Volvo V40 1.6 Diesel D2

Όταν το μοτέρ του V40, σφυράει σε turbodiesel σκοπό, τα προτερήματά του πολλαπλασιάζονται.

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,4 lt/100km
Εκπομπές CO288 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το αποδεδειγμένα φινετσάτο, αριστοκρατικό και δυναμικό premium μικρομεσαίο της Volvo με τον κινητήρα που ξεγελάει τα βάσανα της εποχής.

Με μικρή διαφορά τιμής από τη βασική έκδοση T3, η diesel έκδοση του V40 θυσιάζει μεν το επίπεδο επιδόσεων σε σχέση με την υπερτροφοδοτούμενη βενζινοκίνητη έκδοση, όμως προσφέρει έναν απολαυστικό συνδυασμό απόδοσης και προπάντων οικονομίας, που αποτελεί κύρια προτεραιότητα στην εποχή μας. Την στιγμή που πακέτο με την γοητευτική σχεδίαση, την λίστα τεχνολογικών εφαρμογών, την φινέτσα και την αριστοκρατική αύρα, μπορείς να αποκτήσεις V40 που καταναλώνει ελάχιστα και γλιτώνει από τα τέλη κυκλοφορίας, τότε εύχεσαι το διακριτικό της πίσω πόρτας να γράφει D2.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Με εξασφαλισμένο το διαβατήριο στον κόσμο των under 100, για τα CO2, το V40 ξεκινάει την παρτίδα με έναν φανερό άσο στο χέρι και αρκετούς καβάτζα. Μοιάζει να παίζει με σημαδεμένη τράπουλα απέναντι στους ανταγωνιστές του και δείχνει πάντα ένα βήμα εμπρός στην παρτίδα. Την προνομιακή του θέση χρωστάει στον D2 που συνδυάζει επιδόσεις με οικονομία βγάζοντας ταυτόχρονα την γλώσσα στην ανεξάντλητη κρατική αυστηρότητα, για να το πω όσο ευγενικότερα μπορώ. Το περιτύλιγμα, το τεχνολογικό ράφι και ο δυναμικός τρόπος έκφρασης στον δρόμο είναι στοιχεία άμεσα συνεργάσιμα και εκφράζονται υποδειγματικά ώστε ο μικρός Σουηδός, να σαλτάρει με ευκολία τα σκαλοπάτια προς την κορυφή.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Δυναμισμός
  • Ποιότητα και αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
ξυνά
  • Χώροι
  • Ρηχός χώρος αποσκευών
απόψεις

Παραδέξου το: το Volvo V40 σε κερδίζει κυρίως με την εμφάνισή του, μέσα-έξω. Το πακέτο ποιότητα-premium χαρακτήρας-τεχνολογία και η ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων έρχονται απλώς να ενισχύσουν την αρχική θετική εντύπωση. Στην περίπτωση της έκδοσης D2 ομως, ο 1.600άρης diesel γίνεται ο πρωταγωνιστής, δίνοντας στο V40 έναν ακόμη άσο στο πόκερ της ελληνικής αγοράς. Μπορεί με απολυτα κριτήρια το πετρελαιοκίνητο μικρομεσαίο Volvo να μην είναι το καλύτερο στην κατηγορία, είναι όμως αυτό που θα βρει θέση στη λίστα κάθε υποψήφιου αγοραστή, συνήθως σε υψηλότερη θέση από κάθε ανταγωνιστή του. Αυτή τη φορά, το Volvo δεν είναι μια πολύ καλή εναλλακτική στο γερμανικό κατεστημένο, αλλά ο ισάξιος αντίπαλος που παίρνει νίκες στα ίσια σε πολλούς τομείς, όπως π.χ. στην αποδοτικότητα του μοτέρ χάρη στις χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 του 1.6 D2.

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Με τέσσερις εκδόσεις (Optimum, Kinetic, Momentum, Summum) το V40 D2 υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις και προσφέρει εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού από την βασική Optimum. Σε αυτήν περιλαμβάνονται στάνταρ οι οκτώ αερόσακοι (μετωπικοί-πλευρικοί-οροφής και γονάτων), τα καθίσματα με σύστημα προστασίας αυχένα, το ESP, το City Safety για αποτροπή σύγκρουσης στην πόλη, φυσικά οι τυπικές ηλεκτρικές ευκολίες που αφορούν ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες (θερμαινόμενοι), τηλεχειριζόμενο βασικό κλείδωμα, ανιχνευτή χαμηλής πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα, αυτόματο κλιματισμό και Start & Stop. Φυσικά όσο ανηφορίζουμε τις εκδόσεις,  ανακαλύπτουμε έξτρα ανέσεις, δερμάτινες επενδύσεις και όλα τα στοιχεία εξοπλισμού που προσφέρουν αριστοκρατικό στιλ και τεχνολογικό επίπεδο. Στην προαιρετική λίστα περιλαμβάνεται και όλο το πακέτο τεχνολογίας, τα συστήματα δηλαδή που διευκολύνουν την ζωή του οδηγού και εξυψώνουν τα επίπεδα ασφάλειας (Adaptive Cruise Control, Park Assist Pilot, Lane Keeping Aid, Road Sing information και Active High Beam). Δεν πρέπει να μας διαφεύγει φυσικά ότι το V40 σημαδεύει επίσης την κορυφή σε ότι αφορά την ασφάλεια, ως το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που διαθέτει στάνταρ αερόσακο πεζών.

