VW Beetle 1.2 TSI

Η 3η γενιά Beetle παντρεύει την ένδοξη ιστορία με τον κόσμο του lifestyle και σερβίρει τα σύγχρονα αγαθά επιτυχίας της Volkswagen.

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κατηγορία lifestyle αποκτά τον δυναμικό εκφραστή της. Ο αρρενωπότερος σκαραβαίος διευρύνει το κοινό του και διαθέτει πλέον εκτός της διαχρονικής σχεδίασης, κινητήρες, δυναμισμό, χώρους και μια τιμή που σου χαμογελάει.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διαχρονικότητα
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
ξυνά
  • Σκληρά υλικά στο ταμπλό
  • Χαλιναγωγημένη εσωτερική σχεδιαστική φαντασία
απόψεις

Η δημιουργία ενός σύγχρονου σκαραβαίου το 1998 ήταν αναμφίβολα μια σούπερ ιδέα της VW. Το πετυχημένο σχήμα όμως δεν έφτανε, αφού χώροι και δυναμικά χαρακτηριστικά έπαιζαν ρόλο κομπάρσου σε ένα ρετρό μοντέλο που κέρδισε με το στυλ κυρίως το ωραίο φύλο. Το νέο Beetle διατηρεί τα θετικά του προηγούμενου – τη ρετρό εμφάνιση δηλαδή – και τα γαρνίρει με μπόλικη ουσία Golf. Σε συνδυασμό με τις λογικές τιμές και τους άσσους TSI, η εμπορική επιτυχία πρέπει να θεωρείται από τώρα δεδομένη, αφού πλέον παίζει – εκτός των άλλων – και μια εξαιρετική εναλλακτική στο 3θυρο Golf.

Γιάννης Λημναίος

Αν το προηγούμενο Beetle, το πρώτο μιας σειράς ξεχωριστών αυτοκινήτων που έδωσε μια retro πνοή στην κατηγορία lifestyle, είχε μεγαλύτερη απήχηση στις γυναίκες, η 3η γενιά Beetle καλείται να ανατρέψει τα στατιστικά. Η Volkswagen είναι βέβαιη ότι το χαμηλό ποσοστό αντρών του 35% για την αναβίωση του Beetle, με την αρρενωπότερη νέα γενιά θα εκτοξευτεί και οι πωλήσεις θα μοιραστούν ανάμεσα στα δυο φύλα, ενώ ταυτόχρονα θα ρίξουν το μέσο όρο ηλικίας αγοραστών στην γκάμα της εταιρείας. Για να συμβεί αυτό, το νέο Beetle δεν απαρνιέται τις χαριτωμένες του καμπύλες, αντιθέτως διατηρεί την διαχρονικότητα του σχήματος και καταφέρνει να ασχοληθεί με ουσιαστικά δεδομένα που αφορούν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, τους χώρους επιβατών και φυσικά με σύγχρονα στοιχεία που καθορίζουν την κλάση των lifestyle αυτοκινήτων της εποχής.

 

Αυθεντικότητα σε πρώτη γραμμή

Με οδηγό την επιτυχία του πρώτου Beetle, η Volkswagen προσπάθησε με την 3η γενιά του μοντέλου να αναπαράγει με επιτυχία το παγκοσμίως αναγνωρίσιμο σχήμα της αυτοκίνησης. Σε σχέση με το καμαρωτό, επιτηδευμένο και εξωστρεφές στιλ της 2ης γενιάς, το νέο Beetle ήρθε πιο κοντά στα σχεδιαστικά πρότυπα του πρωτότυπου, ενός αυτοκινήτου που κατέχει το ρεκόρ πωλήσεων των 21,5 εκατομμυρίων μονάδων στην πολύχρονη ιστορία του. Γλύκανε τις καμπύλες του, χαμήλωσε, φάρδυνε και γενικά έγινε πιο αρεστό συνολικά, υιοθετώντας τις μεγάλες δυο πόρτες χωρίς πλαίσιο και διατηρώντας τα στρογγυλά φωτιστικά και τα φουσκώματα στα φτερά του και πάντρεψε την χαριτωμένη αισθητική με τον δυναμισμό. Συνολικά, μάκρυνε 152 mm, φάρδυνε 84 mm και χαμήλωσε 12 mm και οι νέες του διαστάσεις (4.278 x 1.808 x 1.486 mm), έδωσαν την δυνατότητα στους σχεδιαστές να επεκτείνουν σε πιο κουπέ στιλ την οροφή, τοποθετώντας ταυτόχρονα το παρμπρίζ πιο πίσω και σε πιο όρθια θέση. Οι ομοιότητες με το σχήμα του πρώτου Beetle είναι πολύ κοντά, ενώ το πάτωμα του Golf VI στο οποίο βασίζεται, έδωσαν ανάσα στο μεταξόνιο που κέρδισε 22mm (2.537mm) αλλά και στα μετατρόχια (εμπρός 1.578 mm, πίσω 1.544 mm). Στην ανάρτηση συναντάμε γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω που είναι σχεδιασμένος ώστε να συμβάλει στον fun to drive χαρακτήρα και εφαρμόζεται σε όλες τις εκδόσεις εκτός της 2λιτρης TSI των 200 ίππων, η οποία έχει άξονα πολλαπλών συνδέσμων.

