BMW 316i

Η «μικρή» αποκτά αυτοπεποίθηση και σήμερα η 316i ζει τα καλύτερά της!

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Μέση κατανάλωση5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 6η γενιά της σειράς 3, με τη μοντέρνα, προηγμένη και αποδοτικότερη 316i που πέρασε ποτέ.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Μια φορά και έναν καιρό, οι «πετυχημένοι» αυτού του τόπου, ψώνιζαν 316i. Ένα εξαιρετικό ως βάση και σύλληψη αυτοκίνητο, μπροστάρης στην εποχή του σε ποιότητα και προδιαγραφές, που όμως ήταν "κουτσό" λόγω απόδοσης. Τι να σου κάνει ο ατμοσφαιρικός 1600άρης των 100 έως 122 ίππων σε ένα …μασίφ αμάξωμα φτιαγμένο τουλάχιστον για 50 παραπάνω! Και δεν έφτανε αυτό, με την πάροδο χρόνων, εξέλιξης και γενεών φορτωνόταν επιπλέον διαστάσεις και ...κιλά! Σήμερα η 316i παραμένει η μικρή της σειράς, όμως το πληθωρικό αμάξωμα και το βάρος δεν την τρομάζει. Ο TwinPower Turbo με την γεμάτη ροπή, προσφέρει στην βασική τριάρα την ψυχή που αναζητά και ο απαιτητικός του είδους. Σίγουρα δεν είναι το αυτοκίνητο που θα συναρπάσει με γνώμονα τις επιδόσεις, όμως συνδυάζει οικονομικό προφίλ και απόδοση με τον καλύτερο τρόπο για να πεις δίχως τύψεις ότι είναι η καλύτερη 316i όλων των εποχών και γιατί όχι η 3άρα που αξίζει να σταθείς εκεί, χωρίς να πας παραπάνω.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης και κατασκευής
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Χώροι για δυο, στο πίσω κάθισμα
  • Τιμή
απόψεις

Τo κλειδί για την επιτυχία της 316 είναι η ροπή. Όταν ο δίλιτρος της απερχόμενης Ε90 απέδιδε 210Nm ροπής και ο σημερινός TwinPower Turbo που εξοπλίζει την F30 δίνει επιπλέον 10Nm είναι αυτονόητο ότι ξεπερνιόνται πολλά στερεότυπα του παρελθόντος. Η απάντηση στο ερώτημα αν το πακέτο της 316 αρκεί για να σε εισάγει στον κόσμο της 3άρας είναι ξεκάθαρα, ναι.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Η 316i προσφέρεται αποκλειστικά με τον TwinPower Turbo 1.6 των 136 ίππων με τιμή έναρξης λίγο κάτω από τα τριάντα χιλιάδες ευρώ. Στο εξοπλισμό εκτός από τις συνήθεις τυπικές ευκολίες θα βρείτε μεταξύ άλλων στοιχεία που τον κατατάσσουν στην αφρόκρεμα της κατηγορίας όπως ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη 6,5’’, Start&Stop, δερμάτινες λεπτομέρειες και χειριστήρια στο τιμόνι για λειτουργίες ηχοσυστήματος, trip computer και τηλεφώνου, σύστημα Driving Expirience Control με Eco Pro, iDrive και ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό. Ο διάκοσμος και ο εξοπλισμός διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση (Modern, Sport και Luxury), ενώ αναμενόμενα η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού χαρακτηρίζεται από πλουραλισμό. Σε αυτήν περιλαμβάνονται το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και πολλά άλλα στοιχεία ανέσεων, τεχνολογίας και προσωπικού γούστου του ενδιαφερόμενου.

Οι περισσότερες δοκιμές της 316i συνήθως κατέληγαν σε γκρίνια για τον κινητήρα. Έτσι και εδώ στο gocar θα είχατε διαβάσει για την απερχόμενη γενιά: «Όσο φιλότιμες προσπάθειες και αν κάνει ο σύγχρονος ατμοσφαιρικός των 1.6 λίτρων αποδεικνύεται λίγος για μια καρότσα που ξεπερνά τα 1.400 κιλά. Το εξαιρετικά στιβαρό και καλοστημένο αμάξωμα αδικείται από την επιλογή κινητήρα που δεν του προσφέρει τις επιδόσεις και κατά συνέπεια την ενεργητική ασφάλεια που συναντά κανείς στον ανταγωνισμό. Η ώρα της υπερτροφοδότησης είναι προ των πυλών για την BMW και επιβεβλημένη για την αναγέννηση των μικρών κωδικών στην γκάμα, όπως η 316». Τελικά η ώρα έφτασε…

