Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Ο νέος MIVEC ενισχύει τον ιπποτικό χαρακτήρα του Lancer: ήρεμη δύναμη που αυξάνει την απόδοση και μειώνει την κατανάλωση σε εκπληκτικά χαμηλά επίπεδα

  • -
  • -
Ισχύς117 PS
Ροπή154 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2137 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρομεσαίο hatchback της Mitsubishi με τον νέο, ιδιαίτερα οικονομικό 1.600άρη κινητήρα MIVEC των 117 ίππων.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση – ποιότητα κύλισης
  • Ευρυχωρία
ξυνά
  • Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές rpm
  • Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
830 km με ένα ρεζερβουάρ

Η μέση κατανάλωση των 6,9 lt/100 km που κατέγραψα με το 1.600άρι Lancer για οδήγηση σε πόλη, επαρχιακό και αυτοκινητόδρομο, με 4μελή οικογένεια και μπαγκάζια διακοπών, πιστοποιεί στην πράξη το πόσο οικονομικός είναι ο νέος κινητήρας της Mitsubishi. Σημειώστε πως η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 5,9! ΟΚ, μπορεί η τιμή που πέτυχα να απέχει από τα 3,6 lt/100 km που είχαμε “κάψει” με το ASX και τον ίδιο 1.6 στον διαγωνισμό οικονομίας της Mitsubishi, αλλά εκεί ήταν αγώνας. Εδώ μιλάμε για οδήγηση σε πραγματικές, καθημερινές συνθήκες, με μεγάλο φορτίο, αρκετά km εντός πόλης, αλλά και δύο εξόδους, μία μέχρι τον Πόρο και πίσω και άλλη μία μέχρι την Ιτέα, όπου ο δείκτης του ρεζερβουάρ έπιασε κόκκινο όταν το trip computer έδειχνε αυτονομία 50 km ακόμη – ύστερα από 780 km!

Χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες, η Mitsubishi ανανεώνει τη γκάμα κινητήρων της με νέους, οικονομικότερους και αποδοτικότερους, όπως ο εξαιρετικός 1.8 diesel και ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας που πρωτογνωρίσαμε στο ASX (δες εδώ κι εδώ). Ο 1.6 MIVEC έχει φωλιάσει εδώ και μερικούς μήνες κάτω από το καπό του Lancer, ενώ απέδειξε ήδη τα green… κότσια που έχει στον διαγωνισμό οικονομίας της ελληνικής αντιπροσωπείας.

 

Ίδιο σώμα, νέα καρδιά

Κάτω από το μακρύ καπό κρύβεται ουσιαστικά όλο το πακέτο των αλλαγών του Sportback 1.6. Τόσο η εμφάνιση όσο και η καμπίνα παραμένουν ως είχαν και στο προηγούμενο 1.5, προσφέροντας όλα όσα απαιτείς από ένα σύγχρονο μικρομεσαίο οικογενειακό: χώρους για εσένα και την οικογένειά σου, επαρκείς θήκες για τα συμπράγκαλα και πορτμπαγκάζ με μεγάλο άνοιγμα και ικανοποιητική χωρητικότητα 344 lt για τα μπαγκάζια. Εμπρός, κάθεσαι άνετα στη σωστή θέση οδήγησης και εκτιμάς την προσεγμένη συναρμογή, αν και τα υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό θα μπορούσαν να είναι μαλακά. Η γεροδεμένη αίσθηση όμως είναι κάτι που, όπως φαίνεται, θα συνοδεύει για πάντα τον ιδιοκτήτη και αυτού του Mitsubishi.