 

 

Αναγένεση εσωτερικού

Συνδυάζοντας το παρόν και το παρελθόν, το εσωτερικό του Beetle είναι κερδισμένο σε χώρους συνολικά, κάτι που οφείλει μεν στο μεγαλύτερο μεταξόνιο, αλλά και στα σχεδιαστικά τρικ που θυμίζουν το αρχικό πρότυπο. Το ταμπλό έχει κοντύνει σε βάθος με αποτέλεσμα και το παρμπρίζ να μην είναι απομακρυσμένο, κάτι που ωφελεί την χωρωταξία της καμπίνας. Το δερμάτινο τιμόνι και τα όργανα κοιτάνε αποκλειστικά τον οδηγό. Επιπλέον, το ταμπλό συνδυάζει νέα όργανα, επενδύσεις βαμμένες στο χρώμα αμαξώματος και χρωμιωμένα στοιχεία. Το πάνω ντουλαπάκι ή η επιγραφή Beetle στο πάνω μέρος του ταμπλό, αποτελεί φόρο τιμής στον ένδοξο παρελθόν, ενώ τα προαιρετικά πρόσθετα όργανα (θερμοκρασίας λαδιού, πίεσης του turbo και χρονόμετρο) στο κέντρο του ταμπλό τονίζουν τη σπορ διάθεση του νέου Beetle. Σχεδιασμένο για  τέσσερις επιβάτες, το Beetle δεν θα δυσαρεστήσει τους επιβαίνοντες προσφέροντας και έναν ένα εύκολο τρόπο πρόσβασης στον καλό χώρο αποσκευών των 310 λίτρων (έως 905 με αναδιπλωμένα τα καθίσματα). Πέραν του πολύ καλού επιπέδου εξοπλισμού (που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP με Hill Holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, Cruise Control, ηλεκτρικές ευκολίες και ηχοσύστημα), η Volkswagen προσφέρει μια σειρά από δυνατότητες εξατομίκευσης, οι οποίες προσφέρουν ανάλογα με τα σπορ, ρετρό ή κλασικά γούστα όλα τα στοιχεία, αλλά και τα σύγχρονα gadget που αναζητά η νέα γενιά αγοραστών. Στο σαλόνι, εκτός από καλή τριγύρω ορατότητα, διαπιστώνει κανείς ότι οι χώροι έχουν διαμορφωθεί ώστε να ελαχιστοποιούν τους συμβιβασμούς, με τους εμπρός να απολαμβάνουν άπλα και πρακτικότητα και τους πίσω επιβάτες να μην αισθάνονται εγκλωβισμένοι, ακόμα και αν το ύψος τους ξεπερνάει ελαφρώς το 1,80 m.

 