 
316
i με turbo

Η ατμοσφαιρική επιχειρηματολογία για την BMW ευτυχώς έλαβε τέλος! Χωρίς φυσικά να υστερεί τεχνολογίας ήταν δύσκολο να επιβάλει την ατμοσφαιρική άποψη ιδίως στους μικρούς κινητήρες όσο σύγχρονη τεχνολογία και αν διέθεταν. Η λογική του downsizing για εξασφάλιση απόδοσης παράλληλα με χαμηλούς ρύπους και οικονομία ήταν απαραίτητη για να διατηρήσουν οι βασικοί κωδικοί στην γκάμα την δημοφιλία τους στην αγορά. Η αρχή έγινε με την σειρά 1 και ο TwinPower Turbo των 1.6 λίτρων σύντομα πέρασε στην 316i όπου πλέον θα σφυρίζει υπερτροφοδοτούμενους σκοπούς με 136 ίππους 220 Nm ροπής. Όσο και αν τα νούμερα δεν είναι μεθυστικά, την στιγμή μάλιστα που έχει να διαχειριστεί παραπάνω από 1.400 κιλά, το γεγονός ότι τώρα η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη από τις 4.350 rpm και η αντίστοιχη ροπή από τις 1.350 rpm, δημιουργούν δεδομένα που δείχνουν ενθαρρυντικά. Με 10,3 kg/hp, τα 210 km/h τελικής και τα 8,9’’ για τα πρώτα 100 km/h, δείχνουν εφικτές και κολακευτικές τιμές για ένα ψωμωμένο σε βάρος αυτοκίνητο σαν την 316i. Τεχνολογικά, το ρεπερτόριο του νέου κινητήρα είναι πλούσιο και υποστηρίζεται από τουρμπίνα twin scroll, με δυο διαφορετικούς αυλούς στην πολλαπλή εξαγωγής για κάθε ζευγάρι κυλίνδρων, άμεσο ψεκασμό, έλεγχο βυθίσματος βαλβίδων εισαγωγής και σύστημα χρονισμού εκκεντροφόρων. Μια πρώτη γεύση της ποιοτικής λειτουργίας του κινητήρα διαπιστώνει κανείς με το καλημέρα και αν δεν γνωρίζεις ότι οδηγείς τούρμπο, δύσκολα θα σου δώσει ενδείξεις. Νιώθεις φυσικά την γεμάτη απόδοση από χαμηλά και η απουσία σκαλοπατιού, ξεσπάσματος ή έστω μιας δυναμικής ξαφνικής ώθησης είναι χαρακτηριστική. Περισσότερο παραπέμπει σε κάτι πληθωρικό σε κυβισμό, έναν καλό ατμοσφαιρικό δίλιτρο για παράδειγμα, παρά σε υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη, κάτι που υποστηρίζουν και τα διαγράμματα της εταιρείας ως προς το εύρος απόδοσης. Οι ανώτερες τιμές παραμένουν στην κορυφή τους έως τις 4.300 rpm για την ροπή και μέχρι τις 6.400 rpm (ηλεκτρονικός κόφτης στις εφτά) για την ισχύ. Πρακτικά, η γεμάτη απόδοση προκύπτει με το που αφήσεις τον συμπλέκτη και διαρκεί μέχρι ψηλά στα κόκκινα, με το μοτέρ να μην διστάζει να δείχνει την ευστροφία του, αν και δεν του είναι απαραίτητη για να κινηθεί γρήγορα. Παρά την μακριά κλιμάκωση στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με την περίφημη αίσθηση, δεν νιώθεις την ανάγκη να κατεβάσεις, ούτε να διατηρήσεις τις στροφές ψηλά για να μετακινηθείς σβέλτα και όχι απαραίτητα αν βρίσκεσαι σε ανοιχτό δρόμο, αλλά ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Φυσικά οι μακριές τελευταίες σχέσεις δεν προσφέρουν απαιτήσεις επιτάχυνσης με μικρές ταχύτητες, τουλάχιστον όμως δεν εμφανίζουν σκορτσάρισμα ακόμα και αν ξεχαστεί ο οδηγός με κουμπωμένη 6η. Εκμεταλλευόμενος την ροπή και χωρίς βαρύ πόδι μπορείς να κινηθείς σβέλτα με την κατανάλωση σταθεροποιημένη στα 8 lt/100 km, ενώ με πιο ελεύθερο στιλ οδήγησης πλησιάζεις τα 10 λίτρα, αυξάνοντας βέβαια σημαντικά και τον ρυθμό ταχύτητας. Η εργοστασιακή μικτή κατανάλωση των 5,5 lt/100km δύσκολα θα επιβεβαιωθεί, όμως με ελαφρύ πόδι και μυαλωμένη eco οδήγηση, χρησιμοποιώντας και το ανάλογο mode στο Driving Experience Control θα φλερτάρεις με ενδείξεις 7 lt/100 km, ενώ αν επιλέξεις τα Sport και Sport+ με διάθεση ανάλογη, θα ξεπεράσεις τα 12 λίτρα.