 

Η αριστοκρατία του πετρελαίου

Μπορεί ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 Τ3 να εξασφαλίζει downsizing και επιδόσεις, ωστόσο ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας της Volvo φαντάζει ιδανικός σε μια εποχή που αναζητούν όλοι οικονομικότερες λύσεις. Απέναντι στους 150 ίππους στις 5.700 rpm και τα 240 Nm στις 2.700 rpm του βενζινοκινητήρα, ο 1.6 Diesel προσφέρει 115 στις 3.600 rpm και 270 Nm στις 2.900 rpm. Γνωστός από το νέο Focus, ο D2 χρησιμοποιεί τεχνολογία common rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και προσφέρει το τεχνολογικό του υπόβαθρο με ουσιαστική και πολιτισμένη λειτουργία, με γνώμονα να συμβιβάσει στον μικρότερο βαθμό τις επιδόσεις. Σίγουρα δεν μπορεί στον συγκεκριμένο τομέα να υπερισχύσει των EcoBoost, όμως η πληθωρική ροπή σύντομα σε κάνει να ξεχάσεις τα απόλυτα νούμερα και σε αποζημιώνει με γεμάτο τράβηγμα στο πάτημα του γκαζιού. Με δεδομένο ότι η ανώτερη ισχύς εμφανίζεται στις 3.600 rpm, δεν έχει μεγάλο νόημα να ανεβάζεις το στροφόμετρο πάνω από τις 4.000 rpm, ενώ θα διαπιστώσεις ότι οι δυο-δυόμισι χιλιάδες στροφές από τις 1.500 και πάνω αρκούν για να νιώσεις την δυναμική του κινητήρα σε επίπεδο απόδοσης-επιδόσεων. Με βάση τα στοιχεία του κατασκευαστή, το πετρελαιοκίνητο V40 χρειάζεται από στάση 12,3’’ για τα πρώτα 100 km/h και φτάνει τα 185 km/h τελικής ταχύτητας, την στιγμή που ο βενζινοκίνητος αδερφός ολοκληρώνει 3,5’’ ταχύτερα την δοκιμασία, προσφέροντας 25 επιπλέον χιλιόμετρα τελικής. Για τα παραπάνω από 1.400 κιλά του αυτοκινήτου τα νούμερα παραμένουν κολακευτικά και η αίσθηση επιτάχυνσης απολαυστική.
Τα επίσης καλά νέα όμως εκτός από τις γεμάτες ρεπρίζ, έρχονται από την κατανάλωση που μπορεί να μην επιβεβαιώνουν τον κατασκευαστή (3,6 lt/100km), όμως με υπομονή, επιμονή και οικολογικό τρόπο οδήγησης θα δεις στο trip computer κάτι παραπάνω από 4 lt/100 km. Σε πιο ελεύθερο αλλά πάντα οικονομικό ρυθμό, απολαμβάνοντας ροπή και επιτάχυνση, οι τιμές στρογγυλοκάθονται ανάμεσα στα 5 με 6 λίτρα κάτι που αντιστοιχεί σε παραπάνω από 1000 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ αν ξεχνιέσαι και ανεβάζεις στροφές χωρίς λόγο ή τεντώνεις βαθιά και νευρικά το δεξί σου πόδι, θα πλησιάσεις τιμές που ο T3 αδερφός του θεωρεί λογικές για το οικονομικό του στιλ (περίπου στα 8 λίτρα). Ο τελευταίος τρόπος όμως δεν ταιριάζει σε diesel και σπανίως εξυπηρετεί, ακόμα και αν ο οδηγός έχει σπορ απαιτήσεις στο μυαλό του.

 