 

Περισσότεροι ίπποι, λιγότεροι ρύποι

Οκτώ είναι οι παραπάνω ίππου του νέου 1.6 MIVEC συγκριτικά με τον 1.5 που αντικατέστησε (117 από 109). Το πραγματικό κέρδος όμως μετριέται σε λίτρα βενζίνης και σε γραμμάρια CO2: 0,7 lt/100 km και 17 g CO2 /km λιγότερα για τον νέο 1.600άρη (5,9 και 137 αντίστοιχα) ανακοινώνει η Mitsubishi, σε σχέση πάντα με τον ήδη οικονομικό 1.5 (6,6 και 159). Εκτός από τις αλλαγές στα σπλάχνα του μοτέρ όμως, στον οικονομικότερο και πιο green χαρακτήρα του Lancer Sportback που δοκιμάζουμε εδώ, συμβάλλουν η ένδειξη που σε ενημερώνει για την ιδανική στιγμή αλλαγής ταχύτητας, καθώς και στο σύστημα Generation Control System – GCS που ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το εντυπωσιακό είναι πως, αν το επιδιώξεις, στην πράξη πλησιάζεις αρκετά τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (5,9 lt/100 km – βλέπε σχετική αναφορά δίπλα) ενώ σε νορμάλ συνθήκες, τιμές γύρω στα 7,5 lt/100 km προβάλλονται συχνά στο trip computer. Στην πόλη, υπολογίστε κάνα μισόλιτρο βενζίνης παραπάνω ανά 100 km, τιμή που και πάλι εντυπωσιάζει.

 

Αποτελεσματικότητα και άνεση σε πρώτο πλάνο

Το 5θυρο Lancer διατηρεί το ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Απολαμβάνεις να οδηγείς μεγάλες αποστάσεις, ξεκούραστα, με ασφάλεια και, όσο κρατάς τις στροφές σε χαμηλές-μεσαίες στροφές, ήσυχα. Η δε ανάρτηση φέρνει στο νου καλοστημένα γαλλικά μοντέλα: ισοπεδώνει σχεδόν κάθε είδους ανωμαλία και προσφέρει απαράμιλλη ποιότητα κύλισης. Ταυτόχρονα, το αίσθημα ασφάλειας που εμπνέει συνοδεύεται από άριστη οδική συμπεριφορά και έλεγχο του αμαξώματος. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μεν αισθητές, χωρίς όμως να αυξάνονται υπερβολικά όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Ακόμη και φορτωμένο, το Lancer Sportback συμπεριφέρεται φιλικά και αρνείται πεισματικά να χάσει την πρόσφυση ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας. Εξάλλου, όταν το παρακάνεις υπάρχει και ο φύλακας-άγγελος ASC (το ESP αλά Mitsubishi), έτοιμος να σε συνδράμει στην επαναφορά της τάξης.

Σύμμαχός σου σε κάθε περίπτωση είναι και ο 1.6 MIVEC: ελαστικός, τραβάει με προθυμία από χαμηλά και δίνει καλές επιδόσεις, με την αμέριστη βοήθεια από το πεντάρι κιβώτιο με τις σαφείς διαδρομές. Μπορεί σε γκάζι να μη νιώθεις μεγάλη διαφορά από το Sportback 1.5, στη Mitsubishi πάντως κάνουν λόγο για βελτίωση του 0-100 km/h κατά σχεδόν 1 sec (11,1 έναντι 12,0). Όπως και να έχει, η δύναμη δεν λείπει. Evo δεν είναι, αλλά για ατμοσφαιρικό 1.600άρι τα πάει μια χαρά, ακόμη και φορτωμένο με οικογένεια και μπαγκάζια.

συμπέρασμα

Ο νέος 1.600άρης δεν δίνει απλώς ένα ακόμη πλεονέκτημα στο 5θυρο Lancer, αλλά ένα δυνατό χαρτί για το σκληρό πόκερ της μικρομεσαίας κατηγορίας. Είναι εύκολο να πετύχεις κατανάλωση που θα ζήλευαν ακόμη και 1.400άρια supermini, ενώ την ίδια στιγμή να απολαμβάνεις επιδόσεις 1.6, χώρους για μια οικογένεια και ένα εντυπωσιακό πακέτο κρατήματος-άνεσης. Το Lancer Sportback 1.6 είναι η ήρεμη δύναμη στην κατηγορία και ένα από τα αυτοκίνητα που τα αγοράζεις με σκοπό να τα κρατήσεις για πολλά, πολλά χρόνια.

Mitsubishi Lancer Sportback

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...