Fiat Punto 1.3 MJT 85hp

Ραντεβού οικονομίας

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,1 sec
Μέση κατανάλωση3,5 lt/100km
Εκπομπές CO290 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ανανεωμένο Punto φορά  πλέον χωρίς ενοχές τον Multijet κινητήρα και υπόσχεται μια ευχάριστη συμβίωση!

γλυκά
  • Πρακτικότητα - Χώροι
  • Οικονομία καυσίμου
  • Ευκολία οδήγησης
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα στην καμπίνα
απόψεις

Το  Punto 1.3MTJ σφραγίζει το ελευθέρας για τον πράσινο δακτύλιο λόγω των 90gr/km εκπομπών CO2. Η γνώριμη συνταγή οικονομίας περιλαμβάνει τον 1.300άρη Multijet ο οποίος αξιοποιεί τον ψεκασμό common rail, το φίλτρο DPF για τα καυσαέρια και το Start-Stop για να μειώσει το ενεργειακό αποτύπωμα του μικρού της Fiat. Τα 200Nm ροπής κάνουν ευχάριστη τη συμβίωση εντός κι εκτός πόλης, οπότε δεδομένων των άφθονων χώρων και της καλλίπυγου υλοποίησης, το Punto παίζει εύκολα το ρόλο του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου μιας νέας οικογένειας.  

Βασίλης Παπαδόπουλος

Πιο ώριμο από ποτέ, το τελευταίας γενιάς Punto τριγυρνάει και πάλι στην κατηγορία των supermini. Με στοιχεία ανανέωσης στην εμφάνιση του και τον επίκαιρο Mutijet κινητήρα στα σπλάχνα του, προσπαθεί να ανταγωνιστεί τους ολόφρεσκους σφετεριστές της κατηγορίας. Μπορεί να μην εκπέμπει απόλυτα τη γοητεία του καινούργιου, οι Ιταλοί έχουν φροντίσει να το κρατήσουν λαμπερό και ευχάριστο στο μάτι.

Ξανά-βάπτισμα 

Μια μικρή περιπέτεια η ονομασία του τελευταίου Punto, του οποίου η βασική φιγούρα παραμένει σε γενικές γραμμές ίδια από το αρχικό Grande Punto του 2005. Με πληθωρικές διαστάσεις και σημαντική έμφαση στους χώρους για τους επιβάτες, το Punto παραμένει ακόμη και σήμερα συνεπές σχεδιαστικά. Το τελευταίο μεγάλο facelift του έδωσε πιο σύγχρονη και αποδεκτή εμφάνιση, σε σχέση με το πιο ιδιόρρυθμο αισθητικά Punto Evo.

Μικρές αισθητικές αλλαγές κουβαλά το νέο Punto και στο εσωτερικό. Η φινετσάτη καμπίνα διαθέτει ευχάριστες επενδύσεις και σύγχρονο σχεδιαστικό προφίλ. Το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό κερδίζει με την πρώτη ματιά θετικές εντυπώσεις, αλλά μερικά διάσπαρτα λιγότερο ποιοτικά στοιχεία στο εσωτερικό απομακρύνουν το συνολικό αποτέλεσμα από την κορυφή της κατηγορίας. Η πρακτικότητα πάντως νικά την απόλυτη πολυτέλεια, αφού το Punto κοιτά την ευχρηστία στο εσωτερικό, με σωστή εργονομία και κάμποσες θήκες για μικροαντικείμενα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 275 lt.

Πρακτικό μυαλό…

Κοιτώντας την γκάμα του ανανεωμένου Punto, βλέπεις με ενδιαφέρον τον «διαφορετικό» 2κύλινδροTwinair. Η πιο σοφή επιλογή όμως πάει μάλλον στον απενοχοποιημένο πλέον 1.3 Multijet της δοκιμής μας. Η συγκεκριμένη έκδοση του μικρού diesel κινητήρα αποδίδει 85 ίππους και 200 Nm ροπής. Ταιριασμένος με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα Start&Stop, εστιάζει στην χαμηλή κατανάλωση (εργοστ. 3.5 lt/100km) και τις μειωμένες εκπομπές CO2 90 gr/km.  Εν λειτουργία, κινείσαι άνετα στην καθημερινότητα, αν εκμεταλλευτείς σοφά την χαρακτηριστική ενός diesel κινητήρα καμπύλη ροπής. Δεν υστερεί σε δύναμη, αλλά θα πρέπει να μάθεις να ζεις με τον θόρυβο του κινητήρα στην καμπίνα, ο οποίος περνά την diesel χροιά του στο εσωτερικό.

Ευχάριστο και εύχρηστο μέσα στην πόλη, με ένα ελαφρύ τιμόνι και βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν επιλογέα ταχυτήτων, το Punto θα εκπληρώσει με άνεση τα βασικά καθήκοντα του. Οι επιλογές στην ανάρτηση, τόσο σε γεωμετρία όσο και σε ρυθμίσεις έχουν ως γνώμονα κυρίως την άνεση, η οποία πλήττεται μόνο από την «ξερή» λειτουργία του πίσω άξονα.

Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, το Punto ξεδιπλώνει τον πολιτισμένο χαρακτήρα του, προσφέροντας στοιχεία του απολύτως σύγχρονου ανταγωνισμού στην κατηγορία. Ουδέτερο και προβλέψιμο, χωρίς έντονες κλίσεις από την ανάρτηση και με καλά φρένα, χαρίζει τόλμη στον οδηγό για να κινηθεί σβέλτα σε πιο κλειστά κομμάτια. Με πιο αυστηρά κριτήρια ψάχνεις ένα πιο σαφές σύστημα διεύθυνσης, που αν και στην πόλη αποδεικνύεται «χρυσάφι», στην γρήγορη οδήγηση κρύβει δεδομένα από τα χέρια του οδηγού.  

συμπέρασμα

Πιο ώριμο από ποτέ το ανανεωμένο Punto ψάχνει να κρατηθεί και πάλι αξιόμαχο στην κατηγορία –B. Με ιταλικό στυλ και σύγχρονα τεχνολογικά στοιχεία στον εξοπλισμό του, προσπαθεί να επικεντρωθεί στο σκοπό του και να τραβήξει το ενδιαφέρον στην κατηγορία. Σύμμαχος στην προσπάθεια, ο αποτελεσματικός MJT κινητήρας, ο οποίος προσφέρει αξιοπρεπή απόδοση και εξασφαλίζει την οικονομική καθημερινή μετακίνηση.

Fiat Punto 2012

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...