Απαλλαγή και απόλαυση

Με τον D2 τοποθετημένο στο V40, έχεις εξασφαλίσει δυο βασικά κίνητρα για να το αποκτήσεις. Από την μια λες αντίο στο ετήσιο βάρος των τελών κυκλοφορίας με τα 94 gr/km που εξασφαλίζει για τα CO2 και από την άλλη έχεις στα χέρια σου ένα οικονομικό αυτοκίνητο που στο χέρι σου είναι - ή μάλλον καλύτερα στο πόδι σου - να απολαύσεις αυτονομία! Και βέβαια δεν είναι μόνο αυτά τα πλεονεκτήματα, αλλά αυτά πολλαπλασιάζουν στο σύνολο το θετικό πρόσημο για το premium μικρομεσαίο της Volvo. Το μοτέρ είπαμε κινεί με ευκολία το βαρύ αμάξωμα του V40, ενώ συνεργάζεται περίφημα με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και με το εύστοχο στην λειτουργία του start&stop. Η γοητευτικές γραμμές στο αμάξωμα είναι δεδομένες και εξασφαλισμένες σε κάθε λεπτομέρεια και ο εσωτερικός του κόσμος είναι premium και αδιαπραγμάτευτος. Ακόμα και αν ψάχνεις δικαιολογίες για να το απορρίψεις δύσκολα θα βρεις. Μόνο για τον ρηχό χώρο αποσκευών και την ουσιαστικά τετραμελή φιλοσοφία της καμπίνας μπορείς να πεις κάτι, όμως αν ρίξεις τα μάτια σου και στον ανταγωνισμό θα διαπιστώσεις ότι πάνω κάτω όλοι τα ίδια χούγια κουβαλάνε. Νιώθεις ότι ανήκει σε ανώτερη κατηγορία και όπου και αν κοιτάξεις ή αγγίξεις δεν διακρίνεις τσιγκουνιές και εκπτώσεις σε ποιότητα υλικών και συναρμολόγηση. Σχεδιαστικά η κλασική κονσόλα της Volvo δίνει το παρόν ενώ οι καινοτόμες ιδέες εμφανίζονται στον ενεργό πίνακα οργάνων TFT, που προσφέρει πλήθος ψηφιακών ενδείξεων ανάλογα με την διάθεση του οδηγού. Για την ιστορία, μπορείς να διαλέξεις τρεις θεματικές εκδοχές πληροφόρησης (Elegance, Eco, Performance) που ανάλογα με την επιλογή τροποποιείται και η πληροφόρηση που φτάνει στα μάτια. Στην δυναμική επιλογή το κυκλικό όργανο από ταχύμετρο μετατρέπεται σε στροφόμετρο και ο φωτισμός κοκκινίζει ως ένδειξη σπορ πνεύματος.
Στο οδηγικό κομμάτι το V40 με τον D2 κάτω από το καπό του διατηρεί την απολαυστική του εικόνα με επαρκή δύναμη που δεν εξαντλεί τα περιθώρια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών όσο στο αδερφό με τον T3, κάτι που επιτρέπει να συμπεριφερθείς με λιγότερη ευγένεια στο γκάζι, στην κορυφή της στροφής. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας (DSTC) επεμβαίνουν με διακριτικότητα και εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την ουσία, που είναι η αποτελεσματική συμπεριφορά. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι εξασφαλισμένη στα επίπεδα της κατηγορίας που πρέπει να ανταγωνιστεί, ενώ την ίδια στιγμή η ανάρτηση προσφέρει μετρημένες κλίσεις και αποδεικνύει την ποιοτική λειτουργία της, αντιδρώντας αποφασιστικά στις εντολές του οδηγού. Συνδυάζει την απορροφητική συμπεριφορά που αναζητάς για άνεση, χωρίς ταυτόχρονα να χάνει την επαφή με την πληροφόρηση και τον δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο, χτισμένο σε επαρκές μεταξόνιο 2.647 mm, είναι αποδεδειγμένα ικανό για πολύ περισσότερα άλογα, ενώ το αξιοπρεπές τύπου S60 τιμόνι και τα ισχυρά και ακούραστα φρένα συνθέτουν ένα απολαυστικό για οδήγηση σύνολο, ανάμεσα σε ικανούς ανταγωνιστές. Τελικά το V40 εμπνέει σιγουριά και είναι ακλόνητο στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ το επίπεδο πρόσφυσης εξασφαλίζει κράτημα και απολαυστικό οδηγικό προφίλ χωρίς να προσβάλει ταυτόχρονα το αριστοκρατικό του στιλ.

συμπέρασμα

Οι Γερμανοί έχουν τον τρόπο τους σε οποιαδήποτε κατηγορία που συνοδεύεται από την ταμπέλα premium, όμως οι Σουηδοί αντιστέκονται. Το V40 αποτελεί μια γερή γροθιά στο κατεστημένο σερβίροντας όλα όσα αναζητά κανείς από μια compact, sport και γοητευτική πρόταση με παιδεία λιμουζίνας και …πτυχίο σύνθεσης! Φυσικά και δεν συζητάμε για μουσικές σπουδές, όμως ο τρόπος που κουμπώνουν τα στοιχεία του χαρακτήρα του συνθέτουν ένα γευστικό και ολοκληρωμένο premium μικρομεσαίο με γενναιόδωρα πλεονεκτήματα σε κάθε τομέα. Με κερασάκι στην τούρτα τον turbodiesel D2 και δελεαστικότατα πακέτα τιμών για το συνολικό επίπεδο προσφοράς του, το V40 αποτελεί το δέλεαρ της εποχής για το συγκεκριμένο κοινό που απευθύνεται.

VIDEOS

Νέο Volvo V40

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...