 

Αριστοκρατία, ισορροπία και απόλαυση

Η καλογυμνασμένη σιλουέτα είναι μεν πληθωρική λόγω διαστάσεων όμως δεν την λες και υπερβολική. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, η ελαφρώς ανασηκωμένη ουρά και το διακριτικό νεύρο που διατρέχει στο αμάξωμα δημιουργούν ένα ευχάριστο, στιβαρό και δυναμικό στην όψη σύνολο που δίνει έμφαση στις σταθερές αξίες της BMW. Αυτό το πάντρεμα της κομψής και απέριττης πολυτέλειας, γαρνιρισμένο με σπορ στοιχεία που φτάνουν στα αισθητήρια όργανα θεατή και οδηγού είναι χαρακτηριστικό στοιχείο των Βαυαρικών προϊόντων. Όπως και οι τετριμμένες έννοιες ποιότητα, φινέτσα, πληρότητα, και το γεγονός ότι νιώθεις τα πάντα ως ένα κομμάτι. Η παραδοσιακά μελετημένη για επίθεση θέση οδήγησης, δεν θα ενοχλήσει τους εστιασμένους στην άνεση οδηγούς, ενώ ο πυρήνας πληροφοριών των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, αλλά και των multimedia στοιχείων, σερβίρεται στην κεντρική οθόνη. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά φορτωμένος για να αισθανθείς ότι κάτι λείπει και οι χώροι είναι σημαντικά βελτιωμένοι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ γενικότερα βελτιωμένη είναι και η πρόσβαση στο αυτοκίνητο, ειδικά για τους πίσω. Οι επιβάτες θα διαπιστώσουν μεγαλύτερη άνεση ενώ και ο χώρος αποσκευών έχει όφελος 20 λίτρα φτάνοντας τώρα τα 480 στο σύνολο. Οι πίσω βέβαια δεν έχουν λόγο για παράπονα, εκτός αν φιλοξενούν ανάμεσά τους και τρίτο επιβάτη. Ο ευκαιριακός επισκέπτης δεν θα απολαύσει ιδιαίτερα την μεσαία θέση και εδώ που τα λέμε, όπως και οι άλλες 3άρες έτσι και η 316i, είναι ουσιαστικά τετραθέσια. Πίσω από το τιμόνι εκτός από τον πρόθυμο για επιδόσεις TwinPower Turbo, λαμβάνεις ουσιαστικές πληροφορίες από το σύστημα διεύθυνσης και από μια ανάρτηση, που ισορροπεί ανάμεσα στους δύο κόσμους, της άνεσης και της σπορ διάθεσης, με μαεστρία. Φυσικά δεν περιμένεις γαλλική κουλτούρα, όμως οι σφιχτές αποσβέσεις δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα, ενώ η ποιότητα κύλισης και η γενικότερη ηχομόνωση είναι σεμιναριακή. Άμεση και εύστοχη στις εντολές του οδηγού η 316i προσφέρει μια ώριμη συμπεριφορά για κάθε οδηγικό γούστο. Ακλόνητη στις ευθείες, ξεκούραστη και με μυστηριώδης αίσθηση ασφάλειας, με φρένα που δείχνουν πιστότητα, υπομονή και συνέπεια στην βάναυση χρήση, προτρέπει για ταξιδιωτική περιπλάνηση, ενώ ο χαρακτήρας της ταυτόχρονα είναι άμεσα συνδεδεμένος με δυναμική οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Με φουσκωμένα μετατρόχια και κατανομή ιδανική απολαμβάνεις αποτελεσματικότητα και ροή από στροφή σε στροφή με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ απόλυτα ζυγισμένη και απαλλαγμένη από προβληματικές αντιδράσεις προσφέρει ισορροπία που δύσκολα μπορεί να διαταραχτεί. Με το DSC στο off και με τις επιθετικότερες ρυθμίσεις στον ηλεκτρονικό της κόσμο, οι πλαγιολισθήσεις πλέον είναι υπαρκτές! Κυρίως σε γλιστερό τερέν και κατόπιν επιθυμίας, η 316i με την ζωηρή ροπή της στον παραδοσιακά πίσω άξονα μπορεί επιτέλους να προσφέρει και στιγμές fun to drive!

συμπέρασμα
Πληθωρικό, δυναμικό και συνάμα αριστοκρατικό στιλ που δεν αμφισβητείται. Η νέα σειρά 3 θα μπορούσε κάλλιστα να εκπροσωπεί μια κατηγορία ψηλότερα και η καθολική αναβάθμιση αφορά και τη βάση με τον κωδικό 316i. Η εποχή της υπερτροφοδότησης προίκισε την «μικρή» με ενδιαφέρουσα απόδοση που συνδυάζει τις επιδόσεις με οικονομία και διέγραψε το μεγαλύτερο μειονέκτημα που τη συνόδευε από τα παρθενικά της χρόνια. Η υποτονική γεύση σε επίπεδο απόδοσης, επιδόσεων ανήκει στο παρελθόν και πλέον η 316i προσφέρει τα παραδοσιακά όπλα (ποιότητα, πολυτέλεια, τεχνολογία και δυναμικά χαρακτηριστικά) με γαρνιτούρα το απαραίτητο τούρμπο για την εποχή. Σίγουρα η τιμή της δεν θεωρείται λαβράκι, όμως τώρα, ψάχνεις τα μειονεκτήματα με το κιάλι…

New BMW 3 series

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...