.

Αρκεί να μην σε γλυκαίνει το γκάζι και παρασύρεσαι, γιατί τότε οι απαιτήσεις των 140 ίππων σε αυτό το πολύτιμο κίτρινο ζουμί που λέγεται αμόλυβδη, αυξάνει αναλόγως. Σε λογικές πάντως συνθήκες και με σύμμαχο το start/stop, υπολόγισε μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8-8,5 lt/100 km – τιμή που σίγουρα απέχει από την εργοστασιακή τιμή των 6,4 lt/100 km, αλλά δεν παύει να είναι λογική για την ισχύ και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Διαφορετικά, αν σε τσιγκλάει το δεξί σου πόδι να εκμεταλλευτείς τα 200 Nm ροπής, εύκολα περνάς τα 9 και φλερτάρεις με το 10άρι. Αν μάλιστα θελήσεις να επαληθεύσεις τα 9,8 sec που απαιτούνται για το 0-100 km/h ή να κινείσαι κοντά στην τελική των 195 km/h, τότε πας για 12 και βάλε.

 

Πλούσια εσωτερικά χαρίσματα

Το ότι το εσωτερικό του Mokka θυμίζει ελαφρώς Astra και έντονα Meriva, μόνο θετικό μπορεί να είναι: σύγχρονη σχεδίαση, ποιοτικά υλικά, προσεγμένη συναρμογή και από πολύ καλός έως πλούσιος εξοπλισμός, αναλόγως την έκδοση, είναι στοιχεία που απολαμβάνεις και εκτιμάς καθημερινά. Φυσικά, κάθεσαι ψηλά στο κάπως σκληρό και στενό κάθισμα, έχοντας καλή ορατότητα προς τα εμπρός και πλάγια, μέτρια όμως προς τα πίσω. Τα όργανα και χειριστήρια είναι εκεί ακριβώς που τα περιμένεις, ενώ η πληθώρα διακοπτών στην κεντρική κονσόλα σημαίνει πως θα χρειαστείς κάποιο χρόνο εξοικείωσης, εκτός αν είσαι ήδη κάτοχος Opel της τελευταίας 4ετίας οπότε θα τη χειρίζεσαι με κλειστά μάτια.

Παράπονο δεν έχεις ούτε από τους χώρους, χάρη και στις διαστάσεις που δεν τις λες και μικρές - με μήκος 4,28 m, το Mokka είναι μακρύτερο από το Skoda Yeti και ελαφρώς κοντύτερο από το Nissan Qashqai – και δεν του φαίνεται είναι η αλήθεια! Πίσω βολεύονται χωρίς πρόβλημα δύο ενήλικες ύψους μέχρι 1,80 m, ενώ ακόμη κι ένας τρίτος δεν θα δυσανασχετήσει, χάρη και στο μαλακό μεσαίο τμήμα του καθίσματος. Ακόμη και για τα μικροαντικείμενα έχουν φροντίσει οι σχεδιαστές του Mokka, εφοδιάζοντάς το με αρκετές θήκες και ένα πρακτικό δεύτερο ντουλαπάκι στο ταμπλό. Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ των 356 λίτρων ικανοποιεί –έστω και οριακά- τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, ενώ αν χρειαστεί υπάρχει πάντα η λύση του αναδιπλούμενου / διαιρούμενου πίσω καθίσματος που εκτοξεύει τη συνολική χωρητικότητα στα 1.372 λίτρα. Για τους λάτρεις του ποδηλάτου, τέλος, προσφέρεται και το σύστημα FlexFix που βρίσκεται πάντα στο όχημα, ενσωματωμένο στον πίσω προφυλακτήρα και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και τρία ποδήλατα. Η στάνταρ έκδοση του συστήματος μπορεί να μεταφέρει ένα ποδήλατο βάρους μέχρι 30 kg, ενώ χάρη σε ένα κουμπωτό αντάπτορα μπορεί να μεταφέρει δύο ακόμα ποδήλατα, αυξάνοντας τη συνολική ικανότητα μεταφοράς φορτίου σε 60 κιλά. Ακόμα και πλήρως φορτωμένο, το σύστημα FlexFix μπορεί να αναδιπλώνεται ώστε η πίσω πόρτα του Mokka να ανοίγει εύκολα για άμεση πρόσβαση στο χώρο αποσκευών.

συμπέρασμα

Το Mokka στοχεύει στους πολλούς: τους υποψήφιους αγοραστές που ψάχνουν ένα σύγχρονο μικρό 4x4 με στυλάτη εμφάνιση, χώρους για μια μικρή οικογένεια και δυνατότητα να ικανοποιεί τα χόμπι τους (light εκδρομές και extreme sports) και όχι στους ελάχιστους που αναζητούν το απόλυτο off road. Και τα καταφέρνει αρκετά καλά, εστιάζοντας στους τομείς που υποσυνείδητα ή ενσυνείδητα κρίνουν την τελική επιλογή του υποψήφιου αγοραστή: την εντυπωσιακή όψη, την προσεγμένη ποιότητα, την υψηλή τεχνολογία και το συνδυασμό καλών επιδόσεων - χαμηλού κυβισμού. 

Νεο Opel Mokka

2013 Opel Mokka

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...