Beetleυπό την αιγίδα TSI

Φυσικά, οι υποτονικές επιδόσεις αποτελούν παρελθόν, με τους υπερτροφοδοτούμενους TSI να εκπληρώνουν τις προσδοκίες για απόδοση. Ο ισχυρότερος κινητήρας στην γκάμα όπως αναφέραμε είναι ο 2.0 TSI των 200 ίππων και των 280 Nm ροπής (αποκλειστικά με DSG κιβώτιο), ενώ προς τα κάτω συναντάμε τον twin charged 1.4 TSI των 160 ίππων και 240 Nm. Ο βασικός της γκάμας είναι ο 8βάλβιδος 1.2 TSI των 105 ίππων και 175 Nm ροπής που θα αποτελεί και το εμπορικότερο μοντέλο με βάση το δελεαστικό πακέτο απόδοσης τιμής και εξοπλισμού. Φυσικά, το άνοιγμα της πετρελαιοκίνησης θα τονώσει το ενδιαφέρον για τον 1.6 TDI με τους 105 ίππους και τα 250 Nm από τις 2.000 σ.α.λ., όμως το ζουμί της υπόθεσης έχει ο μικρός TSI που διέθετε και το αυτοκίνητο δοκιμής.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι σε ένα πληθωρικών διαστάσεων και σχετικά βαρύ (λίγο κάτω από 1.300 κιλά) αυτοκίνητο σαν το Beetle, ο μικρός υπερτροφοδοτούμενος φαντάζει λίγος, όμως κάτι τέτοιο ουδέποτε περνάει από το μυαλό σου αν το οδηγήσεις. Αν δεν γνωρίζεις τι εστί ο 1.2 TSI, θα νομίζεις ότι γεύεσαι τις αρετές και τις επιδόσεις ενός αποδοτικότατου ατμοσφαιρικού 1.6 ή και 1.8, που και πάλι δεν θα πρόσφερε την ροπή του TSI. Τα 175 Nm εμφανίζονται από τις 1.550 έως τις 4.100 σ.α.λ., προσφέροντας ένα αποδοτικό εύρος 2.550 σ.α.λ., όπου μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί τις απλωμένες σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο και να διαπιστώσει τον σβέλτο και οικονομικό χαρακτήρα του. Στην πράξη, αν και δεν διστάζει να κοκκινίσει το στροφόμετρό του περίπου 2.000 σ.α.λ. ψηλότερα, το Beetle προσφέρει απολαυστικό τράβηγμα από τις 1.600-4.500 και δεν χρειάζεται σχεδόν ποτέ να ξεπερνάς τις 5.000 σ.α.λ.. Μόνο αν θέλεις να επιβεβαιώσεις τα νούμερα που υπόσχεται ο κατασκευαστής, δηλαδή τα 10,9’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 180 km/h τελικής ταχύτητας. Σε αυτή την περίπτωση και με επιθετικό ρυθμό οδήγησης, η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει περίπου στο 10άρικο, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι την ροπάτη λειτουργία με αλλαγές στις 3.500 σ.α.λ., θα ρίξεις εύκολα την μέση κατανάλωση ένα τσικ κάτω από τα 8 λίτρα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Beetle θα κινηθεί από σβέλτα έως γρήγορα και το μόνο που δεν θα συμβιβάσεις είναι η ταχύτητά σου. Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι ταξιδεύει ήσυχα διατηρώντας χαμηλά τις στροφές του, χάρις την μακριά 6η στο θετικό απ’όλες τις απόψεις κιβώτιο. Την περίφημη κύλιση έρχεται να συμπληρώσει και μια ποιοτική συμπεριφορά ανάρτησης που δεν ταλαιπωρεί, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει καλή πληροφόρηση και ελαφρώς πιο σπορ γεύση, απ’ότι για παράδειγμα συμβαίνει σε ένα Golf. Το τιμόνι ακολουθεί υπάκουα και πειστικά τις εντολές του οδηγού, τα φρένα προσφέρουν αποτελεσματική λειτουργία σε κάθε περίπτωση και η ουρά δείχνει μια τάση συμμετοχής στο παιχνίδι βοηθώντας στην τοποθέτηση. Όλα αυτά φυσικά προσφέρονται στο μέτρο της λογικής και μέχρι να επέμβει το ESP, την στιγμή που θα διαγνώσει ατασθαλίες. Σε γενικές γραμμές πάντως, το Beetle πείθει ότι είναι κάτι παραπάνω από ένα lifestyle αυτοκίνητο και μπορεί να κερδίσει ακόμα και τον απαιτητικό που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.

συμπέρασμα

Αν η αντίπερα lifestyle όχθη έχει να αντιπαρατάξει κυρίως το Mini ως πρώτο όνομα στην πιάτσα και συμπληρωματικά τα DS3, 500 και Smart, για την Volkswagen το εφαλτήριο επιτυχίας αποτελεί το θρυλικό όνομα Beetle. Ένα σχήμα παγκοσμίως αναγνωρίσιμο που εν έτη 2012 έρχεται προσαρμοσμένο τόσο στην ένδοξη ιστορία όσο και στις σύγχρονες απαιτήσεις. Με κομψή εμφάνιση, λειτουργικούς χώρους, το προνόμιο του μικρού TSI σε συνδυασμό με καλό πακέτο εξοπλισμού τιμής και μια λογική τιμή, ο σύγχρονος σκαραβαίος μπορεί να ελπίζει σε καλές εμπορικές μέρες για τα δεδομένα πάντα των ημερών. Σίγουρα δεν θα είναι το εμπορικότερο μοντέλο της VW, όμως μια καλή εναλλακτική στην τρίθυρη μικρομεσαία γκάμα της εταιρείας και ένας κακός μπελάς για τους αντίστοιχους κοσμοπολίτες του ανταγωνισμού.

VW Beetle 2012

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...